خودرو های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده اند

به گزارش تور بالی اندونزی، میرسلیم گفت: اگر طرح سهمیه بندی بنزین اجرا نمی شد میزان مصرف بنزین به بیش از 120 میلیون لیتر می رسید.

خودرو های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده اند

به گزارش خبرنگار مصطفی میر سلیم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش سی ان جی - فرصت توسعه پایدار اعلام کرد: از 15 سال گذشته مطالعات درباره انرژی شروع شد، اما حالا در پی بروزرسانی این مطالعات و سیاست های مربوط به انرژی هستیم.

او گفت: در اجلاس محیط زیست سال 1991 توصیه ای به عنوان محصول اجلاس مبتنی به ضرورت استفاده از سوخت سبز برای نجات کره زمین مطرح شد و با توجه به اینکه کشور ما یکی از کشور هایی با بزرگترین منابع گاز جهانی است، طی سال های خیر شاهد تغییر مصرف انرژی از نفت به سمت گاز بوده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران دارای شبکه سراسری گاز طبیعی است، گفت: تا کنون توانسته ایم در این بخش موفقیت های زیادی کسب نموده ایم و این بخش را گسترش داده ایم.

میرسلیم اعلام کرد: حدود 26 درصد مصرف سوخت کشور در حوزه ترابری است و گاز به عنوان منبع اصلی انرژی مورد تاکید قرار گرفته در حالی که در حوزه انرژی های تجدید پذیری هنوز اقدام های لازم را انجام نداده ایم در حالی که آینده به شدت وابسته به انرژی های تجدید پذیر است.

او ضمن انتقاد از مصرف نفت و گاز توضیح داد: اغلب استفاده ما از این بخش در قالب سوخت بوده که این بدترین نوع استفاده بوده و گریبان گیر همه است در حالی که باید از نفت و گاز برای فراوری محصولات با دوام استفاده کنیم و به عنوان درآمد ملی باشد نه اینکه اصل سرمایه را بفروشیم و یا به عنوان سوخت مصرف کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خودرو های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده اند، گفت: اگر طرح سهمیه بندی بنزین اجرا نمی شد میزان مصرف بنزین به بیش از 120 میلیون لیتر می رسید.

میرسلیم اعلام کرد: مردم تا کنون گرایش و تمایل خود را نسبت به تحول در مصرف سوخت از بنزین به گاز نشان داده اند و این امر می تواند دی اکسید کربن را کاهش دهد، دی اکسید کربنی که تا کنون افزایش گرمای عمومی و جلوگیری از بارش ها را به همراه داشته است.

او در خاتمه با بیان اینکه فراوری خودرو های پایه گاز سوز حدود 10 سال پیش در دولت مطرح شد، گفت: این خودرو ها اگر چه به مرحله فراوری رسیدند، اما اکنون نیازمند ارتقا هستند تا هم توقع مردم برآورده شده و هم میزان آلاینده ها در شهر کمتر گردد ضمن اینکه اجرای صحیح اصول معاینه فنی و سخت گیری در رعایت اصول محیط زیست و برطرف آلودگی شهر ها هم در این بخش اثر گذار هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 763

به "خودرو های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو های شخصی به منبعی برای اسراف سوخت تبدیل شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید