پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد

به گزارش تور بالی اندونزی، به تازگی تصاویری از بازدید استاندار کرمان از شرکت های خودروسازی منطقه ویژه ارگ تازه بم در فضای رسانه ای منتشر شده است. منابع مطلع اعلام کردند که ZX ترالورد (Zhongxing Terralord) موجود در تصویر، به شرکت ریگان خودرو تعلق دارد و فعلا این خودروساز برای انجام بعضی آنالیز ها، این پیکاپ دو دیفرانسیل چینی را به ایران آورده است.

پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد

پیش از ریگان خودرو، گروه بهمن و شرکت بهمن موتور به سراغ ترالورد رفته بودند و این پیکاپ دو دیفرانسیل را در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران 1396 در معرض دید عموم قرار دادند. یکی از منابع مطلع گفت که این خودروساز بخش خصوصی، خودروهای نوی را به محوطه کارخانه خود آورده و در حال حاضر، آنالیز های اولیه جهت عرضه این محصولات را در دست انجام دارد.

پیکاپ Terralord از خانواده برند Zhongxing چین است که پیش از این خودروی این شرکت با نام گرند تایگر وارد بازار ایران شده بود اما در کشور با نام کاپرا شناخته می شد. این خودرو اما در کارخانه اصلی با نام ترالورد فراوری می گردد. حجم موتور و پیشرانه قدرت این خودرو 2400 سی سی است اما از نظر قوای محرکه تفاوتی نداشته و تنها از تک میل سوپاپ به دو میل سوپاپ رسیده است. تکنولوژی انحصاری نو میتسوبیشی با نام مای ویک در این خودرو به کار رفته است که بحث آوانساریتارد سوپاپ های دود و سوپاپ های هوا را مطرح می نماید.

بیشتر بخوانید: فیس لیفت سانگ یانگ تیوولی وارد بازار شد

نمای کناری ZX Terralord

در این تکنولوژی در هر دو سوپاپ، آوانس و ریتارد به کار رفته است. بنابراین سوپاپ ها متغیر هستند و می توان زمان بندی سوپاپ ها را براساس دور موتور تغییر داد. بعلاوه، یک موتور توربوشارژر در این خودرو در نظر گرفته شده است که با همان حجم 2400 سی سی از حالت تنفس طبیعی 125 اسب بخار به 160 اسب بخار تبدیل شده است.

بعلاوه، جعبه دنده 6 سرعته دستی هم قدرت را به چرخ های عقب و یا هر چهار چرخ ترالورد می رساند. تنظیمات شرایط انتقال قدرت به چرخ ها به صورت الکتریکی در ZX Terralord انجام می گردد و می توان این پیکاپ چینی را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار گرفته است. بعلاوه قفل دیفرانسیل اتوماتیک را هم می توان برای محور عقب این پیکاپ چینی سفارش گذاری کرد.

شرایط ایمنی ترالورد نیز مطلوب بوده و طبق ادعای ZX Auto به علت استفاده از شاسی پیشرفته و سازه مستحکم کابین توانسته چهار ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ دریافت کند.

در سال 2019، کمپانی ZX Auto نمونه اتوماتیک این خودرو را هم با جعبه دنده 6 سرعته AT و با فیس لیفتی در بدنه و کابین به بازارهای هدف معرفی کرد. این جعبه دنده با پیشرانه بنزینی میتسوبیشی و دیزلی ایسوزو بر روی ترالورد تطبیق داده شده و ساخت کمپانی پانچ است.

این پیکاپ بیش از همه، به علت برخورداری از چهار چرخ محرک، محبوبیت پیدا نموده که این سیستم در آفرود کارایی دارد و کیفیت این پیکاپ در حد خود قابل قبول است. ادارات دولتی مانند محیط زیست، محیط بانی، سپاه و نیروی انتظامی که تعداد زیادی از این پیکاپ ها را خریداری نموده اند، از کیفیت آن ها راضی بوده اند. با وجود کوشش مهندسان شرکت چینی ZX Auto در استفاده از المان های متنوع در بخش ظاهری و نمای کلی خودرو، باز هم با نگاه اول متوجه شباهت بسیار زیاد آن با تویوتا توندرا می شویم.

این پیکاپ نو از ابعادی معادل 5341 میلی متر طول، 1885 میلی متر عرض و ارتفاع 1845 میلی متر ارتقاع برخوردار است. از ویژگی های این مدل می توان به چهار شیشه برقی، تودوزی چرم، فرمان چرمی، تهویه دستی، خروجی برق 12 ولت، ورودی USB، سنسور پارک جلو، سیستم کنترل پایداری، آینه های جانبی برقی، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو و سیستم مالتی مدیا با مانیتور لمسی اشاره نمود. داخل و کابین طراحی مناسبی دارد و از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. در قسمت وسط داشبورد صفحه نمایشی کوچک خودنمایی می نماید که در نوع خود جالب و مجذوب کننده است.

بیشتر بخوانید: کارمانیا EK1 در ایران دیده شد

نمای داخلی ZX Terralord

زد ایکس ترالورد در نسخه دو دیفرانسیل دنده ای و سطح امکانات میانه، قیمتی حدود 18 هزار دلار را در بازار جهانی دارد و نسخه های فول آپشن اتوماتیک آن نیز تا 25 هزار دلار قیمت گذاری شده اند. اما در صورت سفارش گذاری امکانات مطابق با استانداردهای نو، می توان ترالورد دنده ای را خودرویی گران تر از کاپرا 2 دانست که اختلاف قیمت نزدیک به 3 هزار دلار را پیکاپ دو دیفرانسیل گروه بهمن و شرکت بهمن موتور دارد.

برای همین می توان توقع داشت که ریگان خودرو ZX ترالورد دنده ای را با قیمتی فراتر 700 میلیون تومان به بازار کشور معرفی کند. البته که بعضی از کارشناسان صنعت خودروهای تجاری، قیمتی فراتر از 850 میلیون تومان را برای این پیکاپ چینی دنده ای در نظر می گیرند و می گویند که قطعا نسخه اتوماتیک آن بیش از 900 میلیون تومان ارزش گذاری می گردد.

پیکاپ ترالورد یک محصول چینی به شمار میرود که بعد از مدت ها بحث فراوری آن در کشور مطرح شده است. این خودرو در رده پیکاپ های آفرودی قرار می گیرد و در بازارهای هدف ZX Auto (زد ایکس اتو) امکان آن وجود دارد تا امکانات به نسبت کاملی در ترالورد نصب گردد.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2248

به "پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ ترالورد در ریگان خودرو دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید