خیابان ولیعصر، خیابان پارک های قدیمی و خاطره انگیز

به گزارش تور بالی اندونزی، پارک ملت

پارک ملت که در کنار خیابان ولیعصر و بزرگراه نیایش قرار گرفته است، یکی از بزرگ ترین و زیباترین پارک های مرکز است. به طور حتم اگه یکی از دوستان ما از شهر یا کشور دیگری مهمان تهران باشد و بخواهیم با او در محیطی زیبا قدم بزنیم، پارک ملت یکی از اولین انتخاب های ما خواهد بود. این پارک در فصول مختلف سال، همواره طراوت و زیبایی خاص خود را حفظ می نماید و به لطف توجه ویژه ای که به آن می گردد، از مبلمان شهری مدرن و زیبا، آثار هنری حجمی از هنرمندان بزرگ ایران و دنیا و دکوراسیون شهری زیبایی برخودار است. پارک ملت در سال 1353 به طور کامل به بهره برداری رسید و از آن دوران تا به امروز بسیاری از مردم تهران و سایر شهرها برای گذراندن ساعاتی دور از هیاهوی شهری، به این پارک می فرایند. این پارک میزبان خاطرات بسیاری از بزرگان ما و خود ما بوده و هست.

خیابان ولیعصر، خیابان پارک های قدیمی و خاطره انگیز

آدرس

پارک ملت در خیابان ولیعصر و جنب بزرگراه نیایش قرار گرفته است.

موقعیت پارک ملت روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به پارک ملت می توانید از اتوبوس های BRT خط هفت بهره ببرید (اتوبوس های راستا تجریش - راه آهن یا چهارراه پارک وی - راه آهن) و در ایستگاه نیایش یا ایستگاه پارک ملت از اتوبوس پیاده شوید تا به پارک ملت برسید. بعلاوه از نقاط مختلف شهر می توانید با تاکسی هایی که به پایانه ونک می فرایند به میدان ونک رفته و از آنجا هم با اتوبوس های یاد شده به سمت شمال رفته و در ایستگاه نیایش یا پارک ملت پیاده شوید.

پارک دانشجو

پارک دانشجو در چهارراه ولیعصر، یکی از پر رفت و آمدترین نقاط تهران قرار گرفته است. تئاتر شهر که یکی از ارزشمندترین مراکز هنرهای نمایشی ایران است، در پارک دانشجو قرار داشته و این پارک به مراکز فرهنگی و آموزشی مهم دیگری مثل مجموعه تالار وحدت و دانشگاه هم بسیار نزدیک است. در پارک دانشجو رویدادهای هنر نمایشی و رویداد های دیگری مثل برگزاری نمایشگاه های اقوام ایران و نمایشگاه کتاب هم برگزار می گردد. همین جاذبه ها این پارک را به یکی از تماشای ترین پارک های تهران، به خصوص برای اهالی هنر تبدیل نموده است.

آدرس

پارک دانشجو در چهارراه ولیعصر (تقاطع خیابان های ولیعصر و انقلاب اسلامی) قرار گرفته است.

موقعیت پارک دانشجو روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به پارک شهر می توانید از مترو بهره ببرید و در ایستگاه تئاتر شهر (ولیعصر سابق) در خط 4 مترو پیاده شوید. بعلاوه می توانید از بی.آر.تی های راستا تهرانپارس - میدان آزادی و تجریش - راه آهن و پارک وی - راه آهن بهره ببرید و در ایستگاه چهارراه ولیعصر از اتوبوس پیاده شوید. اغلب تاکسی هایی که در راستا خیابان ولیعصر به سمت شمال و بعلاوه خیابان انقلاب اسلامی تردد می نمایند هم از این محل عبور می نمایند.

تئاتر شهر

پارک ساعی

پارک ساعی هم دیگر پارک زیبای خیابان ولیعصر است که از دیرباز میزبان شهفرایندان و به ویژه علاقه مندان به پرندگان است. این پارک نسبت به دیگر پارک های مرکز طراحی متفاوتی دارد و به صورت پلکانی طراحی شده است. کار ساخت پارک ساعی در سال 1324 شروع شد. مهندس کریم ساعی با کاشت درخت های پارک، آن را در اختیار وزارت کشاورزی قرار داد و استاد حسن محجوبی وظیفه طراحی آن را در دهه 40 شمسی بر عهده گرفت. استاد محجوبی به غیر از طراحی پارک ساعی، کار نظارت بر ساخت پارک های ملت و نیاوران را هم بر عهده داشت. عملیات ساخت بوستان ساعی در سال 1342 شروع شد و تا سال 1352 ادامه داشت. پارک ساعی 12 هکتار مساحت دارد. در این پارک تعداد زیادی مجسمه حیوانات و حروف الفبا قرار گرفته است که تماشا آن ها برای بچه ها بسیار جالب است. بخش دیگر این پارک، بخش حیات وحش و پرندگان است. در این قسمت انواع حیوانات و پرندگان از جمله همستر، غاز، قو، مرغابی، سنجاب، طوطی وحشی و لاک پشت و اردک و پرندگان دیگر نگهداری می شوند. این قسمت به شیوه باغ های ژاپنی ساخته شده است.

آدرس

پارک ساعی از سمت غرب به خیابان ولیعصر و از سمت شرق به خیابان وزرا ختم می گردد.

موقعیت پارک ساعی روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به پارک ساعی می توانید از اتوبوس های خط راه آهن - تجریش یا راه آهن - پارک وی بهره ببرید و در یکی از ایستگاه های آبشار یا پله سوم از اتوبوس پیاده شده و به پارک ساعی برسید. بعلاوه می توانید با تاکسی از سراسر تهران به میدان ونک رفته و با اتوبوس های یاد شده با طی کردن 3 ایستگاه به سمت جنوب به ایستگاه آبشار برسید و به پارک ساعی بروید.

تجربه حضور در کدام یک از این پارک ها برای شما جالب تر یا خاطره انگیزتر بوده است؟ کدام یک را بیشتر دوست دارید؟ نظرات خود را با خبرنگاران و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2099

به "خیابان ولیعصر، خیابان پارک های قدیمی و خاطره انگیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان ولیعصر، خیابان پارک های قدیمی و خاطره انگیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید