دعوای زن و شوهر ها؛ علت ها و راه چاره ها

به گزارش تور بالی اندونزی، بحث های شما ممکن است بیش از آنچه فکر می کنید رایج باشد. علم جنگیدن:به گفته مشاور ازدواج و خانواده دکتر جان گوتمن ، یک متخصص واقعی در این زمینه ، 69٪ از اختلافات ازدواج هرگز حل نمی گردد. بله ، 69٪!

دعوای زن و شوهر ها؛ علت ها و راه چاره ها

به گزارش خبرنگاران ،این بدان معناست که ما اغلب بارها و بارها درگیر همان مبارزه هستیم.

این در واقع خبر خوبی است. چرا؟ اگر شباهت ها یا الگوهایی با دعواهای خود داشته باشیم ، این بدان معناست که الف) ما تنها نیستیم و ب) می توانیم استدلال های خود را قبل از انفجار مطالعه ، پیش بینی و اصلاح کنیم.

دکتر جان گوتمن بیش از 40 سال تحقیق با بیش از 3000 زوج متاهل انجام داده است. او این مسائل حل نشده را مسدود می نامد.

یک موضوع مشترک برای یک زن و شوهر مطرح می گردد که قابل حل نیست و به طور معمول در یک بحث ناخوشایند قرار می گیرد.

4 مسئله برتر زوجین در خصوص:

بیشتر زوجین با چه دعوا می نمایند؟ در اینجا 4 مسئله رایج وجود دارد:

وقت آزاد

پول

کارهای خانه

خانواده گسترده

نحوه برطرف و جلوگیری از جنگ با افراد مهم دیگر:

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید از علم زوجین برای یاری به روابط خود بهره ببرید:

1. ذهنیت جدید

چگونه بهتر بجنگیم: من می خواهم که تمرکز خود را به جنگ بهتر معطوف کنیم تا جنگ کمتر. چرا؟ مبارزه بهتر بحث و مصاحبه است نه بحث و جدال. این مربوط به محترمانه شنیدن شخص مقابل در هنگام بروز مسائل دائمی است. همچنین کوشش برای مبارزه کمتر فشار زیادی است. همه ما می خواهیم کمتر بجنگیم ، اما هدف این مقاله تعمیق درک است و این می تواند به معنای بحث بیشتر باشد.

2. مسائل خود را شناسایی کنید

یکی از جالب ترین بحث هایی که من تا به امروز با شوهرم داشته ام شناسایی مسائل دائمی ما بود. ما نشستیم و در خصوص مسائل و موضوعاتی که اخیراً مطرح شده اند ، فکر کردیم و به دنبال الگوها هستیم. آیا هیچ یک از آنها در 4 مورد برتر قرار گرفتند؟ آیا موضوعات مشترک یا موضوعات اساسی در بحث های ما وجود دارد. پاسخ - بله. ما در ابتدا متوجه این موضوع نبودیم ، اما اساساً 3 استدلال مشابه را با شکل های مختلف داشتیم.

با همسرتان بنشینید و تمام بحث هایی را که اخیراً داشته اید یا درگیری های شدید در طی چند ماه گذشته آنالیز کنید. سعی کنید الگوهای زیر بحث ها را شناسایی کنید.

هنگامی که الگوهای خود را شناسایی کردید ، به طور واضح طرف هر یک از شرکا را معین کنید. این کار را با اصطلاحات غیر داوری انجام دهید. به عنوان مثال ، یک مسئله می تواند خرج کردن باشد. شوهر دوست دارد خود را به طور مرتب با شام های کوچک پذیرایی کند ، در حالی که همسر دوست دارد برای غذاهای عظیم پس انداز کند. هیچکدام اشتباه نیست اما از این طریق می دانید که هر دو در کجا ایستاده اید.

3. بومی سازی کنید ، جهانی نشوید

یک دلیل که بحث های کوچک می توانند خیلی سریع فوران نمایند این است که یک اختلاف نظر کوچک را می توان در یکی از بحث های عظیمتر شما قرار داد و بلافاصله درگیر یک دعوای عظیم شد. شما قبلاً از مسائل خود و مکان دیگری آگاه هستید ، بنابراین مهم است که استدلال های کوچک را به صورت فشرده و مختص اوضاع در نظر بگیرید. این می تواند به شما یاری کند تا روی مسئله تمرکز کنید و بحث را به همین صورت ادامه دهید. از آنجا که می دانید در بحث عظیمتر اختلاف اساسی دارید ، هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را وارد بحث های روزمره کنید.

سعی کنید از جهانی شدن فرد دیگر یا رفتار او اجتناب کنید. سعی کنید نگویید شما همواره این کار را می کنید یا این الگوی شماست یا شما هرگز ...

استدلال ها یا جرایم گذشته را فرا نگیرید. من می دانم که این کار سخت است ، اما این مسئله فقط مسئله ای را که مسدود شده است تشدید می نماید (که به یک مبارزه عظیمتر تبدیل می گردد).

و اتفاقاً ، شما تنها زوجی نیستید که در خصوص مسائل خود دعوا می کنید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1564

به "دعوای زن و شوهر ها؛ علت ها و راه چاره ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوای زن و شوهر ها؛ علت ها و راه چاره ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید