دفن زباله در تهران صفر می گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، عضو شورای شهر تهران با اشاره به دفن روزانه 2600 تن زباله در مرکز گفت: این موضوع مد نظر است که دفن زباله را به صفر برسانیم.

دفن زباله در تهران صفر می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران و نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در خصوص موضوع پسماند در مرکز گفت: در حال حاضر روزانه 2600 تن زباله در تهران دفن می گردد که مخاطره بزرگی در حوزه مسائل زیست محیطی دارد.

وی اضافه کرد: دغدغه ما در شورای شهر تهران، ساماندهی موضوع بازیافت و دستیابی به تفکیک پسماند صد در صدی و عدم دفن زباله است البته در حال حاضر پروژه mrf یا همان پردازش و بازیافت یکپارچه زباله در 3 پهنه به صورت پایلوت در حال اجرا است که در صورت اجرای موفقیت آمیز طرح در دیگر منطقه ها شهر اجرایی خواهد شد.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: اخیرا از منطقه 13 تهران بازدیدی داشتم و مدیریت شهری منطقه 13 قول بهره برداری از این پروژه را در آینده نزدیک داده است که امید می رود در کنار مزایای زیست محیطی پروژه mrf در منطقه13 ، فعالیت عوامل غیر مجاز بازیافت در سطح محدوده متوقف گردد تا فرآیند بازیافت و تفکیک پسماند به نحو مطلوب انجام گردد.

نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: ما باید به سمت نقطه ای حرکت کنیم که بتوانیم دفن زباله را به صفر رسانده و از زباله تر کمپوست تهیه کنیم و قسمتی از زباله را که نمی توان بازیافت کرد را در قالب زباله سوزها تبدیل به انرژی کنیم.

وی بعلاوه درباره فعالیت شورایاری ها گفت: باید بستر و سازوکاری برای انتخاب نمایندگان واقعی مردم در محلات ایجاد گردد. بسیاری از مسائل شهر به وسیله شورایاران بیان و حل شده است و امروز شاهد آن هستیم که سطح احتیاجمندی ها نسبت به گذشته تغییر پیدا نموده و رشد یافته است.

وی بر بودجه ریزی بر اساس احتیاج شهروندان تاکید نمود و اضافه کرد: بسیاری از مسائل و مسائل با اولویت بندی در بودجه ریزی حل و فصل می شوند، چه بسا طرح هایی در سطح شهر تهران اجرایی شده بدون اینکه گره ای از مسائل شهروندان باز کند، از این رو مسئله اولویت بندی بر اساس احتیاج مردم اهمیت می یابد تا رضایتمندی حاصل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1401 بروزرسانی: 23 تیر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2233

به "دفن زباله در تهران صفر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفن زباله در تهران صفر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید