دهنوی: قهرمانی آسیا سخت، اما شدنی است ، معروف خودش را از والیبال آسیا هم جدا کرده است

به گزارش تور بالی اندونزی، سجاد دهنوی بازیکن جوان تیم ملی ب. والیبال کشورمان درباره رقابت های قهرمانی آسیا می گوید: من مطمئنم که جزو چهار تیم برتر قرار خواهیم گرفت، ولی برای قهرمانی نمی توانم قولی بدهم. بدون شک همه تلاش می کنیم تا به بهترین عنوان برسیم. در نهایت قهرمانی آسیا سخت، اما شدنی است.

دهنوی: قهرمانی آسیا سخت، اما شدنی است ، معروف خودش را از والیبال آسیا هم جدا کرده است

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، از امروز نهم مرداد ماه مسابقات قهرمانی والیبال مردان آسیا در تهران آغاز خواهد شد. یکی از بازیکنانی که این روزها هم در ترکیب تیم ب قرار گرفته است هم تیم پیکان و هم تیم ملی امید، سجاد دهنوی است. بازیکنی جوان که مشخص است آینده بسیار خوبی در انتظار اوست. سجاد که اصالتی کرمانشاهی دارد و از کنگاور می آید توانسته در این مدت موقعیت خوبی برای خود دست و پا کند. این بازیکن 22 ساله عناوینی همچون قهرمانی نوجوانان آسیا، نایب قهرمانی جوانان آسیا، پنجمی نوجوانان جهان، پنجمی جوانان جهان، پنجمی امیدهای جهان را در کارنامه دارد و همراه سایپا هم به مقام نایب قهرمانی لیگ برتر و با پیکان هم به قهرمانی لیگ برتر در سال گذشته دست یافت. او حالا باید همراه با تیم ب در مسابقات قهرمانی آسیا، با تیم پیکان جام باشگاه های آسیا و با تیم ملی امید هم در رقابت های قهرمانی امیدهای جهان حضور یابد از همین رو امروز با این بازیکن سرعتی زن جوان کشورمان هم کلام شدیم که در زیر می خوانید.

*تیم ب با تیم پیکان ادغام شد، تو در هر دو تیم حضور داری نظرت در این باره چیست؟

در دو تیم تقریبا نفرات یکی هستند و فقط چند بازیکن فرق می کنند اما در کل به نظرم کار درستی است چون تجربه تیم ب کم است و با وجود بازیکنان باتجربه پیکان می توانیم بهتر عمل کنیم. خیلی از بازیکنان ب در این سطح بازی نکرده اند و به نظرم این یکی کردن به نفع دو طرف خواهد بود.

- از آن طرف پیکان هم بازیکنان اصلی اش را نخواهد داشت به نظرت این هم کار شما را سخت نخواهد کرد؟

بدون شک سخت خواهد بود. بازیکنان ملی پوش مهره های اصلی پیکان بودند که حالا بخاطر مسابقاتی که تیم ملی در پیش دارد باید همراه آنها باشند اما قرار بر این شده که بازیکنانی همچون حمزه زرینی با پیکان باشند تا کمی نبود آنها جبران شود. سخت است اما به هر حال منافع ملی ارجحیت داردو با وجود اینکه به ضرر باشگاه است اما مسئولان با هم به توافق رسیده اند که امیدواریم هر دو طرف در نهایت به مقام های خوبی دست یابند.

*الان مردم از والیبال ما در مسابقات آسیایی انتظار قهرمانی دارد فکر می کنی با شرایط تیم ب بتوانیم به این عنوان برسیم؟

ببینید ما خیلی در این مدت تمرین کرده ایم. مطمئنا با وجود تیم هایی همچون ژاپن، کره و چین که با تیم های اصلی شان می آیند کار ما سخت خواهد بود ولی امیدوارم بتوانیم به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

- پیش بینی خودت چیست؟

من مطمئنم که جزو چهار تیم برتر قرار خواهیم گرفت ولی برای قهرمانی نمی توانم قولی بدهم. بدون شک همه تلاش می کنیم تا به بهترین عنوان برسیم . در نهایت قهرمانی آسیا سخت اما شدنی است.

مشکل اصلی که در تیم احساس می کنی چیست؟

تنها مسئله ای که ما داشتیم این بود که نتوانستیم تایم زیادی را با هم تمرین کنیم. یکسری از بازیکنان همراه تیم الف بودند، یکسری دیگر از بازیکنان با تیم دانشجویان بودند برای همین همه با هم تمرین برای مدت طولانی نداشتیم که انشااله از این به بعد بتوانیم کنار هم تمرین کنیم.

- رقابت های جام باشگاه های آسیا را چطور می بینی؟

در جام باشگاه های آسیا تیم های عربی حرف اول را می زنند و رقابت های آنجا هم سختی های خاص خود را دارد اما خوشبختانه برای آن زمان بیشتری داریم و انشااله که بتوانیم قهرمانی در این رقابت ها را هم بدست بیاوریم.

- تجربه امیدهای جهان را داشتی این دوره را چطور می بینی؟

بله من یک بار در این رقابت ها حضور داشتم که مجتبی میرزاجانپور و سامان فائزی هم همراه ما در برزیل بودند و با شکست برابر روسیه نتوانستیم به جمع چهار تیم برتر راه یابیم و پنجم شدیم. سطح رقابت ها مطمئنا بالا است. من واقعیتش برای رقابت های آسیایی بخاطر مشکلاتی که داشتم نتوانستم همراه این تیم باشم اما به نظرم توانایی درخشیدن در سطح جهان را داریم.

- و اینکه گفته می شود برای ستاره های امروز والیبال جایگزین مناسبی وجود ندارد شما که نسل بعد هستید به نظرتان می شود جای بازیکنان مهم را در آینده پر کرد؟

ببینید ما بازیکنان خوبی داریم استعدادیابی خوبی هم در طی این سالها اجرا شده است اما نکته ای که وجود دارد این است که بازیکنانی همچون سعید معروف یک استثنا هستند. سعید آنقدر در این مدت خوب کار کرده که خودش را از والیبال ایران و حتی آسیا جدا کرده است. جایگزین پیدا کردن برای شخصی همچون سعید معروف خیلی سخت چرا که لولش با همه فرق می کند برای همین امیدوارم که حالا حالا ها معروف برای والیبال ما بازی کند تا شاید جایگزین مناسبی همطراز با خودش پیدا شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1027

به "دهنوی: قهرمانی آسیا سخت، اما شدنی است ، معروف خودش را از والیبال آسیا هم جدا کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهنوی: قهرمانی آسیا سخت، اما شدنی است ، معروف خودش را از والیبال آسیا هم جدا کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید