ایران در بالاترین رنکینگ والیبال آسیا، آمادگی برای مسابقات جاکارتا

به گزارش تور بالی اندونزی، امیرحسین منظمی در مصاحبه با خبرنگاران ضمن بیان اینکه تیم ملی والیبال ایران آخرین تمرین خود را برای اعزام به جاکارتا انجام داد و عازم مالزی شد، ابراز داشت: اعضای تیم بعد از مسابقات آسیایی 48ساعت در تهران استراحت و سپس راهی بلغارستان می شوند و اگر بتوانیم در گروه خودمان صعود کنیم بازی های بعدی به میزبانی ایتالیا در ادامه همین مسابقات برگزار خواهد شد.

ایران در بالاترین رنکینگ والیبال آسیا، آمادگی برای مسابقات جاکارتا

وی بابیان اینکه تیم الف والیبال آسیا هستیم، افزود: تیم حاضر با تلفیقی از جوان ترها و بزرگ ترها هدفشان کسب خوش رنگ ترین مدال ها است که خوشبختانه در وضعیت آمادگی خوبی هستند زیرا بعد از بازی های لیگ ملت ها به میزبانی تهران تمرینات با جدیت دنبال شد.

اعتبارات پاسخگوی احتیاج والیبال کشور نیست

دبیرکل فدراسیون والیبال بابیان اینکه در بالاترین رتبه بندی آسیا و در زمره هشت تیم برتر جهان هستیم، ابراز داشت: باید در حوزه زیرساخت های ورزش والیبال کار بیشتری انجام گردد چراکه از دل همین مسابقات لیگ، بازیکنان تیم ملی به وجود می آید، متأسفانه در بسیاری از شهرها امکانات دشوار افزاری و نرم افزاری خوبی وجود ندارد لذا ضمن کوشش فدراسیون باید باشگاه ها هم خودشان همت نمایند.

منظمی در پاسخ به این پرسش که برای کشف استعدادهای جوان چه برنامه هایی در نظر گرفته گردیده است، توضیح داد: وزارت ورزش المپیاد نخبگان را برای استعدادیابی در سطح کشور راه اندازی نموده است و سال جاری در لیگ، مینی والیبال نیز اضافه شد تا بتوانیم در این زمینه هم دارای افراد باانگیزه باشیم و از سوی دیگر به کارگیری مربیان برجسته در کل کشور برای شناسایی و جذب رده های مختلف تیم ملی فعال هستند.

وی افزود: اصولاً اعتباری که برای والیبال در نظر گرفته می گردد پاسخگوی احتیاجها نیست ولی می کوشیم تا با بازاریابی از طریق شرکت های مختلف کارهای زیادی را صورت دهیم و از این به بعد هم به همین گونه خواهد بود، در حوزه ورزش بین پنج میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته گردیده است که تیم نوجوانان، جوانان و بزرگ سالان امید برای آقایان و بانوان، مسابقات تدارکاتی و اعزام های گوناگون هزینه ای بسیار زیادی دارد.

مسابقات لیگ ویترین ورزش یک کشور

دبیرکل فدراسیون والیبال بابیان اینکه برای حمایت از ورزشکاران عضوگیری برای کل کشور در نظر گرفته گردیده است، ابراز داشت: فعالانی که در حوزه والیبال هستند معین است که در هر استان چقدر از این ورزش حمایت می نمایند و همه تحت پوشش فدراسیون قرار می گیرند و از سوی دیگر به هیئت ها کمک می کنیم تا این استعدادها را جذب نمایند.

منظمی در ادامه توضیح داد: در بزرگ سالان دغدغه ما این است که بتوانیم به نحو شایسته از بازیکنان ملی که خداحافظی می نمایند تقدیر کنیم، ضمن آنکه خود باشگاه ها نیز درامد خوبی دارند و می توانند گلیم خود را از آب بیرون بکشند.

وی افزود: با توجه به اینکه ویترین یک کشور در حوزه ورزش مسابقات لیگ است لذا این مسابقات باید مدون تر و با برنامه تر انجام گردد، درگذشته جزو پنج لیگ برتر بودیم و می کوشیم تا با کوشش بهتر لیگ پویای خوبی را داشته باشیم.

راه اندازی آکادمی والیبال را در شاهرود

دبیرکل فدراسیون والیبال بابیان اینکه در حوزه بانوان استعدادهای بسیار خوبی وجود دارد، افزود: پیش بینی می گردد که تیم ملی بانوان در آینده نزدیک جز چهار تیم برتر قرار گیرد، در آسیا با رقیب های سردشواری نظیر چین، ژاپن و کره که دارای بهترین شرایط هستند مواجهیم که از این نظر کار ما دشوار خواهد بود ولی با توجه به این ظرفیت موجود می توانیم به رده های بالاتر صعود کنیم.

منظمی افزود: باید تیم لیگی برای بانوان و آقایان در استان سمنان وجود داشته باشد که شاهرود از این نظر دارای ظرفیت خوبی است و می توانیم این قول را دهیم که آکادمی والیبال را در شاهرود راه اندازی خواهیم کرد تا از این طریق بتوانیم کمپ والیبال و استعدادیابی این شهرستان بیشتر در برنامه گنجانده گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 31

به "ایران در بالاترین رنکینگ والیبال آسیا، آمادگی برای مسابقات جاکارتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران در بالاترین رنکینگ والیبال آسیا، آمادگی برای مسابقات جاکارتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید