رایزنی هیأت های ایران و اتحادیه اروپا در وین، گفت وگوی باقری و اولیانوف

به گزارش تور بالی اندونزی، علاوه بر برگزاری نشستی با حضور هیأت های ایران و اتحادیه اروپا در وین، باقری و اولیانوف روسای هیأت های مذاکره کننده ایران و روسیه نیز در جلسه ای دوجانبه به گفت وگو نشستند.

رایزنی هیأت های ایران و اتحادیه اروپا در وین، گفت وگوی باقری و اولیانوف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، رایزنی ها در شهر وین مرکز اتریش در راستای برطرف تحریم های آمریکا علیه ایران امروز (پنجشنبه) نیز در جریان است. در همین چارچوب نشست هیأت های ایران و اتحادیه اروپا به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت و گوها در هتل کوبورگ شهر وین برگزار گردید.

پس از آن نیز علی باقری و میخائیل اولیانوف مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در نشستی دوجانبه به گفت وگو نشستند.

ادامه دور هشتم مذاکرات وین از روز سه شنبه 19 بهمن ماه در وین با نشست دوجانبه علی باقری و انریکه مورا از سر گرفته شد و پس از آن مذاکره کنندگان ارشد ایران و روسیه و بعلاوه ایران و چین به صورت دوجانبه به گفت وگو پرداختند. علاوه بر این، نشستی با حضور علی باقری و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و بعلاوه انریکه مورا برگزار گردید.

روز چهارشنبه 20 بهمن ماه کار کارشناسی هیأت مذاکره کننده بر روی متون از ساعات ابتدایی صبح شروع و در چارچوب نشست های هماهنگی داخلی تا نیمه شب ادامه یافت. علاوه بر این نشست دوجانبه ای بین علی باقری و انریکه مورا برگزار گردید که تا ساعت 23 به وقت وین ادامه پیدا کرد.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) 21 بهمن ماه در جمع سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم ایران در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اظهاراتی با بیان این که با جدیت، برنامه و ابتکار در میز مذاکره حضور داریم و برای رسیدن به یک توافق خوب مصمم هستیم، گفت: زمان انتها مذاکره را ترجمان اراده طرف های غربی در پایبندی کامل آنها به برطرف تحریم ها و بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان مشخص خواهد نمود. (اینجا بخوانید)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2158

به "رایزنی هیأت های ایران و اتحادیه اروپا در وین، گفت وگوی باقری و اولیانوف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی هیأت های ایران و اتحادیه اروپا در وین، گفت وگوی باقری و اولیانوف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید