موضع اتحادیه اروپا درباره روابط با چین

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران : جوسپ بورل گفت: تعاملات و روابط میان اروپا و چین با وجود اختلاف نظرهای حقوق بشری، امری حیاتی است و باید جریان داشته باشد.

موضع اتحادیه اروپا درباره روابط با چین

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جوسپ بورل روز آدینه در گفت و گوی ویدئویی با وانگ یی وزیر امور خارجه چین خاطر نشان کرد که کانال های ارتباطی میان چین و اتحادیه اروپا باید باز بماند.

تارنمای اتحادیه اروپا گزارش داد، این درحالیست که اتحادیه اروپا فروردین ماه گذشته با صدور بیانیه ای چند مقام چینی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرد. این برای اولین بار طی 30 سال گذشته است که اتحادیه اروپا به ابزار تحریم علیه چین متوسل شد.

کشورهای غربی، چین را به استفاده از خشونت و سختگیری علیه مسلمانان اویغور در سین کیانگ متهم می نمایند اما دولت چین این اتهامات را رد نموده و می گوید تنها کسانی را مجازات می نماید که علیه امنیت کشور اقدام نموده باشند.

در همین حال وزارت امور خارجه چین در اقدامی تلافی جویانه 10 مقام و نهاد اروپایی از جمله سیاستمداران، دانشمندان و بعلاوه چهار نهاد را تحریم کرد. وزارت امور خارجه چین 2 فروردین 1400 در بیانیه ای با بیان اینکه رفتار اروپا دخالت فاحش در امور داخلی چین است، اعلام نمود که این اقدام مبتنی بر چیزی جز دروغ و اطلاعات غلط، نادیده گرفتن و تحریف واقعیت ها نیست.

وزارت خارجه چین در ادامه بیانیه اضافه کرد که پکن قاطعانه با تحریم های اتحادیه اروپا مخالفت و آن را به شدت محکوم می نماید. براساس این گزارش، تحریم های چین شامل 10 اروپایی از جمله راینهارد بوتیکوفر رئیس هیئت نمایندگان مجلس اروپا در چین و آدریان زنز محقق آلمانی است که گزارش هایی در خصوص نحوه برخورد با اویغورها در منطقه سین کیانگ غربی چین منتشر نموده است.

باید در نظر داشت که بخشی از سیاست های ضد چینی اروپا برگرفته از سیاست های کاخ سفید است. با اینکه دو طرف، روسیه و چین را به اسم تهدید ارزیابی می نمایند، اما اولویت بندی مشترکی در این زمینه ندارند. برای آمریکا چین رقیب اصلی بوده و منطقه حساس به جای اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام است.

اروپایی ها خطر روسیه را فوری تر و نزدیک تر دانسته و تمایل دارند با چین رابطه مالی خود را ادامه دهند. آنها احتمالاً با گوشه چشمی به آینده نه چندان دور که چین قدرت اول مالی جهان خواهد بود، اصراری به بیگانه کردن چین از خود ندارند.

بر اساس بیانیه اتحادیه اروپا، یی از بورل برای سفر به چین دعوت کرد و طرف اروپایی هم برای از سرگیری گفت و گوهای راهبردی میان چین و اتحادیه اروپا از اوایل پائیز آینده ابراز آمادگی کرد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1877

به "موضع اتحادیه اروپا درباره روابط با چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع اتحادیه اروپا درباره روابط با چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید