رقابت برندهای ملی آینده گردشگری جهان را معین می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران، مسعود سلطانی فر ظهر یک شنبه در کنفرانس بین المللی برند گردشگری ایران که در اتاق بازرگانی اصفهان در حال برگزاری است، گفت: آمریکا به شیوه های گوناگون از جمله تصویب مصوبه در کنگره برای ایجاد محدودیت اتباع 38 کشور جهان در سفر به ایران، در پی محدودیت توسعه گردشگری ایران است اما امروز تعداد زیاد مهمانان خارجی این کنفرانس و تعداد رو به افزایش گردشگران خارجی نشانه بی تاثیر بودن این گونه اقدامات و محدودیت ها برای کشورمان است.

رقابت برندهای ملی آینده گردشگری جهان را معین می نماید

از سفر با هزینه سفر به کانادا سال 99 لذت ببرید. سفری فراموش نشدنی به تورنتو و آبشار نیاگارا که حسابی حال شما را دگرگون خواهد کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت برندسازی برای رونق گردشگری ایران اضافه نمود: در جهانی معاصر کالاها و صنایع کشورها تنها از نظر قیمت، کیفیت ومیزان کارایی خود توسط مشتری سنجیده و انتخاب نمی گردد بلکه اصالت کالا از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه می تواند نشانه ای از مثبت بودن دیگر ویژگی های بیان شده نیز باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی تاکید نمود: دولت اهمیت ویژه ای برای فراوری و سرمایه ملی قائل است بر این اساس با توجه به اهمیت برند در فراوری و صادرات در جهان امروز احتیاجمند تبیین برند گردشگری برای کشورمان هستیم.

نقش معین نماینده صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی

وی با اشاره به نقش معین نماینده صنعت گردشگری در اقتصاد جهانی ادامه داد: در دهه های اخیر اغلب کشورهای جهان این صنعت مهم جزو اولویت های خود قرار داده اند به گونه ای که درآمد حاصل از گردشگری در سال 2014، شش هزار و 500 میلیارد دلار بوده است و در سال های آینده نیز بیشتر خواهد بود.

سلطانی فر با اشاره به اینکه کشور ایران با توجه به ظرفیت های بالای حوزه گردشگری احتیاجمند توجه و ورود جدی تر به این عرصه است، توضیح داد: این کنفرانس باید به این دیدگاه دست پیدا کنیم که کدام برند می تواند گویای این ظرفیت عظیم صنایع، میراث ملموس و ناملموس و ظرفیت های گردشگری کشورمان در تمامی استان ها باشد.

وی اضافه نمود: این نماد باید به اندازه ای تاثیرگذار باشد که در اذهان مردم جهان نقش ببندد و جذب نماینده بیش از یک میلیارد گردشگر برای کشورمان در افق اهداف پیش رو گردد.

معاون رئیس جمهور توضیح داد: طراحی برند باید در جریان یک فرآیند علمی و آنالیز های دقیق کارشناسی و با توجه به تمام ویژگی های مهم کشورمان شکل گیرد و در وهله نخست باید مورد پذیرش مردم ایران باشد چراکه در غیراین صورت موفقیتی کسب نخواهد کرد.

وی اضافه نمود: برند ملی گردشگری باید مورد قبول در ذهن گردشگران باشد به این معنا که هویت و شخصیتی از کشورمان در ذهن گردشگران ایجاد کند.

سلطانی فر با بیان اینکه برندسازی مختص جهانی کنونی نیست و علائم تجاری بر روی دفینه های باستانی نیز مشاهده شده است، گفت: اهمیت برندسازی از آن رو بسیار ویژه است که می تواند به گردشگران در انتخاب بهتر یاری کند و موجب رقابت کشورهای جهان در صنعت گردشگری نیز خواهد بود.

وی با بیان اینکه برند ملی یک شعار نیست بلکه نمادی ملی با پشتوانه غنی تاریخی، فرهنگی و میراث این کشور است، ابراز داشت: پیشینه تاریخی و باستانی، تنوع اقلیمی و نژاد، ترکیب فرهنگ ها و آداب و رسوم، منابع طبیعی و امنیت در کنار زیرساخت های مناسب از عناصر نخستین مورد احتیاج برای ایجاد یک برند قدرتمند است.

70 درصد گردشگران بین المللی تنها از 15 کشور جهان بازدید می نمایند

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گردشگری را صنعتی نوپا برشمرد و ابراز داشت: امروز این صنعت به دلیل اطلاع رسانی های قوی عرصه ای برای رقابت است به گونه ای که 70 درصد گردشگران بین المللی تنها از 15 کشور جهان بازدید می نمایند.

وی اضافه نمود: در این رقابت کشورهای قدیمی شناخته شده به عنوان مقصد گردشگران و کشورهای جدید تفاوتی ندارند به گونه ای که اکنون بسیاری از کشورهایی که پیش از این از مقاصد گردشگری جهان بودند برای باقی ماندن در این عرصه در حال رقابت و کوشش هستند.

سلطانی فر ابراز داشت: کشورهایی نیز وجود دارند که پیش از این در عرصه گردشگری شناخته شده نبودند اما با برندسازی امروز از برترین مقاصد گردشگری هستند و این مسئله اهمیت برندسازی را به خوبی روشن می سازد، در واقع آینده گردشگری جهان و رقابت در این عرصه در دست برندها قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 823

به "رقابت برندهای ملی آینده گردشگری جهان را معین می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت برندهای ملی آینده گردشگری جهان را معین می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید