سران ژاپن، چین و کره جنوبی با یکدیگر دیدار می نمایند

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سران ژاپن، چین و کره جنوبی قرار است این هفته دیداری با یکدیگر داشته باشند حال آنکه در کنار مسائل مالی که از محورهای اصلی رایزنی آنها است؛ احتمال فروپاشی مذاکرات واشنگتن- پیونگ یانگ و ناامیدی از حل مسئله هسته ای کره شمالی نیز یکی از دغدغه های طرفین محسوب می گردد.

سران ژاپن، چین و کره جنوبی با یکدیگر دیدار می نمایند

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

قرار است مون جائه این رئیس جمهوری کره جنوبی و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن، روز دوشنبه هر یک به طور جداگانه با شی جینپینگ رئیس جمهوری چین دیدار داشته باشند و سپس برای برگزاری دیداری سه جانبه با لی ککیانگ نخست وزیر چین به چنگ دو در جنوب غربی این کشور بروند.

پیونگ یانگ از بابت آنکه توقف آزمایش های موشکی اش به برطرف تحریم های مالی منجر نشده، بسیار شاکی است و پیشتر نیز به دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تا انتها سال میلادی جاری (کمتر از 10 روز دیگر) فرصت داده بود که حسن نیت خود را در مذاکره ثابت کند حال آنکه واشنگتن تاکنون واکنشی از خود نشان نداده است.

این در حالی است که بیم آن می رود با انتها مهلت معین شده، کره شمالی آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما را از سر بگیرد- اقدامی که به منزله انتها توافقی است که در سال 2018 میان کیم جونگ اون رهبر این کشور و ترامپ حاصل شد.

به گفته معاونت وزارت خارجه چین، تضمین ثبات و صلح در شبه جزیره کره و کوشش برای حصول راه چاره سیاسی به نفع چین، ژاپن و کره جنوبی است.

این در حالی است که استفان بیگون نماینده آمریکا در امور کُره نیز طی هفته گذشته دیداری با مقامات این 3 کشور آسیایی داشته است.

دوشنبه هفته گذشته، چین و روسیه خواهان برطرف بعضی از تحریم های سازمان ملل برای یاری به خروج مذاکره از بن بست شدند حال آنکه تعیین نیست آیا پکن قادر به جلب رضایت ژاپن و کره جنوبی برای جبهه گیری علیه موضع واشنگتن مبنی بر تداوم تحریم ها خواهد بود یا خیر.

حداقل درباره ژاپن به نظر می آید که کوشش برای برقراری مذاکرات دوجانبه با پیونگ یانگ در مقایسه با کاهش تحریم های سازمان ملل، اولویت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 663

به "سران ژاپن، چین و کره جنوبی با یکدیگر دیدار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سران ژاپن، چین و کره جنوبی با یکدیگر دیدار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید