شرکت گوگل به جاسوسی از کارمندان خود متهم شد ، کشف نرم افزاری هوشمند که تجمعات اعتراضی را رصد می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، گروهی از کارمندان شرکت گوگل مدعی شده اند که این شرکت با یاری یک نرم افزار داخلی نه تنها حریم خصوصی کارمندان را نقض نموده، بلکه فعالیت های آنها را نیز رصد می نماید. این در حالی است که گوگل ادعا می نماید این ابزار فقط یک سیستم هوشمند برای مبارزه با هرزنامه های داخلی است.

شرکت گوگل به جاسوسی از کارمندان خود متهم شد ، کشف نرم افزاری هوشمند که تجمعات اعتراضی را رصد می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارمندان گوگل کارفرمای خود را به ایجاد یک ابزار نظارتی متهم می نمایند که در ظاهر به عنوان برنامه افزودنی تقویم استفاده می گردد اما در باطن برای نظارت بر تجمعات بیش از 100 نفر طراحی شده است. درواقع این ابزار به محض این که متوجه گردد ممکن است کارمندان در حال برنامه ریزی اعتراضات یا بحث در خصوص سازماندهی اتحادیه باشند. شرکت مادر گوگل(آلفابت) را آگاه می نماید. گرچه تمامی این اتهامات توسط گوگل رد شده است.

این اتهام ، در یادداشتی به دست آمده توسط بلومبرگ بیان شده است که ادعا می نماید این رفتار غیر اخلاقی از سوی کارمندان عالی رتبه گوگل سازماندهی شده است. گفته می گردد آنها به یکی از تیمهای خود دستور داده اند یک افزونه مرورگر کروم را که روی همه دستگاه های کارمندان نصب خواهد شد و در درجه اول برای نظارت داخلی استفاده می گردد طراحی نمایند.

به گزارش بلومبرگ ، وجود این ابزار نرم افزاری نخستین بار در ماه سپتامبر و پس از آنکه کارمندان تیم آنالیز حریم خصوصی متوجه آن شدند کشف شد. بعدها در ماه اکتبر ، کارکنان متوجه شدند که این ابزار به اجبار روی سیستمهای آنان نصب می گردد و در نتیجه نگران شدند. این ابزار پس از ممنوعیت دسترسی به اسناد و مدارک شخصی کاربران روی سیستمهای آنان نصب شده است.

اما گوگل ادعا می نماید که این، یک ابزار داخلی برای مبارزه با هرزنامه است. آلفابت نیز این اتهامات را رد و ادعا می نماید این محصول ماه ها در حال آزمایش بوده و تحت آنالیز استاندارد قانونی حریم خصوصی و امنیت قرار گرفته است. آلفابت در بیانیه ای تاکید نموده که این ادعاها درباره عملکرد و اهداف این پسوند کاملاً نادرست است. این یک یادآوری پاپ آپ است که از مردم می خواهد قبل از اضافه کردن جلسه به تقویم شمار زیادی از کارکنان مراقب باشند.

سخنگوی شرکت گوگل نیز به بلومبرگ تاکید نمود که این شرکت از اطلاعات عمومی کارمندان استفاده می نماید و هرگز مانع از دعوت نامه ها، جلسات یا تجمع ها نمی گردد، بلکه در عوض به گونه ای طراحی شده است که به کاهش اسپم تقویم و افزایش دسترسی کارمندان یاری می نماید.

روابط رهبری گوگل و کارمندان در سالهای اخیر به طور فزاینده ای جنجالی شده است. این مسائل از تبعیض های جنسیتی و آزار جنسی تا عدم رضایت کارمندان از همکاری گوگل با پنتاگون و راهپیمایی های گسترده اعتراضی آنها را شامل می گردد. از سال 2016 ، کارمندان به تدریج ائتلافی فعالرا در گوگل پرورش داده اند تا بتوانند تیم رهبری گوگل را ملزم به پاسخگویی قوی تر نمایند.

منبع: انتخاب
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 615

به "شرکت گوگل به جاسوسی از کارمندان خود متهم شد ، کشف نرم افزاری هوشمند که تجمعات اعتراضی را رصد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت گوگل به جاسوسی از کارمندان خود متهم شد ، کشف نرم افزاری هوشمند که تجمعات اعتراضی را رصد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید