طرح استخدام امدادگران هلال احمر به کجا رسید؟

به گزارش تور بالی اندونزی، یکی از برنامه های استخدامی مهم سال جاری مشخص تکلیف شرایط استخدامی کارکنان هلال احمر است. از ابتدای سال مسئولان هلال احمر از پیگیری استخدام و مشخص شرایط جمعیت بزرگی از امدادگران این سازمان خبر داده اند. علیرغم همه وعده ها، تا اینجای کار و تا نیمه سال هنوز اقدامی در این راستا رخ نداده است. گرچه همچنان مسئولان ابراز امیدواری می نمایند که این شرایط تغییر نموده و به پایان خواهد رسید.

طرح استخدام امدادگران هلال احمر به کجا رسید؟

22 هزار امدادگر منتظر تبدیل شرایط

22 هزار نفر از امدادگران هلال احمر ایران منتظر معین شدن شرایط استخدامی شان هستند. پیرحسین کولیوند، رییس جمعیت هلال احمر کشور چند روز پیش و در اصفهان بار دیگر ابراز امیدواری کرد که شرایط برای استخدام امدادگران هلال احمر به وجود بیاید. وی در این زمینه گفت:

بیمه و حداقل حقوق کارِ 22 هزار امدادگر جمعیت هلال احمر در شهریور ماه پرداخت می گردد و استخدام این امدادگران نیز در دستور کار است.

امدادگران هلال احمر منتظر نهایی شدن آیین نامه استخدامی

یکی از مهم ترین چالش ها در برنامه استخدامی نیروی انسانی در هلال احمر ایران ماجرای آیین نامه استخدامی این سازمان است. پیش تر قرار بود تا شهرویر ماه 1401 آیین نامه استخدامی نیروی انسانی هلال احمر ایران نهایی گردد. به نظر می رسد به خاتمه نرسیدن این پروژه مهم ترین مانع در جهت استخدام کارکنان هلال احمر در ایران است.

یکی از مسائل جمعیت هلال احمر در سال های گذشته عدم توجه به تامین نیروی انسانی مورد احتیاج و حمایت از آنها بوده است. کم جمعیت بودن این سازمان موجب شد تا بعد از آسیب شناسی های انجام شده آیین نامه جذب و استخدام نیرو انسانی جمعیت هلال احمر تدوین و نهایی گردد. معاون حقوقی این سازمان ماه گذشته وعده داده بود که این مهم تا شهریور ماه امسال به خاتمه خواهد رسید.

نامدار عبداللهیان، معاون حقوقی و امور مجلس جمعیت هلال احمر در این راستا گفته بود: متاسفانه در گذشته به بحث معیشت و رفاه نیروهای امدادی زیاد توجه نشده است. با برنامه ریزی کوشش می گردد این مهم در جهت ریل گذاری درست قرار گیرد. آیین نامه جذب و استخدام نیروی انسانی جمعیت هلال احمر تا شهریورماه امسال نهایی و ابلاغ می گردد. در این راستا توجه به معیشت نیروها و نوع نگاه به داوطلبان تازه خواهد بود.

دو مشکل مهم در حوزه نیروی انسانی هلال احمر

سازمان هلال احمر ایران مانند بسیاری از نهادهای حاکمیتی با مشکل کمبود نیروی انسانی روبرو است. به جز نیروهای داوطلب که بخشی از امورات این سازمان را انجام می دهند، بعضی پیش بینی ها از کمبود 10 هزار نیرو در این سازمان خبر می دهد. به گفته مسئولان، در این سال ها تنها یاری نیروهای داوطلب بوده که در بزنگاه ها به یاری این سازمان آمده است و شرایط به خدمت گرفتن نیروی انسانی در این سازمان در نقطه بحرانی واقع شده است.

موضوع چالشی دیگر برای این سازمان مسئله حمایت ها از کارکنان است. مسئولان این سازمان کمبود منابع اعتباری و استخدام امدادگران اصلی ترین چالش های هلال احمر را بزرگترین چالش فعلی این سازمان می دانند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در این زمینه می گوید:

به شکل جدی با کمبود منابع روبرو ایم. امیدواریم در مجلس با تصویب پیشنهادات هلال احمر و در نظر گرفتن بودجه مناسب، این کمبودها جبران گردد. به رئیس جمهوری نیز در این باره نامه نوشتیم که یاری نمایند تا هلال احمر بتواند با توان هرچه بیشتر در همه حوادث و مواقع احتیاج در کنار مردم باشد.

***

اخبار استخدام را در بلاگ خبرنگاران بخوانید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2271

به "طرح استخدام امدادگران هلال احمر به کجا رسید؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرح استخدام امدادگران هلال احمر به کجا رسید؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح استخدام امدادگران هلال احمر به کجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید