فیس بوک در مقابل خواسته مقامات انگلیس و آمریکا مقاومت می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، مقامات آمریکا، استرالیا و انگلیس امیدوار بودند پس از ارسال نامه ای شدیداللحن پیامرسان فیس بوک رمزگذاری سربه سر (end-to-end)را خاتمه دهد، اما آنها با پاسخ غیر منتظره ای روبرو شدند.

فیس بوک در مقابل خواسته مقامات انگلیس و آمریکا مقاومت می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

فیس بوک نامه ای به بیل بار دادستان کل آمریکا، چادولف وزیر امنیت میهن آمریکا و وزرای مربوطه انگلیس و استرالیا ارسال نموده است. او در این نامه اعلام نموده رمزگذاری اپلیکیشن هایی مانند فیس بوک مسنجر و واتس اپ را کمتر نمی نماید.

این شرکت ادعا می نماید نمی توان در فرایند رمزگذاری یک در پشتی ایجاد کرد که فقط پلیس و دولت ها به آن دسترسی داشته باشند. فیس بوک اشاره می نماید، اگر قرار باشد رمزگذاری کمرنگ تر گردد هر فردی در هر مکانی می تواند به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشد. چنین روزنی به مجرمان و هکرها اجازه می دهد تا اطلاعات کاربران را سرقت نمایند.

همچنین فیس بوک اشاره نموده بیش از 100 سازمان نیز به همین اصل معتقد اند. این در حالی است که پیش از این اپل، گوگل، مایکروسافت و شرکت های بزرگ دیگر نیز با کاهش رمزگذاری مخالفت نموده بودند.

البته تاکنون مقامات به طور رسمی نسبت به نامه فیس بوک واکنش نشان نداده اند، اما به نظر نمی رسد سیاستمداران به آسانی این نامه را قبول نمایند و به همین پاسخ قانع شوند.

در استرالیا قانونی به تصویب رسیده که دسترسی به محتوای رمزگذاری شده را ملزوم می نماید. در کشورهایی مانند انگلیس قوانین مشابهی پیشنهاد شده است.

دولت ها معتقدند رمزگذاری سربه سر به تروریست ها و مجرمان اجازه می دهد به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 678

به "فیس بوک در مقابل خواسته مقامات انگلیس و آمریکا مقاومت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیس بوک در مقابل خواسته مقامات انگلیس و آمریکا مقاومت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید