قیام ژنرال امیر از دل کویر

به گزارش تور بالی اندونزی، لیگ برتر بیستم یک مدعی دیگر به نام گل گهر سیرجان دارد؛ تیمی که با وجود منابع مالی و امکانات زیرساختی مناسب فصل گذشته را با بحران به خاتمه رساند، در دومین سال حضورش در لیگ برتر با رهبری امیر قلعه نویی شگفتی ساز شده و به نظر باید حساب ویژه ای روی این تیم باز کرد.

قیام ژنرال امیر از دل کویر

آبی پوشان سیرجانی که جزو تیم های صنعتی و متمول به شمار می فرایند، با اضافه کردن امیر قلعه نویی به تیمشان، شخصیت لازم برای موفقیت را به دست آورده اند و تا به امروز از چهار بازی خود سه برد به دست آورده اند.

آن ها در چهار دیدار اخیر خود که بازی های آسانی هم نبوده، 3 پیروزی و یک تساوی را کسب کردند و با 10 امتیاز به تنهایی در صدرجدول هستند. زدن 7 گل آن ها را تبدیل به هجومی ترین تیم لیگ کرده و تنها 2 بار گل خورده اند و کاملا مستحق جایگاه خود هستند.

*قلعه نویی از کویر برخاست

بعد از قهرمانی های متوالی امیر قلعه نویی در استقلال و سپاهان تا اوایل دهه 90 شمسی، قلعه نویی همواره در تصاحب قهرمانی ناکام بود، ولی موفقیت های گذشته عاملی بود تا قلعه نویی یکی پس از دیگری، در تیم های صاحب نام فوتبال ایران مربیگری کند؛ تیم هایی که از شانس بالایی برای رقابت با استقلال و پرسپولیس برخوردار هستند.

او بعد از استقلال، در تراکتور، ذوب آهن و سپاهان مربیگری کرد و چند بار تا رتبه دوم و سوم خودش را بالا کشید، ولی این مقدار هم برای قلعه نویی کافی نبود. بعد از سرآمدن دوران حضورش در این تیم ها، او در بیستمین دوره لیگ راهی کویر شد تا کار درفضایی متفاوت را تجربه کند.

اگر چه گل گهر تیم تهی دستی به شمار نمی رود و شاید تا سال های آینده تبدیل به یکی از متمول ترین تیم های ایران شود، اما از نظر سابقه و تجربه به گرد پای رقبایی مانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتور، فولاد و ... نمی رسد. در نتیجه گل گهر بهترین انتخاب برای قیام ژنرال در فوتبال ایران بود تا با ترکیبی از بازیکنان باتجربه، ولی مازاد در تیم هایی که بالاتر نام برده شد، برای شگفتی سازی در لیگ آماده شود.

از طرفی فضای متفاوت سیرجان نسبت به شهر هایی مانند تهران، تبریز و اصفهان، انتظارات را از او پایین تر می آورد و می تواند در فضایی آرام تر، تمرکزش را روی موفقیت با این تیم منعطف کند و تاثیرگذاری لازم را روی گل گهر برای تبدیل شدن به تیمی در حد و قواره خودش داشته باشد.

*شوالیه های قلعه نویی برای تصاحب لیگ

در ترکیب گل گهر بازیکنان شناخته شده ای حضور دارند؛ بازیکنانی که در کارنامه خود حضور در تیم های بزرگ را تجربه کردند. علیرضا حقیقی در درون دروازه یک مدعی تمام عیار برای پوشیدن پیراهن تیم ملی است. گادوین منشا، از مهاجمان باکیفیت خارجی در خط حمله در کنار یونس شاکری، عالی عمل کرده اند.

در خط هافبک بازیکنانی مانند پیمان رنجبری، علی اصغر عاشوری، بهنام برازی و ... دیده می شوند و در خط دفاعی هم بازیکنان صاحب نامی مانند میلاد زکی پور، آرمین سهرابیان، علیرضا ابراهیمی و احمد زنده روح حضور دارند؛ بازیکنانی که در این جنگ حکم شوالیه را برای قلعه نویی دارند.

همه این بازیکنان سابقه بالایی در فوتبال ایران دارند و تجربه میادین بین المللی از جمله لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورده اند. با این ترکیب انتظار می رود قلعه نویی بتواند به شگفتی سازی خود در فصل جاری ادامه دهد و شاید با حفظ تمرکز و تنوع تاکتیکی در هفته های آینده، برای تصاحب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و حتی در هدفی بلندپروازانه برای قهرمانی لیگ هم خیز بردارند.

منبع: فرارو
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1503

به "قیام ژنرال امیر از دل کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیام ژنرال امیر از دل کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید