لبنان، تصمیم برای تعطیلی دوهفته ای کشور

به گزارش تور بالی اندونزی، منابعی در لبنان از تصمیم کمیته مسئول بحران کرونا برای تعطیلی دوهفته ای این کشور در پی افزایش شمار مبتلایان به این ویروس خبر دادند.

لبنان، تصمیم برای تعطیلی دوهفته ای کشور

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد روز گذشته کمیته وزارتی مسئول مدیریت بحران کرونا نشستی با ریاست حسان دیاب نخست وزیر دولت پیشبرد امور برگزار کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این نشست توصیه های کمیته علمی در زمینه مقابله با شیوع کرونا مورد بحث قرار گرفت که قرار است در جلسه شورای عالی دفاع برای تصمیم گیری نهایی بررسی شود.

حاضران در نشست مذکور پیشنهاد تعطیلی دو هفته ای کشور را از شنبه آینده مطرح کردند. در این زمینه حمد حسن وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان به نوبه خود گفت که تعطیلی دو هفته ای کشور منطقی به نظر می رسد.

وی اضافه کرد که درست است که نگرانی های اقتصادی به دنبال این تصمیم وجود دارد، اما اکنون به مرحله ای رسیده ایم که تامین تخت خواب برای بیماران کرونایی سخت شده است.

حمدحسن خاطر نشان کرد که طی این دو هفته 60 تخت در بخش آی سیو بیمارستان های دولتی مجهز می کنیم.

وزیر بهداشت در دولت پیشبرد امور لبنان گفت که اصرار دارد شرایط مساعدی را برای این تعطیلی دو هفته ای فراهم کند و از وزارت دفاع خواست تا مواد غذایی در اختیار افشار فقیر جامعه قرار دهد.

وی تاکید کرد که این تعطیلی فرصتی برای ماست تا آمادگی خود را افزایش داده و از نیروهای امنیتی و وزارت دارایی می خواهیم در این زمینه همکاری کنند. همچنین منطق می گوید که این تعطیلی برای بازگشت تدریجی به زندگی طبیعی است و قرار نیست همه چیز مانند دوره قبل از شیوع کرونا شود.

حسن به همین دلیل گفت، لبنان یکی از اولین کشورهایی است که به واکسن کرونا دسترسی پیدا می کند.

طبق بیانیه وزارت بهداشت لبنان گذرگاه های دریایی و زمینی و هوایی از این تعطیلی دوهفته ای مستثنی هستند و تصمیم نهایی را امروز شورای عالی دفاع اتخاذ می کند.

وزارت بهداشت لبنان در اطلاعیه ای اعلام نمود، تست کرونای 1119 نفر در شبانه روز گذشته مثبت شده و با این حساب تا به امروز 95355 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

در این اطلاعیه آمده است 52677 نفر از مبتلایان به این ویروس، بهبود یافتند و 732 نفر هم جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 22 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1453

به "لبنان، تصمیم برای تعطیلی دوهفته ای کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، تصمیم برای تعطیلی دوهفته ای کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید