لحظات کلیدی که باعث حذف پرسپولیس شد

به گزارش تور بالی اندونزی، در شبی کابوس وار، پرسپولیس 3 گل از الهلال خورد و احتمالا اغلب طرفداران این تیم راضی اند که شکست قرمزها سنگین تر از این نشد. به این ترتیب الهلال به نیمه نهایی لیگ قهرمانان رسید و باید با النصر دیدار کند. پرسپولیس هم به خانه برمی گردد تا شاید وقتی دیگر برای قهرمانی در آسیا خیز بردارد. نمایش تیم یحیی گل محمدی در بازی شنبه شب طوری بود که انگار پرسپولیس واقعی در تهران جا مانده و الهلال با خودش بازی می نماید. این، یک شب تلخ بدون هیچ روزنه ای از روشنایی و امید بود. به عنوان مشتی از خروار اما، می گردد 5 لحظه خاص و نفرینی را از این مسابقه بیرون کشید.

لحظات کلیدی که باعث حذف پرسپولیس شد

سقوط وحید

در سال های اخیر وحید امیری یکی از ستون های موفقیت پرسپولیس بوده است. دوندگی بی امان او، پرس فردی این بازیکن در کنار سرعت و تکنیک قابل قبولش همواره به پرسپولیس یاری نموده است. خاصیت وحید این است که خسته نشود. این بار اما حضور در 2 مسابقه جدی ملی و بعد هم بلافاصله شرکت در این ملاقات سنگین و نفسگیر، رمق امیری را گرفت. این بازیکن در ریاض یکی از کم اثرترین نمایش هایش را ارائه داد؛ مخصوصا زمانی که در مقابل حرکت تکنیکی بازیکن حریف به آن شکل عجیب زمین خورد و سوژه کارگردان تلویزیونی شد. این شب، شب وحید نبود.

مشاجره سیامک

شکست و ناکامی برای هر تیمی ممکن است رخ بدهد، اما مهم این است که شما در مواجهه با این اتفاق، خویشتندار و حرفه ای باشید. پرسپولیس در ریاض در این زمینه هم شب تلخی را پشت سر گذاشت. اواسط نیمه دوم شاهد مشاجره تند و جدی سیامک نعمتی با حامد لک بودیم؛ از آن داستان هایی که معمولا در تیم های بزرگ اتفاق نمی افتد. نعمتی که به طور کلی شب بدی داشت، دقایقی بعد تعویض شد و حتی با مهدی شیری به عنوان بازیکن جانشین دست نداد.

اعتراض یحیی

پرسپولیس در زمین مسابقه حرفی برای گفتن نداشت، در عوض اما یحیی گل محمدی کنار زمین حرف های زیادی داشت که در قالب فریاد و پرخاش تحویل داور مسابقه داد. قاضی ژاپنی اهل مدارا بود که سرمربی سرخپوشان را جریمه نکرد، اما در عین حال هیچ کس متوجه فلسفه اعتراض یحیی نشد. نه صحنه خاصی وجود داشت و نه قضاوت داور جانبدارانه به نظر می رسید. گل محمدی که در مسابقات فصل گذشته لیگ برتر هم با دریافت 7 کارت زرد رکورددار بود، این بار رفتار غیرحرفه ای اش را به مسابقات آسیایی کشاند. طبیعتا از سرمربی تیم انتظار می رود در شرایط سخت خونسرد باشد و این خصلت را به شاگردانش هم تزریق کند، اما یحیی از بچه های داخل زمین هم آشفته تر بود.

بغض ترابی

غم و اندوه مهدی ترابی روی نیمکت ذخیره های تیم هم لحظه عجیب و ناراحت کننده ای بود. ترابی در این سال ها معمولا پیک شادی بوده و اصلا در همین مرحله قبل سوپرگل او به استقلال تاجیکستان باعث صعود پرسپولیس شد. این بار اما مهدی یکی از بدترین بازی هایش را ارائه داد تا نهایتا در دقیقه 78 جای خودش را به محمد شریفی بدهد. لحظاتی بعد کارگردان تلویزیونی تصویری از ترابی روی نیمکت نشان داد که می توانست نمادی از احوالات شنبه شب کل پرسپولیسی ها باشد؛ خسته، کلافه و ناامید.

وقت کشی لک

شاید تلخ ترین لحظه این مسابقه اما جایی بود که حامد لک دقایقی بعد از دریافت گل سوم، روی یکی از حملات الهلالی ها خودش را بی خود و بی جهت زمین انداخت تا وقت بکشد. لک همواره این کار را موقع جلو بودن تیمش انجام می دهد و تازه همان زمان هم مورد انتقاد قرار می گیرد، اما این بار او دنبال کشتن زمان بود تا شکست تیمش سنگین تر نشود. حقیقت آن است که در تمام طول دقایق بازی، این الهلال بود که شانس بیشتری برای گلزنی داشت؛ حتی وقتی آنها با 3 اختلاف پیش بودند.

منبع: همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1996

به "لحظات کلیدی که باعث حذف پرسپولیس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لحظات کلیدی که باعث حذف پرسپولیس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید