ماه عسل در بالی : وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر

به گزارش تور بالی اندونزی، کشور اندونزی از جمله کشورهای واقع در جنوب شرق آسیاست که برای عقب نماندن از رقابت تنگاتنگ جذب گردشگر با همسایگان خود، کوشش های زیادی را در چند سال اخیر در این خصوص انجام داده که از جمله آنها آماده سازی جزیره گردشگری بالی است که امروزه به واسطه امکانات بسیار مناسب، با کیفیت بالا و آرامش محیطی، در جهان معروف شده است. برای آشنایی با جاذبه های این جزیره و دستیابی به بعضی اطلاعات مفید مربوط به آن، با ما در خبرنگاران همراه باشید.

ماه عسل در بالی : وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

بالی یکی از 17000 جزیره کشور اندونزی است که از استرالیا تا آسیا گسترده شده اند. این جزیره ماهی شکل، مابین دریای جاوه و اقیانوس هند قرار گرفته و روی خط استوا واقع شده است. جزیره مذکور دارای فرودگاه اختصاصی است پس در نتیجه به راحتی و مستقیما می توان به آن سفر کرد. فقط باید مراقب باشید زیرا این جزیره آن چنان وسوسه انگیز است که ممکن است حتی به این فکر بیفتید که در آن به طور دائم اقامت داشته باشید.

اطلاعات مورد احتیاج پیش از مسافرت به بالی (Bali)

احتیاجمندی های ورود به بالی

گذرنامه با مدت اعتبار بیش از 6 ماه و داشتن حداقل دو صفحه خالی، بلیط برگشت و ویزا گردشگری(که می توان در زمان ورود به بالی دریافت نمود).

زبان

زبان های رایج در این جزیره عبارتند از: باهاسابالی (Bahasa)، باهاسای اندونزیایی، انگلیسی، آلمانی (بیش از 700 زبان در اندونزی رایج است).

واحد پول

روپیه اندونزی (IDR)

مدت زمان پرواز

بیشتر از 24 ساعت از بسیاری از شهرهای امریکا

وسائل نقلیه قابل استفاده

تاکسی، بمو (Bemo) (نوعی مینی بوس)، اتومبیل کرایه ای، موتورسیکلت و دوچرخه

زمان های مناسب برای رفتن به بالی

زمان مناسب از نظر آب و هوایی

ماه های آوریل، می، سپتامبر و اکتبر

زمان مناسب از نظر قیمت ها

قیمت ها تقریبا در طول سال ثابت هستند.

زمان های مهم برگزاری جشن ها

بومیان بالی دارای دو نوع تقویم محلی هستند: تقویم هندو ساکا (Hindu saka) و تقویم ووکو (Wuku). بهترین جشن در تقویم ووکو، جشن گالونگان (Galungan) است که هر 6 ماه یکبار برگزار شده و به مدت 10 روز به طول می انجامد. در این جشن، بومیان، حیوانات افسانه ای دست سازی را به نام بارونگ (Barong)(موجود خیالی ترکیبی از سگ و شیر) از یک معبد به معبدی دیگر جابه جا می نمایند. در تقویم ساکا نیز روزی به نام روز نیه پی (Nyepi) وجود دارد که به روز سکوت شهرت یافته و در اعتدال بهاری قرار گرفته است. بومیان جزیره معتقدند که در این روز، ارواح شیاطین از سمت دریا به طرف جزیره پرواز می نمایند. روز بااهمیت دیگری هم که در تقویم اندونزی وجود دارد، 17 آگوست روز استقلال است که در آن مسابقات ورزشی و برنامه های فرهنگی انجام می گردد.

کارهایی را که می توان انجام داد

بازدید از معابد

جزیره بالی به نام سرزمین 1000 معبد نیز شناخته می گردد. برای یک گردش بعدازظهر، بازدید از معبد پورا لوهور اولوواتا (Pura Luhur Uluwata) توصیه می گردد. این معبد که روی صخره ای به ارتفاع 250 فوت در جنوب شبه جزیره بوکیت بادونگ (Bukit Badung) قرار گرفته، نمایانگر جلوه ای رویایی از آخرت است. دیدار از پورا بساکی (Pura Besakih) به عنوان یکی از مقدس ترین شهرهای اندونزی نیز بسیار جالب است. این معبد، یکی از سه معبد اصلی قرار گرفته بر دامنه کوه گونونگ آگونگ (Gunung Agung) است که کوهی با قله آتشفشانی بوده و بومیان بالی اعتقاد دارند که اینجا ناف زمین است. معبد پورابساکی به معبد مادر معروف است و پیرامون آن را هزاران دسته مخروطی شکل از کاه و دشت های مملو از گل های رنگارنگ و خوشبو پوشانده است.

آشنایی با فرهنگ

شهر کوچک اوبود(Ubud) مکان خوبی برای بازدید از گالری های هنری، روستاهای سنتی (با آثار منبت کاری، جواهرات و نقاشی ها)، موزه پوری لوکیسان (Puri Lukisan)، رستوران ها، پایکوبی و موسیقی است. این شهر همچنین دارای امکانات مناسبی برای قایق سواری با قایق های چوبی سنتی و سفرکردن با گاری است.

شرکت در جشن ها

در این جزیره که آن را به نام سرزمین خدایان نیز می نامند، برگزاری جشن ها تقریبا به صورت همه روزه است. شرکت کردن در یکی از آنها تجربه باور نکردنی دیدن برنامه وایانگ کولیت (Wayang Kulit) (نمایش عروسک ها و سایه ها) و شنیدن آهنگ های بسیار بلند ارکستر گاملان (Gamelan) با سازهایی مانند فلوت، سنج، زنگ های مخصوص، درام و سنتورهایی از جنس بامبو را که گاهی می تواند گوشخراش هم باشد،برای شما به همراه خواهدداشت. برای آگاهی از برنامه جشن ها می توانید به پذیرش هتل مراجعه نموده و یا با مطالعه نشریه اوقات بالی (Bali Times)، به برنامه کاملی از زمان و مکان برگزاری جشن های جزیره دسترسی پیدا کنید.

شادی و نشاط در تمام طول شب

حتی اگر برنامه ای برای رفتن به ساحل کوتالگیان (Kuta/Legian)(مکان مملو از گردشگران) ندارید، با این حال برنامه ای برای بازدید از آن و استراحت در این ساحل زیبا بگذارید. اینجا با کافه ها، مغازه ها و تمام برنامه های شادی بخشی که دارد، مرکز زندگی شبانه بالی است.

منبع: The Knot

منبع: کجارو
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 501

به "ماه عسل در بالی : وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماه عسل در بالی : وضعیت آب و هوا و راهنمای سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید