مرگ 12 نفر در غرق قایق مهاجران در نزدیکی سواحل یونان

به گزارش تور بالی اندونزی، گارد ساحلی یونان خاطرنشان کرد: اجساد 12 مهاجر از جمله 8 کودک را امروز پنج شنبه در نزدیکی سواحل جزیره ساموس از آب گرفته است.

مرگ 12 نفر در غرق قایق مهاجران در نزدیکی سواحل یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گارد ساحلی یونان اظهار داشت: بر اثر غرق شدن قایق حامل مهاجران خارجی در نزدیکی سواحل جزیره ساموس حداقل 12 نفر از جمله 8 کودک جان خود را از دست داده اند.

عملیات نیروهای گارد ساحلی برای یافتن 20 مهاجر دیگر ناپدید شده در این حادثه همچنان ادامه دارد. این تازه ترین تراژدی دردناک از مرگ مهاجران در دریای اژه به شمار می رود.

تا به امروز 10 نفر از این حادثه جان سالم به در برده اند. علی رغم شرایط نامساعد جوی در زمستان و هشدارهای نهادهای بین المللی، هزاران مهاجر با فرار از مناطق جنگی دنیا به امید زندگی بهتر به سوی اروپا سرازیر شده اند.

روز چهارشنبه نیز گارد ساحلی یونان اجساد 7 نفر از جمله 2 کودک را که قایق شان در نزدیکی سواحل این کشور غرق شده بود، پیدا کردند.

بر اساس آمارهای سازمان بین المللی مهاجرت، از ابتدای سال 2016 تا به امروز بیش از 45 هزار مهاجر خارجی وارد یونان شده اند که این رقم نسبت به ژانویه 2015 میلادی بیش از 31 برابر رشد داشته است.

90 درصد این مهاجران اتباع سوری، افغان و عراقی هستند. از ابتدای سال جاری تا به امروز بیش از 177 مهاجر نیز در دریای مدیترانه جان خود را از دست داده اند. این بدترین بحران آوارگان و مهاجران خارجی در اروپا پس از جنگ دنیای دوم به شمار می رود.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1054

به "مرگ 12 نفر در غرق قایق مهاجران در نزدیکی سواحل یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرگ 12 نفر در غرق قایق مهاجران در نزدیکی سواحل یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید