معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال 99

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرگزاری خبرنگاران- در آیین اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال 1399 معرفی گردید.

معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال 99

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، رئیس حوزه هنری دیروز در آئین اختتامیه این مراسم گفت: حوزه اندیشه و هنر اسلامی در هویت تاریخی خود، یک پاتوق هنری جریان ساز و یک کانون اجتماع هِمَم هنرمندان انقلاب برای خلق نمونه های برجسته هنری و محلی برای گفت و گو میان اندیشه دردمند و هنر متعهد و بستری ربای رشد هنر انقلابی بود.

محمد مهدی دادمان رشد هنر انقلاب اسلامی را مستلزم رشد توامان ایده خلاق هنری و پرورش هنرمند متعهد دانست و افزود: اگر یک ایده هنری پیشرو در فرم و مضمون امکان رشد یابد، سنت های هنری انقلابی، اصیل و در این حال نو متولد می گردد.

وی با اشاره به اینکه یک ایده هنریِ نو از آمیختگی فرم و مضمون و از هم آغوشیِ ذوق و اشراق متولد می گردد، اعلام کرد: ایده های هنری پخته، رشید و بالغ می توانند در قامت یک سنت تازه هنری رخ کنند.

دادمان افزود: ماهیّت هنر و فرهنگ ایجاب می نماید که پرورش هنرمند را باید در میدان عمل و کنش هنری جست و جو کنیم، نه در دنیا علم و در مدرسه و مشغول آموزش زیرا زیست هنرمند بستر اصلی رشد اوست.

رئیس حوزه هنری گفت: هنرمند مکتبی و متعهد نیز در مواجهه هنری حقیقی با مساله واقعی مکتب و نهضت، در میان خلق اثر به قصد اثر بر مخاطب خود و در زیست مجاهدانه و مومنانه ش پرورش می یابد.

محمد مهدی دامان با اشاره به اینکه میوه باغستانِ حوزه هنری در این تقریر باید هسته هنری و فرهنگی باشد، اعلام کرد: هسته هنری و فرهنگی یک هویت جمعی رشدیافته و قائم به خویش بوده که هدف خود را در زیست بوم هنر انقلاب شناخته و بدون هضم شدن در ساختارهای بروکراتیک به دنبال تحقق آن است.

وی افزود: هنر در مدرسه عشق، نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، مالی، سیاسی، نظامی است. هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف و تجسیم تلخکامی گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است.

در انتها این مراسم ؛وحید یامین پور به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال 1399 معرفی گردید.

شروع مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی

مراسم اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در فضای باز حوزه هنری شروع شد.

قرار است در این مراسم از بین آقایان محمدرضا دوست محمدی، جلیل سامان، افشین علا، علی محمد مؤدب و وحید یامین پور یک نفر به عنوان چهره هنر انقلاب اسلامی در سال 99 معرفی گردد.

سخنرانی رییس حوزه هنری و نامزد های چهره سال هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه های این مراسم است.

هفته هنر انقلاب اسلامی هر سال همزمان با سالروز شهادت سید مرتضی آوینی سید شهیدان اهل قلم، از سوی حوزه هنری با برپایی مجموعه برنامه هایی برگزار می گردد، کار خود را از 18 فروردین شروع کرد و امروز به کار خود انتها داد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1735

به "معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید