نمای سنگ ساختمان با طرح هایی بسیار زیبا و بدیع ، عکس

به گزارش تور بالی اندونزی، نمای سنگ ساختمان یکی از زیباترین نماها در اجرای طرح های ساختمانی است. ساختمان هایی که در نمای آنها از سنگ استفاده شده است علاوه بر مقاومت و ماندگاری بسیار بالا چهره ساختمان شما را در نهایت شیکی و لوکسی نشان می دهد. در نمای ساختمان های سنگی تنوع های زیادی وجود دارد از جنس های متفاوت گرفته تا رنگ های طبیعی و شگفت انگیز. اولین سنگی که بیشتر از دیگر موارد در نمای ساختمان ها استفاده می گردد سنگ گرانیت است. گرانیت سنگی سخت و چگال است و بهمین خاطر جز مصالح ساختمانی بادوام قرار می گیرد. در برابر نفوذ آب و ضربه مقاوم هستند و محیط های شهری را بخوبی تحمل می نمایند. ظاهر گرانیتی که برای نمای سنگی ساختمان استفاده می گردد تنوع زیادی دارد اما نمای صیقلی گرانیت زیباترین نمونه هستند. در این حالت گرانیت با رنگ زیبای خود کریستال های داخلش را بنمایش می گذارد. البته همین تاثیر زیبایی فوق العاده و سنگین بودن هزینه استخراج آن از معادن قیمت آنرا افزایش داده و به همین دلیل از این سنگ بیشر در نمای ساختمان های مهم استفاده می گردد.

نمای سنگ ساختمان با طرح هایی بسیار زیبا و بدیع ، عکس

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

سنگ مرمر از خانواده سنگ آهک است. رنگ سنگ مرمر تنوع بسیار زیادی دارد بطوریکه آنرا گزینه مناسبی برای استفاده در نمای خارجی ساختمان البته در مقدار جزئی نموده است چرا که سنگ مرمر در برابر هوازدگی، گازها و باران های اسیدی مقاومت کمتری دارد درنتیجه از آن بیشتر در نمای داخلی ساختمان استفاده می گردد که سبکی سنتی دارند. از دیوریت هم برای سنگ نما استفاده می گردد اما بدلیل داشتن رنگ خاکستری و سبز کمتر در نمای ساختمان شاهد بکارگیری آن هستیم.

اما یکی از سنگ هایی که امروزه استفاده از آنها افزایش یافته، سنگ های آنتیک هستند. این سنگ ها از کنار هم قرار دادن قطعات شکسته و خرده سنگ ها و چسباندن با ملات هایی که رزینی هستند فراوری می شوند و بنوعی از ضایعات سنگ های تزیینی تراورتن با مواد افزاینده مختصر دیگر بدست می آید. این سنگ ها بدلیل مقاومت بالا، تنوع در رنگ ها، دارای عمر مفید و طولانی و وزن کم به یکی از بهترین گزینه ها برای نمای ساختمان ها تبدیل نموده است.

منبع: اتاق
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1388

به "نمای سنگ ساختمان با طرح هایی بسیار زیبا و بدیع ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمای سنگ ساختمان با طرح هایی بسیار زیبا و بدیع ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید