همه چیز درباره ی روغن های بهران توربو دیزل ، بهران تراش ، بهران بردبار و انواع گریس ها

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرگزاری خبرنگاران- بازرگانی فیداراویل یکی از معتبرترین شرکت ها در زمینه خرید فروش انواع روغن های صنعتی پرفروش از جمله: بهران توربو دیزل , بهران تراش , بهران بردبار و گریس ها با بهترین کیفیت ها و قیمت ها.

همه چیز درباره ی روغن های بهران توربو دیزل ، بهران تراش ، بهران بردبار و انواع گریس ها

روغن ها از جمله روانکارهایی است که به علت وزن کمتر از همواره روی آب قرار گرفته و همچنین در آب مخلوط نمی شوند. حالت جامد بودن یا سیال بون و مایع بودن آنها بسته به میزان چربی های اشباع نشده است که در روغن ها به علت آنکه این چربی های اشباع نشده زیاد اند در نتیجه در دمای اتاق به صورت مایع هستند بر خلاف آن در گریس ها این چربی ها کمتر بوده و در نتیجه به حالت جامد یا نیمه جامد هستند.

ترکیب روغن صنعتی و گریس ها

اصلی ترین ماده تشکیل دهنده روغن ها روغن پایه است که از نفت استخراج شده ,سپس برای تشکیل انواع روغن ها با خصوصیات منحصر به فرد خود به آنها انواعی از افزودنی ها که در واقع مواد شیمیایی هستند را می زنند . در ابتدا برای رسیدن به نقطه گرانروی و نقطه اشتعال و نقطه ریزش مشخص شده باید نفت خام را تقطیر کرد تا مواد و ترکیبات نامطلوب جدا شوند سپس پارافین های سنگین را به واسطه روش فیلتراسیون از این روغن صنعتی جدا می کنند و در نهایت افزودنی ها را به آن اضافه می کنند که روغن ها را در انواع مختلف با ویژگی های متفاوت می سازد.

امروزه روغن های صنعتی منتوعی در بازار ارائه شده است که از بین آن ها روغن بهران در کشور ایران دارای حجم خرید و فروش بالایی است . این برند از روغن صنعتی علاوه بر داشتن کیفیت بالا دارای قیمت مناسبی هم می باشد.از جمله پرفروش ترین روغن های بهران شامل :روغن بهران تراش ,بهران آذرخش ,روغن بهران توربو دیزل, بهران حرارت و روغن بهران بردبار می باشد .

از دیگر برندهای معروف جهانی این محصول می توان :شل، کاسترول، موبیل، بی پی و روغن توتال را اشاره کرد.معمولا شرکت هایی که در این حوزه فعالیت می کنند جز شرکت های نفتی بوده ولی امروزه شاهد شرکت های تخصصی در این زمینه هم هستیم که تنها در زمینه تولید روغن صنعتی و گریس ها فعالیت می کنند.

گریس ها

از دیگر روانکار ها می توان گریس ها را نام برد که از افزودن مواد غلیظ کننده (که همان صابون های فلزی هستند) ساخته می شوند.و در نتیجه آن در دمای اتاق به صورت جامد و یا نیمه جامد می باشند. سپس به آن ها انواعی از مواد افزودنی را می زنند که باعث ایجاد خاصیت ها مانند ضد خوردگی و پایداری دربرابر اکسیداسیون و .... می شود.

انواع گریس ها

گریس ها دارای انواع گوناگونی هستند که از جمله آن ها می توان به :

  • گریس لیتیوم،
  • گریس پایه سدیم،
  • گریس پایه کلسیم،
  • گریس والوالین،
  • گریس ضد آب
  • گریس نسوز برای کارکرد در دماهای بالا
  • گریس سیلیکونی که عایق الکتریک می باشد

و....اشاره کرد.

نکات مهم در انتخاب گربس ها

  • درجه سفتی
  • دمای کارکرد
  • ویسکوزیته روغن پایه،
  • و خاصیت ضد خوردگی می باشند.

ساختار کلی گریس ها از :

  • روغن پایه 85 درصد الی 90 درصد وزن گریس را تشکیل می دهند و می تواند به صورت طبیعی یامصنوعی باشد به علاوه خصوصیت ویسکوزیته مربوط به این ماده می باشد که باعث باقی ماندن روانکار در بین اجزا غلتشی و ممانعت از تماس مستقیم آنها با یکدیگرمی شود
  • غلیظ کننده : ترکیباتی مانند نظیر کلسیم، سدیم و لیتیم که جز ترکیبات صابونی می باشند مولکولهای روغن پایه را به خود جذب کرده،و باعث حالت خمیری شدن روانکار شده. نام این گریس ها معمولا بر اساس مادهی غلیظ کننده استفاده شده در این محصول می باشد و مقدار آن در گریس مشخص کننده درجه سفتی می باشد. مثلا: گریس سدیمی یا گریس کلسیمی. مقدار آن در گریس یکی از پارامترهای مشخص کننده درجه سفتی آنست.
  • مواد افزودنی که باعث به وجود آمدن ویژگی هایی در گری می شود مانند:مواد ضد زنگ که برای زیاد کردن خاصیت ضد زنگ گریس است,مواد ضد اکسیداسیون برای جلوگیری از اکسید شدن در دماهای بالا بوده و عملا به آنها گریس نسوز گویند از جمله معروف ترین و پرفروش ترین این محصول گریس SKF می باشد,مواد EP برای مقاومت بالاتر در فشارهای زیاد,مواد پایدار کننده برای ترکیب سازیه همگن روغن پایه و غلیظ کننده ها.

  • ویسکوزیته روغن پایه:که به مقاومت سیالی در برابر جاری شدن گفته می شود.
  • میزان سفتی که معمولاً 3 و 2، 1 است.

بازرگانی روغن صنعتی و گریس فیداراویل

شرکت فیداراویل آماده فراهم سازی انواع روغن های صنعتی و گریس های مطرح جهانی از جمله روغن و گریس شل ,SKFوتوتال و.... با بهترین کیفیت ها و مناسب ترین قیمت ها می باشد و برای خرید مطمئن مشتریان خود کارشناسان ما با ارائه مشاوره رایگان در این زمینه ,همواره آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان بوده تا بهترین خرید را داشته باشید به علاوه تمامی محصولات خود را به تهران و سراسر ایران ارسال می کند .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1482

به "همه چیز درباره ی روغن های بهران توربو دیزل ، بهران تراش ، بهران بردبار و انواع گریس ها" امتیاز دهید

1 کاربر به "همه چیز درباره ی روغن های بهران توربو دیزل ، بهران تراش ، بهران بردبار و انواع گریس ها" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره ی روغن های بهران توربو دیزل ، بهران تراش ، بهران بردبار و انواع گریس ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید