پنهانکاری بی نظیر شبه جنگنده مافوق صوت ناسا، عکس

به گزارش تور بالی اندونزی، شبه جنگنده مافوق صوت تازه ناسا به سرعت مافوق صوت می رسد و آنچه کم دارد صدایی است که پس از شکستن دیوار صوتی به گوش نمی رسد!

پنهانکاری بی نظیر شبه جنگنده مافوق صوت ناسا، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، جدیدترین هواپیمای سری اکس (اکس-59 فناوری فراصوت بی صدا) می خواهد به دستاوردی مشابه اولین هواپیمای اکس یعنی شکستن دیواره صوتی دست یابد، با این تفاوت که اگر همه چیز به خوبی پیش برود هیچ کسی روی زمین متوجه آن نخواهد شد.

شبه جنگنده ای مثل اکس-59 پاسخی شکیل(و ارزان قیمت) به مسئله ای چالش برانگیز است. این هواپیما از قطعات سایر هواپیماها استفاده می کند, مثل دنده فرود جنگنده اف-16, سایبان و صندلی پرتاب هواپیمای آموزشی و مافوق صوت قدیمی تی-38, و برخی اجزای سیستم موتور هواپیما یو-2 که برای جاسوسی استفاده می شد. همه چیز در اکس-59 طوری طراحی شده تا بتواند دیوار صوتی را در سرعت 1.4ماخ (1.487 کیلومتر) در ارتفاع 55 هزار پایی(16.800) بی صدا بکشند, که دقیقا ارتفاعی است که یک هواپیمای تجاری در آن پرواز می کند. این هواپیما این کار را با کاهش امواج منتشر شده از هواپیما و پخش آنها به طور گسترده در بدنه هواپیما انجام می دهد و از تبدیل این امواج به غرشی کر کننده جلوگیری می کند.

در شبه جنگنده مرموز ناسا، دیوار صوتی را در سکوت می شکند جزئیات این پروژه هیجان انگیز را مطالعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 فروردین 1402 بروزرسانی: 17 فروردین 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2371

به "پنهانکاری بی نظیر شبه جنگنده مافوق صوت ناسا، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنهانکاری بی نظیر شبه جنگنده مافوق صوت ناسا، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید