چرا هواپیماهای ایران این قدر سقوط می کنند؟!

به گزارش تور بالی اندونزی، شما دلیل بالا بودن تعداد سوانح هوایی را چه می دانید؟ آیا واقعاً می توان مقصر اصلی را پیدا کرد؟

چرا هواپیماهای ایران این قدر سقوط می کنند؟!

مقامات ایران تحریم های امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران را یکی از دلایل تیره شدن روابط با کشورهای دنیا می دانند. بروز مسائل اقتصادی حفظ و نگهداری از ناوگان هوایی را با سختی های زیادی روبه رو کرده و به تبع آن توانایی خرید هواپیماهای نو کاهش یافته است.

همین امر بر میانگین عمر هواپیماها تأثیرگذار بوده است؛ به عنوان مثال میانگین عمر هواپیماهای شرکت ایران ایر 21.1 سال است که شامل یک فروند هواپیمای ایرباس A300 با عمر 38 سال می گردد. وقتی سن ناوگان هوایی ایران ایر را با هواپیمایی دلتا (Delta) که 17 سال و هواپیمایی ایروفلات (Aeroflot) که 4.2 سال سن دارد به قیاس می گذاریم، متوجه وخامت اوضاع ناوگان هوایی ایران در تمامی خطوط هوایی می شویم.

خطوط هوایی ایران در واقع مسئولیت پرواز دو تا از 10 هواپیمای کهنه و قدیمی دنیا را دارد که هواپیمایی کاسپین با بوئینگ 747 که 40 ساله است در واقع از هواپیمای A300 ایران ایر قدیمی تر است.

هواپیمایی آسمان، که همین تازگی پرواز تهران-یاسوج آن در کوه های دنای مرکز ایران سقوط کرد، یک هواپیمای دوموتوره ATR72 بود که 24 سال از عمرش می گذشت!

به گزارش وب سایت خبری روزآروز، این هواپیمای سقوط کرده به تازگی پس از 7 سال تعمیر شروع به پرواز کرده و چند هفته قبل از سانحه سقوط و متلاشی شدنش در زمان پرواز دچار مسائل فنی شده بود.

هواپیمایی آسمان 5 فروند هواپیمای ATR72 دیگر دارد که تاریخ تولید قدیمی ترین آنها به سال 1993 برمی گردد.

منبع: فوت و فن / The Daily Telegraph
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2260

به "چرا هواپیماهای ایران این قدر سقوط می کنند؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا هواپیماهای ایران این قدر سقوط می کنند؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید