چطور از شر ترک پا خلاص بشیم؟

به گزارش تور بالی اندونزی، پاهای خشک و ترک خورده یکی از بدترین کابوسهایی که برای خانوما ممکنه رخ بده. خشکی پوست باعث زبری پوست و از دست دادن لطافت و زیبایی پاها میشه. علت ترک پا و خشکی پوست میتونه عدم وجود رطوبت، آلودگی بیش از حد و برخی از بیماریها مثل اگزما، دیابت باشه. اصلا نگران نباشین توی خونه هم میتونین با درست کردن چند ماسک خونگی با ترک کف پاهاتونو مبارزه کنین، در ادامه همراه من باشید.

چطور از شر ترک پا خلاص بشیم؟

چند ماسک برای ترک پا:

1. ماسک نمک، لیمو، گلیسرین و گلاب

خواص اسیدی آب لیمو به بهتر شدن پوست خشن و خشک یاری می کنه، بنابراین برای جلوگیری از ترک خوردگی کف پاها بهترین منبع لیمو میتونه باشه. همچنین گلیسیرین پوست رو نرم میکنه (به همین دلیله که تو فراوری بسیاری از محصولات آرایشی استفاده می شه). گلاب دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندست که میتونه تو ترمیم چربی پوست یاریتون کنه.

مواد مورد احتیاج

  • 1 قاشق غذاخوری نمک
  • 1/2 فنجان آب لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری گلیسیرین
  • 2 قاشق چای خوری گلاب
  • مقداری آب گرم و سنگ پا

روش استفاده

برای درست کردن این محلول ابتدا مقداری آب رو بجوشونین و نمک اضافه کنین، بعد هشت تا ده قطره آب لیمو اضافه کنین، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین و یک قاشق چای خوری گلاب رو هم اضافه کنید. بعد از اینکه تمام مواد رو با هم مخلوط کردین و آماده شد میتونین پاهاتونو به مدت 15-20 دقیقه داخلش قراربدین و با استفاده از سنگ پا، پاشنه پا و دو طرف رو پاک کنین. بعد یک قاشق چایخوری از گلیسیرین رو به همراه یک قاشق چای خوری گلاب و یک قاشق چای خوری آب لیمو رو مخلوط کنین. مواد آماده شده رو بعد از مخلوط شدن روی پاشنه های ترک خورده خودتون بمالین. از اونجا که این یک مخلوط چسبنده هست، می تونین آخر شب بمالین به پاهاتون و جوراب پاتون کنن تا صبح روی ترک ها بمونه و صبح بشورین. این کارو چند روز انجام بدین تا پاشنه پاتون نرم بشه.

2. ماسک موز و آووکادو

ماسک موز و آووکادو مثل یه معجزه روی ترک های پا عمل میکند. آووکادو از دسته میوه جاتیه که دارای تمام ویتامین ها و چربی ها ست، بخاطر همین به بهبود پوست خشک میتونه یاری کنه. موز هم به عنوان مرطوب کننده عمل می کنه و پوستتون رو نرم تر می کنه. این دو محصول کنار هم میتونه گزینه مناسبی برای ترک پا باشه.

مواد مورد احتیاج

  • 1 موز رسیده
  • 1/2 آووکادو

روش استفاده

موز رو پوستشو بکنین و با نصفه آووکادو مخلوط کنین. موز و آووکادو رو به خوبی با هم مخلوط کنین تا کاملا یکدست بشه. در پایان اونو به کف پاهاتون بزنین به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوستتون بمونه و بعد کامل بشورینش. شما میتونین هر روز این ماسک درست کنین و استفاده کنین تا مقداری از ترک خوردگی پاهاتون جلوگیری کنه.

3. آرد برنج دشمن ترک خوردگی پاها

آرد برنج برای یه درمان خانگی فوق العاده است. برای لایه برداری پوست پا میتونین ازش استفاده کنین. چون پوست رو نرم و مرطوب میکنه و سلولهای مرده پوست رو که بر اثر خشکی بوجود اومدن رو از پوست جدا می کنه.

مواد مورد احتیاج

  • 2 تا 3 قاشق غذاخوری آرد برنج
  • 1 قاشق غذاخوری عسل
  • 3 تا 4 قطره سرکه سیب سرخ

روش استفاده

برای اینکار ابتدا دو تا سه قاشق غذاخوری آرد برنج رو در ظرفی بریزین و چند قطره سرکه سیب و عسل رو هم اضافه کنین، بعد اون رو به خوبی هم بزنین و یک خمیر بسازین. اگه پاشنه پاتون ترک خوردگی عمیق و زیادی داره میتونین یک قاشق چای خوری روغن زیتون یا روغن بادام شیرین هم به خمیرتون اضافه کنید. بهتره قبل از زدن خمیر پاتونو به مدت ده دقیقه توی تشت آب گرم بزارین تا وقتی که از این خمیر استفاده کردین بتونه پوستهای مرده رو از پاتون به راحتی جدا کنه. میتونین این محصول رو هفته ای دو بار تهیه و استفاده کنین.

4. ترکیب روغن زیتون و روغن کنجد

یکی دیگه از روش های موثر ترک کف پا استفاده از روغنهای خانگی است. برای اینکه پاشنه های صاف، نرم و سالم داشته باشین از ترکیب دو روغن زیتون و کنجد استفاده کنین. این روغنها که توی همه خونه ها وجود داره و به سادگی میتونین ازش استفاده کنین شفا دهنده و معجزه ای برای از بین بردن ترکهای پاست.

مواد مورد احتیاج

  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون
  • 1 قاشق غذا خوری روغن کنجد

روش استفاده

مقداری روغن زیتون و کنجد رو با هم مخلوط کنین و روی پنبه بریزین و به آرامی پا رو در یک حرکت دایره ای به مدت 10 تا 15 دقیقه ماساژ بدین. یک جفت جوراب پنبه بپوشین و بعد از یک ساعت که کاملا به پوستتون نفوذ کرد میتونین بشورینش. شما می تونین هر روز این کارو انجام بدین تا ازشر این ترک خوردگی ها خلاص بشین.

5. خاصیت جو برای پاشنه های ترک خورده

جو دارای خواص ضد التهابی و مرطوب کننده است که به حذف سلول های مرده پوست و نرم شدن پوست یاری می نماید و همچنن در کاهش خارش و حساسیت ناشی از پوسته شدن هم بسیار سودمند است.

مواد مورد احتیاج

  • 1 قاشق غذاخوری پودر جو
  • 4 تا 5 قطره روغن زیتون

روش استفاده

پودر جوی و روغن زیتون رو با هم مخلوط کنین تا به یک خمیر سفت تبدیل بشه. سپس خمیر رو روی پاتون خصوصا در قسمت پاشنه و هر قسمتی که ترک خورده پخش کنید. اجازه بدین به مدت نیم ساعت روی پوستتون بمونه. در نهایت اونو با آب سرد بشورین و خشک کنین. شما میتونین هر زمانی که پوستتون ترک خورد این کارو انجام بدین.

6. سنگ پا بهترین گزینه برای پاکسازی پاشنه ها

سطح خشن سنگ پا به راحتی می تونه پوست مرده رو از بین ببره. در زیر این پوست ترک خورده پوست سالم و نرم وجود داره که به یاری سنگ پا میتونین به پوست صاف و نرم برسین.

مواد مورد احتیاج

  • سنگ پا
  • آب گرم به همراه یک حوض یا یه لگن

روش استفاده

پاهاتونو داخل آب گرم به مدت 10 تا 15 دقیقه بزارین تا خیس بشن. سپس پا را به آرامی بوسیله سنگ پا پاکسازی کنین تا پوست مرده روی کف پاها کاملا از بین برن. بعد از اینکه کاملا سنگ پا کشیدین پاهاتونو خشک کنین و از کرم مرطوب کننده استفاده کنین. سعی کنین این کار رو هر روز انجام بدین.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 16 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 228

به "چطور از شر ترک پا خلاص بشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از شر ترک پا خلاص بشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید