چطور در سفر کسب عایدی کنیم؟

به گزارش تور بالی اندونزی، کسب عایدی در طول سفر شاید دور از فکر به نظر برسد؛ ولی افراد زیادی هستند که به شکل فریلنس و دورکاری فعالیت می نمایند و در سفر هم می توانند عایدی کسب نمایند.

چطور در سفر کسب عایدی کنیم؟

یکی از سوالاتی که معمولا از بلاگرهای سفر پرسیده می گردد این است که شما که دائما در حال سفر هستید، چطور می توانید هزینه سفرهای خود را تامین کنید؟

تصاویری که در بلاگ های سفر می بینید تنها بخشی از زندگی صاحبان این وبلاگ ها است. در واقع سفر برای این دسته از افراد، با کار کردن عجین شده است و وقتی پستی در وبلاگ خود نمی گذارند، در حال کار کردن هستند. در ادامه از زبان یکی از وبلاگ نویسان سفر خواهید شنید که چطور می توان تمام وقت سفر کرد و در عین حال در کنار سفر و سرگرمی، عایدی داشت.

من در هنگام سفر، به عنوان نویسنده و ویراستار فریلنس کار می کنم. البته این کار، یعنی سفر و کار کردن به طور هم زمان، می تواند هم چالش برانگیز و هم همراه با پاداش باشد. من انعطاف پذیری کارهایم را دوست دارم. هم زمان با کار می توانم به علایقم بپردازم و این فرصت را دارم تا تجربیات خودم را با سایر آدم های جهان به اشتراک بگذارم. در طول سفرهایم با افراد زیادی آشنا شده ام که کارهای مختلفی در طول سفر انجام می دادند؛ درست از هتل یا محل اقامت شان. مثلا مدیریت شبکه های اجتماعی برای یک برند، انجام کارهای مرتبط با طراحی گرافیک، آموزش موسیقی به وسیله اسکایپ و به شکل آنلاین و مواردی شبیه به این.

بنابراین اگر شما هم دوست دارید سبک زندگی خانه به دوش های دیجیتال! را پی بگیرید ولی مطمئن نیستید که از کجا باید آغاز کنید، در ادمه چند شغل را به شما معرفی می کنم که می توانید در طول سفر، به وسیله آن ها عایدیی داشته باشید.

به عنوان کسی که دو سال و نیم گذشته را با این سبک زندگی سپری نموده ام، با اطمینان می گویم که امتحان کردن یکی از این ها صد در صد ارزش دارد.

1. مشاغل مرتبط با نویسندگی مثلا کپی رایتینگ، ترجمه، بلاگینگ و...

اگر در نویسندگی مهارت داشته باشید، کارهای زیادی برایتان وجود دارد که می توانید آن ها را به شکل دورکاری و در هنگام سفر انجام دهید. من نمونه خوبی برای این دست مشاغل هستم. با وجود اینکه چالش های نویسنده دورکار بودن، ممکن است گاهی دردسرآفرین باشد؛ ولی مزایای فراوانی هم دارد.

می توانید در کارهایی مثل وبلاگ نویسی و انتشار دیجیتالی فعالیت کنید یا اینکه کار کپی رایتینگ انجام دهید.

2. مشاغل مرتبط با محتوای تصویری مثلا عکاسی سفر یا طراحی گرافیکی

اگر در زمینه محتوای تصویری استعداد و مهارت دارید، باز هم انتخاب های زیادی برای پیدا کردن شغل دارید. می توانید کار عکاسی سفر را انجام دهید و عکس های خود را در اختیار سایت هایی که به آن احتیاج دارند قرار دهید. یا اینکه به طور فریلنس برای یک سایت مرتبط با گردشگری و سفر عکاسی کنید. با این کار، هم زمان با اینکه به علایق خود می پردازید، کسب عایدی هم می کنید.

بعلاوه می توانید پریست های ویرایش عکس اختصاصی خود را ایجاد کنید و به فروش برسانید یا اینکه خدمات ویرایش عکس را به عکاسان تازه کار ارائه کنید. طراحی گرافیک به شکل فریلنس و دورکار یکی دیگر از کارهایی است که می توانید به شکل پروژه ای انجام دهید.

3. مدیریت شبکه های اجتماعی برای یک برند

برندها و کسب و کارهای کوچک بی شماری به جهانی اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر وارد شده اند و به وسیله شبکه های اجتماعی بازاریابی می نمایند. به همین علت مشاغل مرتبط با شبکه های اجتماعی این روزها بسیار زیاد شده است. بسیاری از این برندها این امکان را برایتان فراهم می نمایند تا از راه دور کار کنید. اگر فکر می کنید که در استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها تخصص و مهارت دارید، می توانید به کسب و کارهای مختلف ایمیل بزنید تا متوجه شوید آیا برای مدیریت شبکه های اجتماعی خود به کسی احتیاج دارند یا خیر.

4. کارهای دفتری و ورود اطلاعات

اگر فکر می کنید که می توانید در طول سفر چند ساعتی را پشت میز و کامپیوتر بنشینید، می توانید مشاغلی مثل ورود اطلاعات را انتخاب کنید. من وقتی برای اولین بار به نیویورک نقل مکان کردم، برای یک شرکت انتشارات موسیقی کار می کردم و اطلاعاتی را در بانک اطلاعاتی آن ها وارد می کردم. این کار به دقت بالا و توجه زیادی احتیاج داشت؛ ولی نسبتا راحت بود و برای من فرصتی فراهم کرد که در مدتی که در شهر نو جا می افتادم، عایدیی جانبی داشته باشم.

5. دستیار شخصی

در طول سفر نمی توانید یک دستیار شخصی و منشی تمام وقت باشید و از راه دور نمی توانید برنامه های کارفرمای خود را مدیریت کنید. ولی برخی از منشی ها وظایف کمی برای انجام دادن دارند که می توانید در سفر انجام دهید. مثلا هماهنگ کردن قرارهای دیدار، رزرو کردن سفر و دیدار و چک کردن ایمیل ها. همه این کارها را می توانید وقتی در سفر هستید، انجام دهید.

6. آموزش موسیقی به وسیله اسکایپ

وقتی در کلاس های موسیقی شرکت می کردم با افراد زیادی آشنا شدم که به وسیله اسکایپ، کلاس های آنلاین موسیقی برگزار می نمایند. اگر در نواختن یک ساز مهارت دارید و می توانید مهارت خود را به دیگران یاد بدهید، می توانید کلاس ها و دوره هایی به شکل مجازی برگزار کنید و از ابزارهایی مثل اسکایپ بهره ببرید.

منبع: کجارو / elitedaily.com
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2157

به "چطور در سفر کسب عایدی کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور در سفر کسب عایدی کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید