چطور پیتزا سیب زمینی بدون فر درست کنیم؟

به گزارش تور بالی اندونزی، پیتزا سیب زمینی بدون فر یکی از ساده ترین روش های پخت پیتزاست. پیتزا سیب زمینی سریع ترین و راحت ترین روش پخت پیتزا برای زمان هایی است که هوس پیتزا نموده اید و قصد دارید پیتزا درست کنید. پیتزا سیب زمینی بدون فر نوعی پیتزای فوری بدون احتیاج به خمیر پیتزاست. به جای استفاده از خمیر پیتزا باید از سیب زمینی بهره ببرید. بعلاوه در پخت این نوع پیتزا احتیاجی به فر ندارید و می توانید این نوع پیتزای خوشمزه را در تابه درست کنید. در این مطلب از وبلاگ خبرنگاران قصد داریم تا به طور کامل و مرحله به مرحله پیش برویم و طرز تهیه پیتزا سیب زمینی را به شما آموزش دهیم.

چطور پیتزا سیب زمینی بدون فر درست کنیم؟

مواد لازم برای پخت پیتزا سیب زمینی بدون فر

برای پخت پیتزا سیب زمینی بدون فر برای 4 نفر به موادی به میزان زیر احتیاج خواهیم داشت :

سیب زمینی میانه : 4 عدد

فلفل دلمه : 1 عدد

گوجه فرنگی : 1 عدد

کنسرو ذرت : به میزان لازم

سوسیس : 2 عدد (می توانید به جای استفاده از سوسیس، از سینه مرغ ریش ریش شده و یا گوشت بهره ببرید)

سس کچاپ : 1 قاشق غذاخوری

روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری

آویشن : 1 قاشق مربا خوری

پنیر پیتزا : به میزان لازم

نمک و فلفل سیاه : به میزان لازم

سیر : 1 حبه (به صورت دلخواه)

قارچ ورقه ای شده : نصف لیوان (به صورت دلخواه)

طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر

می خواهیم تا مرحله به مرحله پیش رفته و یک پیتزا سیب زمینی خوشمزه بدون احتیاج به فر و در یک تابه معمولی درست کنیم. در ابتدا باید پوست سیب زمینی ها را جدا نموده و بشوییم. سپس سیب زمینی ها را رنده کنیم. سیب زمینی های رنده شده را در تابه ای به مقدار مناسب می ریزیم.

اگر می خواهید در پیتزا سیب زمینی خود از مرغ بهره ببرید، در ابتدا باید مرغ را در یک قابلمه به همراه دارچین و پیاز بپزید. بعد از پخته شدن و خنک شدن مرغ، استخوان های مرغ را جدا نموده و گوشت را ریش ریش کنید. اگر هم می خواهید از سوسیس و کالباس بهره ببرید، باید سوسیس کالباس را ریز ریز خرد نموده و کنار بگذارید تا در زمان مناسب آن را به پیتزای خود اضافه کنید.

آماده کردن پیتزا سیب زمینی تابه ای ساده

در تابه ای به مقدار مواد مورد نظر میزانی روغن بریزید. سپس سیب زمینی رنده شده را به تابه اضافه نموده و کمی تفت دهید. بعد از آن به سیب زمینی ها کمی نمک و فلفل و زردچوبه اضافه کنید. در صورت احتیاج و علاقه بعلاوه می توانید یک حبه سیر رنده شده نیز به سیب زمینی ها اضافه نموده و تفت دهید. بعد از تفت دادن سیب زمینی های رنده شده، سیب زمینی ها را به طور یکسان در کف تابه پخش کنید و با پشت قاشق خوب فشار دهید تا کاملاً تمام نقاط یک دست گردد. توجه داشته باشید که میزان سیب زمینی رنده شده شما باید طوری باشد که بعد از این که آن را در کف تابه پخش کردید، حدود یک سانتی متر قطر داشته باشد. نه بیشتر و نه کمتر.

در ادامه روی سیب زمینی های رنده شده سس کچاپ بریزید و سس را با پشت قاشق به طور یکسان در تمام سطح سیب زمینی پخش کنید. البته می توانید به جای استفاده از سس کچاب خودتان یک مایع تقریباً غلیظ با رب گوجه به عنوان سس گوجه درست کنید و بر روی سیب زمینی بریزید.

در این مرجله باید سوسیس و کالباس های خرد شده را به همراه میزانی پنیر پیتزای رنده شده تفت دهید. بعلاوه اگر از مرغ یا گوشت استفاده می کنید آن ها را تفت داده و کمی پنیز پیتزا نیز به آن ها اضافه کنید. در ادامه بر روی سسی که بر روی سیب زمینی رنده شده ریخته اید، سوسیس و کالباس های تفت داده شده را به طور یکسان و مساوی در همه جای سطح سیب زمینی پخش کنید. سپس یک لایه به میزان کم پنیر پیتزا در سطح مواد پخش شده بریزید. در این مرحله و آخرین مرحله از آماده کردن پیتزا سیب زمینی تابه ای ساده باید فلفل دلمه ای و در صورت علاقه قارچ های ورقه ورقه شده را به طور یکسان در سطح پیتزا پخش کنید. در این قسمت باید روی سطح پیتزا سیب زمینی خود را کاملاً با پنیر پیتزای رنده شده بپوشانید و کمی پودر آویشن نیز اضافه کنید.

مرحله نهایی تهیه پیتزا سیب زمینی تابه ای با گوشت

مرحله آخر طرز تهیه پیتزا سیب زمینی تابه ای با گوشت ساده و خوشمزه بدون خمیر، پخت پیتزا در تابه است. برای پخت پیتزا سیب زمینی خوشمزه ای که درست کردید باید در ابتدا یک دمکنی را بر روی درب تابه قرار دهید و بگذارید تا به مدت 35 تا 45 دقیقه حداقل بر روی شعله کم قرار بگیرد. برای پخت باید سیب زمینی ها برشته گردد و پنیر پیتزایی که بر روی مواد پیتزا ریخته اید به طور کامل آب گردد. توجه داشته باشید که مواد زیادی بر روی پیتزای خود نریزید تا روی سیب زمینی ها سنگین نگردد. آب شدن کامل پنیر پیتزا نشان دهنده آماده بودن پیتزا سیب زمینی ماست. تابه را به آرامی کج کنید و پیتزا را در ظرفی دیگر قرار داده و نوش جان کنید.

جمع بندی

پیتزا سیب زمینی یکی دیگر از انوع پیتزاهای موجود است که علاوه بر سوسیس و کالباس می توان آن را با گوشت یا سینه مرغ ریش ریش شده نیز پخت. پیتزا سیب زمینی را می توانید با فر و یا بدون فر درست کنید که ما در این مطلب به شما طرز تهیه پیتزا سیب زمینی بدون فر را آموزش دادیم. برای تهیه پیتزا سیب زمینی با فر می توانید به جای رنده کردن سیب زمینی، سیب زمینی ها را حلقه ای خرد کنید و بر روی کف ظرف بگذارید. بعلاوه برای تهیه پیتزا سیب زمینی با فر، دمای 175 درجه و به مدت 30 دقیقه برای پخت آن کافی خواهد بود.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 11 تیر 1401 بروزرسانی: 11 تیر 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2223

به "چطور پیتزا سیب زمینی بدون فر درست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور پیتزا سیب زمینی بدون فر درست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید