کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و توضیح وظایف این کارگزاری های رسمی

به گزارش تور بالی اندونزی، از جمله وظایف کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی می توان به دریافت لیست و دیسکت حق بیمه، چاپ، تعویض و صدور دفترچه های درمانی، تامین اعتبار دفاتر درمانی و ... اشاره نمود.

کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و توضیح وظایف این کارگزاری های رسمی

کارگزاری های رسمی

کارگزاریهای رسمی، تشکیلاتی است که برای پیگیری و حصول هدف ها و برنامه هایی که در آیین نامه تعریف شده است تشکیل می گردد. کارگزاریهای رسمی به دو صورت تشکیل می شوند :

الف - کارگزاریهای حقوقی که با شرکت حداقل سه نفر ، در چارچوب ضوابط معین به ثبت رسانده می گردد .

ب - کارگزاریهای حقیقی که توسط اشخاص حقیقی واجد شرایط ایجاد می گردد.

توضیح وظایف کارگزاریهای رسمی سازمان شامل موارد زیر است:

  • دریافت لیست و دیسکت حق بیمه
  • چاپ، تعویض و صدور دفترچه های درمانی
  • تامین اعتبار دفاتر درمانی
  • ابلاغ برگه های مطالباتی سازمان شامل صورت بدهی، اعلامیه، اخطاریه، اجرائیه و ...
  • یاری به اجرای ماده 66 قانون تامین اجتماعی به وسیله انجام اقدامات پیگیری و وصول
  • بازرسی از مقرری بگیران بیمه بیکاری
  • پلاک برداری و شناسایی کارگاههای جدید
  • صدور برگ پرداخت مربوط به بیمه شدگان اجباری و خاص
  • ارسال و مراسلات کلیه نامه های اداری شعبه
  • آموزش کارفرمایان (با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک واگذار می گردد)
  • پرداخت تعهدات کوتاه مدت (با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک واگذار می گردد)
  • بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی (با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک واگذار می گردد)
  • فعالیتهای مربوط به تعمیم و توسعه بیمه شدگان

منبع: سازمان تامین اجتماعی

منبع: setare.com
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1588

به "کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و توضیح وظایف این کارگزاری های رسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و توضیح وظایف این کارگزاری های رسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید