کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و توضیح وظایف این کارگزاری های رسمی
به گزارش تور بالی اندونزی، از جمله وظایف کارگزاری های بیمه تامین اجتماعی می توان به دریافت لیست و دیسکت حق بیمه، چاپ، تعویض و صدور دفترچه های درمانی، تامین اعتبار دفاتر درمانی و ... اشاره نمود.

کارگزاری های رسمی
کارگزاریهای رسمی، تشکیلاتی است که برای پیگیری و حصول هدف ها و برنامه هایی که در آیین نامه تعریف شده است تشکیل می گردد. کارگزاریهای رسمی به دو صورت تشکیل می شوند :
الف - کارگزاریهای حقوقی که با شرکت حداقل سه نفر ، در چارچوب ضوابط معین به ثبت رسانده می گردد .
ب - کارگزاریهای حقیقی که توسط اشخاص حقیقی واجد شرایط ایجاد می گردد.
توضیح وظایف کارگزاریهای رسمی سازمان شامل موارد زیر است:
- دریافت لیست و دیسکت حق بیمه
- چاپ، تعویض و صدور دفترچه های درمانی
- تامین اعتبار دفاتر درمانی
- ابلاغ برگه های مطالباتی سازمان شامل صورت بدهی، اعلامیه، اخطاریه، اجرائیه و ...
- یاری به اجرای ماده 66 قانون تامین اجتماعی به وسیله انجام اقدامات پیگیری و وصول
- بازرسی از مقرری بگیران بیمه بیکاری
- پلاک برداری و شناسایی کارگاههای جدید
- صدور برگ پرداخت مربوط به بیمه شدگان اجباری و خاص
- ارسال و مراسلات کلیه نامه های اداری شعبه
- آموزش کارفرمایان (با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک واگذار می گردد)
- پرداخت تعهدات کوتاه مدت (با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک واگذار می گردد)
- بازرسی از دفاتر قانونی اشخاص حقوقی (با اخذ مجوزهای لازم در آینده نزدیک واگذار می گردد)
- فعالیتهای مربوط به تعمیم و توسعه بیمه شدگان
منبع: سازمان تامین اجتماعی
منبع: setare.com
انتشار: 2 اسفند 1399
بروزرسانی: 2 اسفند 1399
گردآورنده: baliro.ir
شناسه مطلب: 1588
به "کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و توضیح وظایف این کارگزاری های رسمی" امتیاز دهید
دیدگاه های مرتبط با "کارگزاری بیمه تامین اجتماعی و توضیح وظایف این کارگزاری های رسمی"
* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید