کشورهای فرانسه، ایتالیا و یونان از جمله اهداف برنامه جاسوسی آمریکا بوده اند

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: بر اساس مدارک افشاشده توسط مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا، دولت آمریکا از سفارت خانه های فرانسه، ایتالیا و یونان در واشنگتن جاسوسی می نموده است.

کشورهای فرانسه، ایتالیا و یونان از جمله اهداف برنامه جاسوسی آمریکا بوده اند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ بر اساس مدارکی که ادوارد اسنودن، مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار نشریه گاردین انگلیس قرار داده است، فرانسه، ایتالیا و یونان از جمله 38 هدفی بوده اند که از طرف این سازمان آمریکا مورد جاسوسی قرار گرفته اند.

در همین رابطه در سندی که تاریخ آن به سال 2010 بازمی شود، کوشش هایی برای شنود مکالمات تلفنی سفارت خانه های فرانسه، ایتالیا و یونان در واشنگتن اجرا شده است. همچنین ژاپن، مکزیک، کره جنوبی، هند و ترکیه از دیگر اهداف این عملیات های نظارت الکترونیکی بوده اند.

به نوشته این روزنامه انگلیسی عملیات جاسوسی از اتحادیه اروپا با هدف کسب اطلاعات درباره اختلافات بین کشورهای عضو این اتحادیه اجرا شده است. عملیات نظارت بر نمایندگی دیپلماتیک فرانسه در سازمان ملل با نام بلک فوت و عملیات نظارت بر سفارت خانه این کشور در واشنگتن با نام واباش نام گذاری شده است. سفارت خانه ایتالیا نیز در واشنگتن با عملیات برونو مورد جاسوسی قرار می گرفته است.

همچنین هفته نامه اشپیگل دیروز (یک شنبه) نوشت اتحادیه اروپا نیز جزو اهداف آژانس امنیت ملی آمریکا بود که اخیراً به جاسوسی از ارتباطات الکترونیکی کشورهای مختلف در چارچوب برنامه موسوم به پریسم متهم شده است. اطلاعات این هفته نامه آلمانی دراین باره بر پایه اسناد محرمانه ای پایدار است که ادوارد اسنودن کارمند سابق سیا بر آن دسترسی داشته و آنها را افشا نموده است. اتحادیه اروپا، فرانسه و آلمان دیروز (یک شنبه) از آمریکا درباره اتهام جاسوسی بر ضد اتحادیه اروپا درخواست شرح کردند.

ادوارد اسنودن مشاور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا کمی قبل از انتشار این اسناد محرمانه در روزنامه گاردین و واشنگتن پست به هنگ کنگ رفت و و هم اکنون در مسکو به سر می برد و درخواست دریافت پناهندگی سیاسی از اکوادور کرد. این مسئله موجب تنش بین دولت آمریکا با کشورهای چین و روسیه شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 349

به "کشورهای فرانسه، ایتالیا و یونان از جمله اهداف برنامه جاسوسی آمریکا بوده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای فرانسه، ایتالیا و یونان از جمله اهداف برنامه جاسوسی آمریکا بوده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید