کفاشیان: یک مدیر نباید فدراسیون را سکوی پرتاب آینده خود بداند

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس اسبق فدراسیون فوتبال گفت: اگر حق پخش به بدنه فوتبال تزریق نشود روز های خوبی را برای آینده فوتبال نمی بینم.

کفاشیان: یک مدیر نباید فدراسیون را سکوی پرتاب آینده خود بداند

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، علی کفاشیان در خصوص اینکه آیا ساختار فوتبال ایران نسبت به قبل حرفه ای شده، عنوان نمود: متاسفانه فوتبال ما همان قضیه شترمرغ است. هروقت بگوییم تخم کن می گوید شتر هستم و هروقت بگوییم بار ببر می گوید مرغ هستم! فوتبال ما باید در یک قالب حرفه ای حرکت کند تا به شایستگی های خودش برسد. رقبای آسیایی ما حرفه ای حرکت می نمایند.

کفاشیان ادامه داد: اما ما با توجه به قوانین دست و پا گیر مشکل داریم. مثلا وقتی می گوییم پول بدهیدد می گویند حرفه ای هستید. این جلوی رشد فوتبال را می گیرد. کشورهای دیگر هم مشکلاتی دارند اما پیشرفت می نمایند. ما در بحث حرفه ای بودن قونین را اصلاح کردیم اما پیش نرفته ایم.از روز اول فیفا گفت باید مستقل باشد اما جلوتر که رفتیم دیدیم وابسته به دلتیم. یا گفتند بازنشسته هستید، گفتیم بودجه بدهید گفتند حرفه ای هستید.

وی در خصوص موضوع اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال گفت: بحث اصلی این است که فدراسیون مستقل باشد. ان شاالله هیات رئیسه جدیدی که می آید مصوبات لازم را می گیرد. ضمن اینکه حق پخش تلویزیونی 60تا70 درصد درآمد فوتبال را رقم می زند. اگر حق پخش به بدنه فوتبال تزریق نگردد روزهای خوبی را برای آینده فوتبال نمی بینم.

کفاشیان در خصوص اینکه آیا انتخابات فدراسیون تا پیش از انتها امسال میلادی برگزار می گردد، گفت: باید بگردد. فیفا هم تاکید نموده است. شاید چون آیین نامه انتخابات فورس های زمانی برای کاندیداها دارد، چندروز هم بگذرد. اما 8 آذر که اساسنامه به تایید مجمع می رسد باید فوری مقدمات برگزاری انتخابات فراهم گردد.

وی اضافه نمود: این اساسنامه تقریبا همان اساسنامه قبلی است. در آن هم نوشته بود که فدراسیون نهاد مستقل و غیر دولتی است اما عملا قانون اصلاح نشده بود و در مجلس عمومی غیر دولتی بود. ما هم با این کنار آمدیم. یک سال وقت دارند تا این موضوع را درست نمایند و فدراسیون نهاد مستقل و غیردولتی یعنی تجاری گردد. مجمع هم دارند. در این صورت دست فدراسیون هم بازتر می گردد ولی در کنار آن باید بحث خصوصی شدن و حق پخش را برای باشگاه ها درست کنیم.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال در گفت و گو با برنامه تهران ورزشی اضافه نمود: من با سابقه معاون وزارت ورزش، دبیر کل کمیته ملی المپیک و رئیس فدراسیون دوومیدانی به فدراسیون فوتبال آمدم. همه گفتند فوتبالی نیست. وقتی فیفا اساسنامه را اصلاح کرد گفت هرکسی در ورزش سابقه دارد می تواند کاندیدا گردد. فوتبال همه مباحث را در خودش نهفته دارد. مثلا وقتی فیفا از جام جهانی میلیاردها دلار درآمدزایی می نماید یک کار مالی عظیم است.

وی ادامه داد: یک مدیر نباید اینجا را سکوی پرتاب آینده بداند و به دنبال شهرت نباشد. باید مزه شهرت را چشیده باشد. برخی از مدیران فکر می نمایند سرپرست تیم هستند. با تیم می فرایند و می آیند با گل زدن به هوا می پرند و... مدیر باید مسائل حرفه ای و مالی را مدیریت کند. حتما نباید داور یا بازیکن باشد. باید داور خوب انتخاب کند و... فرض کنید بهترین فرد را به عنوان رئیس کمیته داوران انتخاب نمایند وقتی نتوانند به او سرویس خوب بدهند فایده ندارد. باید امکانات را فراهم نمایند و با مجلس و وزارت ورزش تعامل داشتهباشند تا کارها خوب پیش برود.

کفاشیان در خصوص مساله بازنشستگان گفت: یک شرط سنی وجود داشت که از اساسنامه برداشته شد. بحث بازنشستگی هم ان شاالله بعد از اینکه هیات رئیسه جدید آمد و قانون را تصویب کرد، رفع می گردد. اما الان رئیس فدراسیون، دبیر کل و خزانه دار نباید بازنشسته باشند چون کاراجرایی دارند و باید اوراق را امضا نمایند. اما وقتی آن قانون توسط مجلس و دولت اصلاح شد بازنشسته ها مسئله ای ندارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1446

به "کفاشیان: یک مدیر نباید فدراسیون را سکوی پرتاب آینده خود بداند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کفاشیان: یک مدیر نباید فدراسیون را سکوی پرتاب آینده خود بداند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید