گفتگوی زنده شبکه چهار برای ضرورت شبکه ملی اطلاعات؛ موانع و ظرفیتها

به گزارش تور بالی اندونزی، مجله سیاسی رودرو امروز چهارشنبه 20 آذر ماه به ضرورت راه اندازی شبکه ملی اطلاعات اختصاص یافته است.

گفتگوی زنده شبکه چهار برای ضرورت شبکه ملی اطلاعات؛ موانع و ظرفیتها

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، در این گفتگوی زنده که امروز ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش می گردد، دکترمراد عنادی مجری کارشناس برنامه میزبان دو استاد دانشگاه آقایان دکتر حسین نوری خواه و دکتر روح الله مومن نسب می گردد.

شبکه ملی اطلاعات یا اینترنت ملی، فرصتی برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی است، که در بعضی از کشور های دنیا برای ارتقای امنیت و توان بهره برداری از اینترنت و فضای مجازی ایجاد شده است. کشور هایی مانند کره جنوبی، هند، روسیه، چین، برزیل و کویت با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات توانسته اند ضمن حفظ ارتباط اینترنتی عادی با دنیا، اینترنت پرسرعت و ارزانی را به کاربران داخلی خود عرضه نمایند.

در کشور ما ایده اولیه شبکه ملی اطلاعات در سال 84 در وزارت ارتباطات مطرح شد و بنا بود این برنامه تا سال 1395 به بهره برداری برسد، اما به علت تاخیر های مکرر تا کنون تنها نسخه اولیه آن افتتاح شد، و اکنون با گذشت 14 سال همچنان فضای ارتباطات اینترنتی کشور از یک شبکه ملی امن و پایدار محروم است.

برنامه رودرروی این هفته بنا دارد تا به آنالیز اهداف، ابعاد و الزامات راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و موانع و چالش های پیش روی آن بپردازد.

رودرو به تهیه نمایندگی سید مهدی حسینی، کاری از گروه سیاسی شبکه چهار سیما است و چهارشنبه ها ساعت 19 به صورت زنده روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 734

به "گفتگوی زنده شبکه چهار برای ضرورت شبکه ملی اطلاعات؛ موانع و ظرفیتها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی زنده شبکه چهار برای ضرورت شبکه ملی اطلاعات؛ موانع و ظرفیتها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید