20 هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت: با توجه به برنامه 098 معادل 20 هزار میلیارد تومان برای توسعه تجدیدپذیرها و گذر از پیک سال آینده در نظر گرفته شد.

20 هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد

سید محمد صادق زاده در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه برنامه ریزی متعددی برای توسعه تجدید پذیرها در نظر گرفته گردیده است، اظهار کرد: مقرر گردیده 1100 مگاوات از احتیاج برق کشور در پیک سال 1398 توسط انرژی باد و خورشید تامین گردد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه تجدیدپذیرها، عنوان نمود: در حال حاضر شرایط برای تجدید پذیرها به گونه ای گردیده که می توانیم به آینده این انرژی بسیار امیدوار باشیم.

به گفته وی، ایران از نظر ذخایر انرژی تجدیدپذیر نسبت به قاره اروپا به طور متوسط 2.5 برابر بیشتر منابع طبیعی در این بخش در اختیار دارد که این موضوع فرصت بسیار خوبی برای این است.

وی اظهار کرد: سال جاری تا 1100 مگاوات برق از نیروگاه های تجدیدپذیر خواهیم داشت که اگر نرخ رشد 50 درصدی داشته باشیم، برای سال بعد این عدد به 2000 مگاوات خواهد رسید و تا سرانجام برنامه ششم روند فراوری ما از 5000 مگاوات فراتر می رود.

چندی پیش نیز وزارت نیرو بیان کرد با شروع به کار دولت یازدهم، سیاست وزارت نیرو برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر، عملاً به واسطه حضور مردم و سرمایه گذاری بخش غیردولتی (اعم از سرمایه گذاران داخلی، خارجی یا مشارکت) تنظیم شد. در این راستا با استفاده از ظرفیت های مندرج در قانون اصلاح الگوی مصرف، خرید تضمینی برق تجدیدپذیر از بخش غیردولتی به عنوان یکی از مهمترین راهکارهای توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر در دستور کار اصلی سازمان انرژی های نو ایران(سانا) نهاده شد و متعاقب آن با تشکیل سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق (ساتبا) به این سازمان واگذار شد.

این تغییر رویکرد باعث شد تا تنها ظرف مدت کمتر از چهار سال ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور به میزان بیش از 330 مگاوات افزایش یافته و تا سرانجام سال 1396 به رقم 545 مگاوات برسد. این افزایش علاوه بر آنکه از رشد بالایی برخوردار بوده، برای دولت هزینه بسیار کمتری نیز در برداشته چرا که تماماً این افزایش ظرفیت از سوی بخش خصوصی به بهره برداری رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 82

به "20 هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 هزار میلیارد تومان برای گذر از خاموشی بسیج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید