5 مشکل رایج مو در زمستان و راه چاره هایی برای برطرف آن ها

به گزارش تور بالی اندونزی، در فصل زمستان، ترکیب هوای خشک داخل خانه و باد های سرد بیرون می تواند برای مو های شما شرایط نامساعدی ایجاد کند که می توانید با چند راه چاره این موضوع را کنترل کنید.

5 مشکل رایج مو در زمستان و راه چاره هایی برای برطرف آن ها

خبرنگاران - در فصل زمستان، ترکیب هوای خشک داخل خانه و باد های سرد بیرون می تواند برای مو های شما شرایط نامساعدی ایجاد کند. شاید متوجه شده باشید در ماه های سرد سال موهایتان طراوت کمتری دارند. نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می تواند به رفع شدن مشکل موی شما یاری کند.

خشک تر شدن مو ها

سردتر شدن هوا در فصول سرد، خشک تر شدن هوا را نیز به همراه دارد، زیرا هوای سرد رطوبت کمتری نسبت به هوای گرم در خود نگه می دارد. برای این که هوای سرد موهایتان را خشک نکند، از شستن روزانه مو ها خودداری کنید. چربی های طبیعی مو یک لایه محافظ بین پوست سر و مو ها ایجاد می نمایند. بعلاوه بهتر است در فصول سرد از شامپو های مناسب برای مو های خشک بهره ببرید. این شامپو ها به شما یاری می نمایند فاصله زمانی بیشتری بین شست وشو ها داشته باشید.

کدر شدن مو ها

هوای سرد و خشک می تواند مو های براق شما را بی روح و کدر جلوه دهد. برای حفظ سلامت موهایتان در ماه های سردتر از استفاده مکرر از ابزار های گرمایشی و سشوار خودداری کنید. به جای استفاده از سشوار اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک گردد یا برای ابزار های حالت دهنده ای که از فناوری فروسرخ استفاده می نمایند و می توانند به حفظ رطوبت مو ها یاری نمایند بهره ببرید.

موخوره بیشتر

هوای خشک باعث می گردد مو ها شنماینده و مستعد شکستن گردد. به همین علت احتمالا در فصول سرد شاهد موخوره بیشتری خواهید بود. برای جلوگیری از این مشکل سعی کنید به طور مرتب - هر شش هفته یک بار - انتهای مو ها را به اندازه چند سانتی متر کوتاه کنید. استفاده از یک شانه دندانه پهن و شامپوی ملایم نیز می تواند در سالم نگه داشتن مو ها و جلوگیری از ایجاد ظاهر ناخوشایند در آن ها به شما یاری کند.

فراوری الکتریسیته در مو ها

هوای خشک چرخه های الکتریسیته ساکن ایجاد می نماید. یک راه ساده برای جلوگیری از این مشکل مرطوب کردن موهاست. برای این منظور اسپری کوچکی را از آب گرم پر کنید و اندازه کمی نرم نماینده به آن اضافه کنید. می توانید در مواقع مورد احتیاج کمی از این مخلوط را روی دست تان اسپری کنید و به آرامی روی موهایتان بمالید. استفاده از دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای اتاق نیز می تواند یاری نماینده باشد.

ریزش موی فصلی

کمبود رطوبت در ماه های سردتر باعث ریزش مو ها می گردد؛ بنابراین باز هم آبرسانی کافی به مو ها و مرطوب نگه داشتن آن ها یک راه چاره یاری نماینده است. برای این منظور می توانید از ماسک های مرطوب نماینده مو بهره ببرید. بعلاوه از گرم کردن موهایتان تا حد امکان بپرهیزید. روش دیگر برای درمان ریزش موی فصلی استفاده از ویتامین ها و مکمل ها برای تقویت ریشه موهاست.

منبع: روزنامه جام جم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2108

به "5 مشکل رایج مو در زمستان و راه چاره هایی برای برطرف آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 مشکل رایج مو در زمستان و راه چاره هایی برای برطرف آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید