تور هند ارزان: 8 حقیقت جالب در خصوص کشور هند که احتمالا نمی دانستید!

به گزارش تور بالی اندونزی، حقایق جالب در خصوص هند

هندوستان را کشور شگفتی ها می نامند و اگر تا به حال به هند سفر نموده باشید حتما علت آن را متوجه شده اید. به هرگوشه هند که بروید با جاذبه های شگفت انگیزی روبرو می شوید و این کشور پهناور مملو از تنوع و دیدنی های بی نظیر است. تنوعی فوق العاده از نژادها، زبان ها، ادیان و باورها در این کشور گرد هم آمده اند و به هر شهر هند که سفر کنید با چیزی تازه و جالب متوجه می شوید. اما جالب است بدانید که هند در بعضی زمینه ها رکورددار است و بعضی از اولین های جهان در این کشور ساخته و به جهان معرفی شده اند. در کنار تمام شگفتی های این کشور منحصربفرد، در این مطلب قصد داریم 8 حقیقت جالب در خصوص هند را به شما معرفی کنیم که احتمالا از آن ها بی خبر بوده اید. با خبرنگاران همراه باشید تا با حقایق جالب در خصوص هند آشنا شوید.

تور هند ارزان: 8 حقیقت جالب در خصوص کشور هند که احتمالا نمی دانستید!

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

1- هندوستان اولین شامپو را به دنیا معرفی نموده است!

در بین حقایق جالبی که در خصوص کشور هند وجود دارد این موضوع از همه جالب تر و مورد بحث تر است. طبق گفته ها هند اولین کشوری است که برای اولین بار شامپو را به شکل و شمایل امروزی برای شستشوی سر استفاده نموده است. انگور فرنگی خشک شده با چندین گیاه دیگر ترکیب می گردد و برای شستشوی سر استفاده می گردد. این فرمول همچنان هم در بعضی نقاط هند استفاده می گردد و جالب است بدایند که کلمه شامپو در واقع از واژه هندی champo گرفته شده است! البته در کشور خودمان هم از دیرباز از گیاهان مختلف برای شستشو و استحمام استفاده می شده اما گفته می گردد که شامپو (به آن شکل که دنیا می شناسد) را هندی ها معرفی نموده اند.

2- اولین الماس دنیا در هند کشف شد!

هندوستان معادن بیشماری دارد و معادن الماس بدون شک از جمله معروف ترین آن ها هستند. گفته می گردد که اولین الماس در هند و در کنار رودخانه های کریشنا و گوداواری حفاری و کشف شده است. علاوه بر این، حتی اگر این گفته صحیح هم نباشد بعضی از بزرگ ترین الماس های دنیا در هند کشف شده است.

3- مرتفع ترین زمین کریکت در هند قرار گرفته است!

هند سال ها تحت استعمار انگلیس قرار داشته است و یکی از یادگاری های انگلیس در هند، بازی کریکت است. هندی ها عاشق کریکت هستند و آن را حتی از فوتبال هم بیشتر دوست دارند و پیگیری می نمایند. در هند زمین های کریکت زیادی وجود دارد، اما در منطقه هیماچال پرادش مرتفع ترین زمین کریکت دنیا قرار گرفته است. این زمین بازی متعلق به مدرسه نظامی مشهور Chail است و در قرن 19 ساخته شده است. این زمین در ارتفاع 2444 متری از سطح دریا قرار گرفته است.

4- هند در پروژه کشف آب در ماه مشارکت داشته است!

در بین حقایق جالب در خصوص هند این یکی جزء افتخارات هندی ها به شمار می رود. هند برای اولین بار کشف کرد که در کره ماه آب وجود دارد. سازمان تحقیقات فضایی هند با استفاده از ابزاری به نام Moon Mineralogy Mapper توانست این کشف را با موفقیت انجام دهد.

5- هند اولین کشور فراورینماینده شکر بوده است!

هندوستان از جمله کشورهایی است که از زمان های قدیم شکر فراوری می نموده است. مردمان ساکن در این شبه قاره اولین کسانی بودند که استفاده از نیشکر و خاصیت های دارویی و غذایی آن را متوجه شدند و شکر فراوری کردند. البته همچون سایر موارد بالا بعضی با این ادعا موافق نیستند و کشورهای دیگر را نخستین کشور فراوری نماینده شکر می دانند. اما حداقل این امر مسلم است که هند جزو اولین کشورهایی بوده است که به فراوری شکر از نیشکر می پرداخته و از آن در غذاها و داروهای مختلف استفاده می نموده است.

6- اداره پست شناور در هند وجود دارد!

هندوستان کشور پهناوری است و جمعیت زیادی دارد. اما رکوردهای هند به همین جا ختم نمی گردد و این کشور بیشترین تعداد اداره پست در دنیا را هم دارد. جالب است بدانید که در کشمیر هند یک اداره پست شناور هم وجود دارد که در واقع داخل یک قایق ساخته شده است. این اداره پست شناور روی دریاچه مشهور Dal Lake قرار گرفته و در حال حاضر به یک جاذبه گردشگری مشهور تبدیل شده است. برای گردشگران جالب است که این اداره پست شناور را ببینند و به وسیله آن نامه یا کارت پستالی برای عزیزانشان ارسال نمایند.

7- روستایی به نام Snapdeal.com در هند وجود دارد!

شاید اطلاع داشته باشید که هند یکی از کشورهای پیشرو در زمینه فناوری اطلاعات و IT به شمار می رود. این کشور در دهه های اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه فناوری و کامپیوتر انجام داده است و بسیاری از بهترین دانشمندان این زمینه اهل هند هستند. اما هند پا را از این هم فراتر گذاشته و روستایی به نام یک وبسایت تاسیس نموده است! روستای شیو ناگار (Shiv Nagar) در اوتار پرادش به علت شرکت تجارت الکترونیک مشهور اسنپ دیل (Snapdeal) به نام این وبسایت تغییر نام داده است. 15 پمپ دستی در این روستا قرار داده شده است تا ساکنین روستا مجبور نباشند کیلومترها راه بروند تا به آب برسند. وقتی در این روستای مدرن قدم می زنید لوگوی اسنپ دیل را همه جا مشاهده می کنید. وجود چنین روستایی با ایننام عجیب و غریب مطمئنا یکی از حقایق جالب در خصوص هند به شمار می رود.

8- مرطوب ترین منطقه مسکونی دنیا در هند قرار گرفته است!

در استان مگالایا (Meghalaya) روستایی به نام Mawsynram قرار گرفته است که یکی از مرطوب ترین منطقه ها دنیا است. در سال 1985 مقدار بارش باران این روستا حدود 26000 میلی متر گزارش شد و به این ترتیب عنوان مرطوب مکان در زمین به این منطقه داده شد. این روستا در بین تپه های زیبای کاسی (Khasi) در شمال شرقی هند قرار گرفته است و در واقع به جز باران چیز زیادی برای عرضه به گردشگران ندارد.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2111

به "تور هند ارزان: 8 حقیقت جالب در خصوص کشور هند که احتمالا نمی دانستید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هند ارزان: 8 حقیقت جالب در خصوص کشور هند که احتمالا نمی دانستید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید