9 روش برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس

به گزارش تور بالی اندونزی، پاک کردن لکه روغن از روی لباس با شستن انجام نمی گردد و باید از روش ها و مواد خاصی مثل بنزین، جوش شیرین، نشاسته و نوشابه برای این کار استفاده کرد.

9 روش برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس

خبرنگاران 9 روش کاربردی برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس ارائه داده است که با آنها می توانید لباس خود را مثل سابق تمیز و بدون لکه کنید. این روش ها با مراحل کامل شرح داده شده است و برای هر کدام از مواد گفته شده یک تا سه روش تمیزکاری یاد داده شده است.

1- پاک کردن لکه روغن با اتو و بنزین

اگر لکه تازه است، آن را بین 2 الی 3 لایه دستمال کاغذی قرار دهید. با اتو روی قسمت لکه دار بکشید بعد لباس را آنالیز کنید اگر لکه هنوز وجود دارد، این عمل را تکرار کنید. در صورتی که این روش برای پاک کردن کامل لکه کار نکرد، آن را با یاری بنزین تمیز کنید.

نصف لیوان الکل را با نیم قاشق چای خوری بنزین مخلوط کنید، با این مخلوط می توانید لکه های چربی اساسی را پاک کنید. مخلوط را روی قسمت لکه دار لباس بریزید و اجازه دهید خشک بگردد.

2- تمیز کردن لکه روغن از روی لباس با جوش شیرین

برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس می توانید از پودر جوش شیرین بهره ببرید. ابتدا جوش شیرین را روی لکه بریزید و اجازه دهید به مدت 60 دقیقه روی آن بماند.

بعد از این مدت شاهد تغییر رنگ جوش شیرین خواهید بوید زیرا این پودر با جذب روغن لباس، قهوه ای رنگ می گردد. جوش شیرین را از روی لباس پاک کنید، اگر لکه ها از روی لباس پاک نشد، این فرآیند را تکرار کنید. همچنین به جای جوش شیرین می توانید از آرد ذرت بهره ببرید.

همچنین بخوانید: 14 کاربرد حیرت انگیز جوش شیرین

3- پاک کردن لکه روغن از روی لباس با نوشابه

می توانید برای پاک کردن لکه روغن که تازه روی لباس ریخته از نوشابه بهره ببرید. البته این راهکار برای لکه هایی موثر است که فقط چند ساعت از ریختنشان روی لباس گذشته است. نوشابه را در یک ظرف بریزید و سپس قسمتی از لباس که روغنی شده است را در آن قرار دهید. اجازه دهید لباس یک تا دو ساعت در نوشابه بماند، سپس آن را بشویید.

همچنین بخوانید: با کاربردهای شگفت انگیز نوشابه آشنا شوید

4- پاک کردن لکه چربی با آلوئه ورا

جالب است بدانید که ژل آلوئه ورا برای پاک کردن لکه روغن مفید است. برای این کار باید ابتدا لباس را خیس کنید و بعد ژل را روی لکه بمالید. با تکرار این کار، کم کم لکه محو خواهد شد.

5- از بین بردن لکه روغن با پودر لباسشویی

مقداری پودر لباسشویی را با آب گرم مخلوط کنید تا به یک خمیر تبدیل گردد. بعد خمیر را روی لکه روغن بمالید واجازه دهید 15 تا 30 دقیقه روی لکه بماند. لباس را با آب داغ مناسب پارچه این لباس و کمی ماده شوینده بشویید. قبل از اینکه لباس خشک گردد، مجدد آنالیز کنید و در صورت لزوم این فرایند را تکرار کنید.

6- پاک کردن لکه روغن از روی پارچه لی با پودر نشاسته

نشاسته را می توان برای حذف لکه روغن از روی پارچه لی استفاده کرد. لکه روغن کهنه باشد یا جدید نشاسته راهکار موثری است. پارچه لی را روی سطح صاف قرار دهید و مقداری نشاسته روی لکه روغن بریزید تا روی لکه را کاملا بپوشاند.

بعد از یک ساعت با دست یا یک مسواک قدیمی نشاسته ها را روی شلوار بمالید و بعد با یک اسفنج مرطوب آن را پاک کنید.

7- پاک کردن لکه روغن از روی لباس با اسپری مو

برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس می توانید کمی اسپری مو روی آن بپاشید. اسپری مو تاثیر سریع روی لکه ها می گذارد و لازم نیست قبل از شستشو چند ساعت روی لکه بماند. سپس با ماشین لباسشویی لباس را بشویید و آن را خشک کنید.

8- تمیز کردن لکه چربی از روی لباس با نمک

مقداری نمک درشت را روی لکه روغن لباس بریزید و با دستمال کاغذی روی آن بمالید. این مواد چربی را به خود جذب می نمایند و باعث می شوند که لباس تمیز گردد. بعد با یک ماده شستشو معمولی محل لکه را بشویید.

9- پاک کردن لکه روغن از روی لباس با مواد مختلف

  • با یک دستمال کاغذی روی لکه چربی بکشید تا باقی مانده روغن آن از روی لباس پاک گردد بعد روی لکه روغن را با جوش شیرین یا پودر بچه یا نشاسته ذرت بپوشانید و حدود نیم ساعت صبر کنید.
  • با یک دستمال کاغذی یا قاشق، پودر را از روی لکه بردارید. سپس کمی مایع ظرفشویی و آب روی لکه بریزید و با انگشت آن را روی لباس پخش کنید. پس از اینکه آب و مایع کف کردند، یک مسواک را با حرکات دایره وار، بر روی لکه بکشید. برای نتیجه بهتر می توانید لکه را از داخل و خارج لباس پاک کنید.
  • لباس را به تنهایی با پودر یا مایع لباسشویی بشویید و برای خشک کردن لباس، آن را در هوای آزاد قرار بدهید. استفاده از دستگاه های خشک کن که با حرارت بالا لباس را خشک می نمایند و اگر مقداری روغن روی لباس باقی مانده باشد، باعث می گردد به خورد لباس برود.

گروه خانه داری خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1559

به "9 روش برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 روش برای پاک کردن لکه روغن از روی لباس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید