آلودگی هوا در همه گیری کرونا کاهش یافت

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در همه گیری کرونا، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.

آلودگی هوا در همه گیری کرونا کاهش یافت

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمد صادق حسنوند، ماموریت اصلی مرکز تحقیقات آلودگی هوا وابسته به پژوهشکده محیط زیست دانشگاه علوم پزشکی تهران را شناخت عوامل خطر محیطی، ارتباط آن ها با سلامت انسان ها و در گام آخر، ارائه راه چاره های پیشنهادی برای رفع مشکل آلودگی هوای کشور به سیاست گذاران و بالا بردن سطح آگاهی و حساسیت جامعه نسبت به آن بیان نمود.

وی با عنوان این مطلب که آلودگی هوا پنجمین عامل مؤثر بر میزان مرگ و میر در کشور است، اضافه کرد: تأکید ما این است که با ترجمان دانش، تحقیقات خودمان را به کف جامعه ببریم و مسئله ای را در کشور حل کنیم.

حسنوند گفت: مرکز تحقیقات آلودگی هوای دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان مشاور دفاتر سازمان جهانی بهداشت در منطقه مدیترانه است. محققان و استادان مرکز این چابکی را دارند که در تمام موضوعات جدید مربوط به آلودگی هوا با سایر مراکز داخلی و خارجی همکاری کنند.

وی ادامه داد: در همه گیری کرونا این مرکز با همکاری مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) توانست اولین تحقیقات هوابرد بودن سارس کووید 2 را در خاورمیانه منتشر کند.

دکتر حسنوند گفت: واقعیت این است که در همه گیری جهانی کرونا از طریق کاهش تردد ها و جلوگیری از هدر رفت انرژی، انتشار آلودگی هوا در کشور کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1806

به "آلودگی هوا در همه گیری کرونا کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلودگی هوا در همه گیری کرونا کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید