آمریکا به ترکیه دربارۀ ونزوئلا هشدار داد

به گزارش تور بالی اندونزی، ونزوئلا در سال 2018 بیش از بیست تن از این فلز گرانبها را تنها به ترکیه صادر کرد.

آمریکا به ترکیه دربارۀ ونزوئلا هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از رویترز؛ ­یک مقام ارشد دولت آمریکا روز پنجشنبه گفت این کشور از نزدیک بر تجارت میان ترکیه با متحدان واشنگتن در سازمان پیمان آتلانتیک شاقتصادی (ناتو) و ونزوئلا نظارت می نماید و در صورتیکه به این نتیجه برسد تحریم های واشنگتن از سوی آنکارا نقض می شوند دست به اقدام مقتضی خواهد زد.

واشنگتن سه ماه پیش تحریم های تازه ای را معرفی کرد که هدف آنها اخلال در فروش طلا به ونزوئلا بود. ونزوئلا در سال 2018 بیش از بیست تن از این فلز گرانبها را تنها به ترکیه صادر کرد. مارشال بیلینگسلا معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تامین اقتصادی تروریسم قرار است روز آدینه در آنکارا گفت و گو هایی با مقامات دولت ترکیه داشته باشد. یک مقام ارشد دولت آمریکا که خواست نامش فاش نگردد، گفت در ابتدا قرار بود در این سفر تحریم های آمریکا علیه ایران بحث و آنالیز گردد اما احتمالا وی در سفر خود درباره مسئله ونزوئلا گفت و گو خواهد نمود.

ونزوئلا سال گذشته بیست و سه تن و 630 کیلو طلا به ارزش به ارزش نهصد میلیون دلار به ترکیه صادر کرد. داده های رسمی ترکیه نشان می دهد صادرات طلا از ونزوئلا به این کشور در سال پیش از آن عملا وجود نداشت. از طرف دیگر تقریبا تمام این حجم طلا در نه ماهه اول سال و پیش از آغاز تحریم های واشنگتن در ماه نوامبر صورت گرفت. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا حمایت کرد. وی هفته پیش و پس از آنکه خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور خواند، در گفت و گوی تلفنی با مادورو به حمایت از او پرداخت.

235252

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 191

به "آمریکا به ترکیه دربارۀ ونزوئلا هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا به ترکیه دربارۀ ونزوئلا هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید