از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟

به گزارش تور بالی اندونزی، با وجود اینکه هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده بسیاری از نانوایی ها قیمت خود را بالا بردند که بر اساس اعلام سازمان صمت تهران مردم می توانند شکایت از آن ها را به وسیله تماس با شماره 124 گزارش یا در سامانه 124 ثبت نمایند.

از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در هفته های اخیر زمزمه های افزایش قیمت نان مطرح شده، اما مسئولان بخش های مختلف می گویند هنوز در این رابطه تصمیم نگرفتند و افزایش قیمت نان پیش از اعلام نرخ مصوب جدید تخلف است.

در این رابطه یدالله صادقی تاکید نمود: تا زمانی که مراجع ذیصلاح نرخ جدید نان را اعلام نکند، نرخ مصوبات قبلی ملاک عمل بازرسان است و با هر واحدی که تخطی کند، برخورد خواهد شد.

به گفته وی شهروندان می توانند تخلف های صنفی از جمله گرانفروشی را به وسیله تماس با شماره 124 گزارش یا در سامانه 124 ثبت نمایند تا پیگیری گردد.

رئیس سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه نان در اولویت بازرسی قرار گرفته، گفت: درحال حاضر بازرسان دائماً به نانوایی ها مراجعه می نمایند و تخلفات آنها را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می دهند.

در حال حاضر بر اساس سامانه 124 هنوز قیمت مصوب نان بربری ساده یارانه ای 1000 تومان، سنگگ ساده یارانه ای 1200 تومان، تافتون ساده یارانه ای 550 تومان و لواش ساده یارانه ای 300 تومان است. قیمت مصوب واحدهای نانوایی آزادپز نیز در سامانه 124 به ترتیب 1500، 1800، 850 و 450 تومان برای نان های بربری، سنگگ، تافتون و لواش ثبت شده است.

اما گزارش های میدانی نشان می دهد بسیاری از نانوایان قیمت ها را افزایش دادند. اخیرا رئیس اتحادیه نانوایان کرج نیز گفته بود که مصوب شده سال جاری نرخ انواع نان در پایتخت حدود 50 درصد افزایش یابد که این افزایش به صورت غیر رسمی اعمال شده است. اتاق اصناف نیز افزایش قیمت دستمزد کارگران، افزایش نرخ خمیر مایه، افزایش هزینه انرژی (برق، آب، گاز)، افزایش نرخ اجاره مغازه، افزایش هزینه های بهداشت نانوایی به دلیل شیوع کرونا را از جمله دلایل افزایش قیمت نان اعلام نموده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1807

به "از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از گرانفروشی نانوایان به کجا شکایت کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید