اعضای جنبش وال استریت با دانشجویان معترض کانادایی اعلام همبستگی کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، اعضای جنبش تسخیر وال استریت آمریکا برای اعلام همبستگی با دانشجویان معترض کانادا در خیابان های نیویورک راهپیمایی کردند.

اعضای جنبش وال استریت با دانشجویان معترض کانادایی اعلام همبستگی کرد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس24، هزاران نفر از تظاهرنمایندگان جنبش تسخیر روز سی ام ماه مه به خیابان های محله منهتن نیویورک ریختند تا با قیام دانشجویانِ کبک کانادا در اعتراض به افزایش شهریه دانشگاه ها، اعلام همبستگی نمایند.

زولتان گورک، فعال و دانشجوی دکترا می گوید ما به تازگی از مونترال کانادا به آمریکا بازگشته ایم. در آنجا به همراه فعالان دانشجویی در تظاهرات شبانه شرکت می کردیم. تا حدود 10 روز پیش، این راهپیمایی دانشجویان در اعتراض به افزایش شهریه ها برگزار می شد. ضمناً، اعتصاب دانشجویی نیز اکنون 110 روز است که در کانادا ادامه دارد. با وجود این، دولت محلی به تازگی قانون ویژه ای را با عنوان بند 78 به اجرا درآورده است که بر اساس آن اجتماع بیش از 50 نفر، یا برگزاری هر گونه راهپیمایی و تظاهرات بدون هماهنگی قبلی با پلیس غیرقانونی است. این اقدام منجر به تحریک اعضای جنبش تسخیر شد و اکنون جنبش اعتراض از محدوده دانشجویان فراتر رفته و بسیاری از مردم نیز به جمع تظاهرنمایندگان پیوسته اند.

یکی دیگر از دانشجویان آمریکایی می گوید نکته حیرت آور درباره راهپیمایی های اخیر در محله های نیویورک آن است که چگونه همه ساکنان محله در حالیکه قابلمه و تابه به دست دارند، در یکی از تقاطع های اصلی جمع می شوند. آنها با این اقدام می خواهند بگویند ما واقعاً تظاهرات نکرده ایم و فقط داریم از خیابان عبور می کنیم. در این راهپیمایی نیز همه اقشار مردم از خانواده ها تا دانشجویان شرکت دارند.

زولتان می گوید اگر مقامات کانادا در سرکوب جنبش دانشجویی و صدها هزار طرفدار آن پیروز شوند، آنگاه به نظرم از تاکتیک مشابهی برای اعتراض ها در اینجا استفاده خواهد شد. به همین علت، واقعاً مهم است که با دانشجویان کانادایی اعلام همبستگی کنیم و به شیوه هایی که نیروهای امنیتی برای مهار تظاهرات به کار می گیرند، توجه جدی داشته باشیم.

این دانشجوی آمریکایی اضافه نمود نکته حیرت آور این است که این تظاهرات چگونه از محدوده دانشجویان خارج شده است. جنبش تسخیر نیز نمونه عالی اینگونه همبستگی است، این جنبش محلی است که در آن بسیاری از نارضایتی ها و مسائل توانست در قالب یک فریاد اعتراض یا همان جنبش نود و نه درصدی خود را نشان دهد. شرکت های اقتصادی و وال استریت نیز دشمنان جهانی جنبش هستند.

این دانشجو به بقیه شهروندان آمریکایی پیشنهاد کرد هر کجا که هستید، قابلمه و تابه ها را بردارید. با دوستان خود در گوشه ای از خیابان بایستید و با جنبش دانشجویان در کبک و سایر نقاط جهان اعلام همبستگی کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 970

به "اعضای جنبش وال استریت با دانشجویان معترض کانادایی اعلام همبستگی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعضای جنبش وال استریت با دانشجویان معترض کانادایی اعلام همبستگی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید