این نشانه ها می گوید مرگتان نزدیک است

به گزارش تور بالی اندونزی، شاید باور نداشته باشید؛ ولی افرادی که حتی خفیف ترین بیماری های روانی را دارند، در کمین مرگ زودرس قرار دارند.

این نشانه ها می گوید مرگتان نزدیک است

تحقیقات بسیاری در ارتباط بیماری روانی با مرگ زودرس انجام شده است. تا همین چند سال پیش ریسک مرگ های زودرس بیشتر افرادی را تهدید می کرد که بیماری های حاد روانی داشتند. در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا به بیان اختلالات روانی که باعث مرگ می گردد می پردازیم.

اختلالات روانی که باعث مرگ می گردد

شاید این تیتر کمی نگران نماینده به نظر برسد؛ ولی هیچ جای نگرانی نیست. چرا که با تشخیص و درمان زودهنگام، تا حد زیادی این خطرات برطرف خواهد شد و فرد بیمار، به زندگی عادی خود باز خواهد گشت.

اختلال اشتها یا اختلالات خوردن

یکی از اولین اختلالات روانی که باعث ارتباط بیماری روانی با مرگ زودرس می گردد، اختلالات خوردن است. این مورد یکی از کشنده ترین مواردی است که شاید خیلی ساده به نظر برسد. شاید غیرقابل باور باشد؛ ولی در هر 62 دقیقه، یک نفر به همین علت جان خود را از دست می دهد. اختلالات خوردن به شدت سیستم های عصبی بدن را مختل می نماید و در نهایت منجر به خطر انداختن عملکردهای اساسی بدن می گردد.

اختلالات شخصیت مرزی از اختلالات روانی که باعث مرگ می گردد

افرادی که دچار اختلالات شخصیت مرزی هستند، به شدت در ارتباط با دیگران مشکل دارند و پس از مدتی به خودکشی فکر می نمایند. اختلالات شخصیت مرزی جزو بیماری هایی هست که در ارتباط بیماری روانی با مرگ زودرس نقش دارد. اگر می خواهید روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این مردان برترین گزینه برای ازدواج هستند سر بزنید.

افسردگی

به دلایل زیادی افراد ممکن است دچار افسردگی شوند. دلایلی مثل زایمان، ازدست دادن یک عزیز و غیره. در چنین مواردی به هیچ عنوان فرد افسرده را تنها نباید گذاشت و در پی یک راه چاره برای برطرف این اختلال بود.

اختلالات دوقطبی از اختلالات روانی که باعث مرگ می گردد

خیلی از افراد اختلال دوقطبی را به عنوان افسردگی شیدایی نیز می شناسند. این افراد دچار نوسانات خلقی شدید هستند و این نوسانات ممکن است هفته ها یا ماه ها طول بکشد. متأسفانه در جهان از هر 100 نفر، یک نفر از آن ها به اختلال دچار هستند. این اختلالات بعد از سنین نوجوانی اتفاق می افتد و در سنین بالاتر از 40 سال به بالا این اختلالات غیرمعمول خواهد بود.

اختلال طیف اسکیزوفرنی و مرگ زودرس

اسکیزوفرنی هم یکی دیگر از اختلالات روانی که باعث مرگ زودرس می گردد است. فردی که دچار این اختلال شده تفکرات، احساسات و رفتارهای عجیب وغریبی از خود نشان می دهد. از جمله علائم دیگر که فرد مبتلا در این اختلال به آن دچار است عبارت اند از:

  • هذیان گویی:نقل باورهایی که با واقعیت بسیار در تضاد است.
  • توهم: بیان دیده ها و شنیده هایی که در واقعیت وجود ندارد.
  • گفتارهای بی نظم: نقل کلماتی که از قوانین زبان پیروی نمی نماید و درک این کلمات برای مستمع غیرممکن باشد.
  • رفتارهایی کاملاً بی نظم یا کاتابولیک: تفکرات گیج، رفتار یا حرکات عجیب وغریب
  • علائم منفی: ناتوانی در آغاز برنامه ها، صحبت کردن، ابراز احساسات یا احساس لذت

اختلالات طیف اوتیسم

علائم اصلی این اختلال در طیف کودکی در اشخاص نشان داده می گردد. این افراد در ایجاد تعامل و ارتباط با دیگران مشکل دارند و افرادی به شدت منزوی هستند. در مواردی به خاطر عدم توجه به خطرات ممکن است فرد مبتلا به این اختلال جان خود را از دست بدهد و باعث مرگ زودرس گردد.

اختلال اضطرابی از اختلالات روانی که باعث مرگ می گردد

این اختلال روانی ممکن است به بالارفتن استرس یاری کند و زندگی فرد را مختل کند و در نهایت دچار آسیب به سلامت خود کند. این استرس می تواند به اندام های داخلی بدن آسیب وارد کند و باعث مرگشان گردد. این اختلال در دسته بندی خطرناک ترین بیماری هایی است که احتمال ارتباط اختلالات روانی با مرگ زودرس را افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چرا افراد از بدن خود تنفر دارند؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2350

به "این نشانه ها می گوید مرگتان نزدیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این نشانه ها می گوید مرگتان نزدیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید