بلینکن: مناسبات آمریکا و چین پیچیده است، هشدار مجدد درباره اجرای پروژه گازی نورد استریم 2

به گزارش تور بالی اندونزی، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با یک رسانه آلمانی مناسبات بین ایالات متحده و چین را پیچیده ارزیابی نموده و بار دیگر درباره وابستگی اروپا به روسیه در سایه اجرای پروژه گازی نورد استریم 2 هشدار داد.

بلینکن: مناسبات آمریکا و چین پیچیده است، هشدار مجدد درباره اجرای پروژه گازی نورد استریم 2

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با تاگس تمن آلمان بر اهمیت مناسبات دو جانبه بین آمریکا و آلمان و منافع و علایق و ارزش های مشترک طرفین تاکید نموده و گفت: ما در این باور مشترک هشتیم که چالش هایی که ما و شهروندان هر روز با آن روبرو هستیم با همکاری های مشترک به برترین شکل قابل حل است.

وی در مقابل تاکید نمود که هیچ کشوری نه ایالات متحده آمریکا و نه آلمان نمی توانند به تنهایی با چالش هایی مانند تغییرات آب و هوایی، پاندمی ها و عواقب آن کنار بیایند.

بلینکن در ادامه گفت: ما باید همکاری کنیم. این قدرت مشترک آلمان و ایالات متحده است . ما در 10 تا 14 روز اخیر در سطح اقدامات شاهد تغییرات چشمگیری بودیم از جمله در نشست جی 7 و مذاکرات بایدن و صدر اعظم آلمان ، در نشست ناتو و نشست اتحادیه اروپا و آمریکا شاهد این مسئله بودیم.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از این مصاحبه به رویکرد کشورش در قبال چین پرداخته و گفت: توجه به این نکته مهم است که ما کوشش نمی کنیم که جلوی پیشرفت چین را بگیریم. ما کوشش نمی کنیم که فضای مانور این کشور را محدود کنیم. ما کوشش می کنیم تا از سیستم بین المللی آزادی و باز بودن که ایالات متحده آمریکا و آلمان سال هاست مشترکا برای بقای آن کوشش نموده اند حمایت کنیم. اگر کسی این سیستم را متزلزل کند فارغ از اینکه چین یا کشور دیگری باشد ما از آن دفاع می کنیم.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه تاکید نمود: در حال حاضر این دیدگاه که چین یک چالش است توسعه می یابد. ما بعلاوه این مسئله را به رسمیت می شناسیم که مناسبات ما با چین پیچیده است.

وزیر دفاع آمریکا در ادامه این مطلب به موضوع حل مناقشات بین آمریکا و آلمان بر سر موضوع پروژه نورد استریم 2 پرداخته و گفت: ما در حال حاضر مذاکرات مهم و مفصلی را با همکاران آلمانی خود در این زمینه انجام می دهیم. این مسئله مهم است که ما مشترکا و بعلاوه با دیگران به نتیجه ای در این راستا دست یابیم تا اطمینان حاصل کنیم که روسیه نمی تواند از این پروژه گازی استفاده کند تا کشورهای دیگر را تحت فشار قرار دهد و روس ها این ابزار را برای سلاح علیه اوکراین و دیگر کشورهای شرق اروپا نمی توانند استفاده نمایند.

وی بار دیگر گفت که به وسیله این پروژه گازی متاسفانه وابستگی اروپا به نفت و گاز روسیه افزایش می یابد. وی اضافه نمود: بنابراین ما به طور دقیق این موارد را مورد آنالیز قرار می دهیم و امیدواریم که طی هفته های آینده بتوانیم به توافقی در این باره دست پیدا کنیم.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان بعلاوه قرار است قبل از خاتمه دوران صدر اعظمی خود یک بار دیگر به اسم مهمان در کاخ سفید پذیرفته گردد. وی در 15 جولای (24 تیرماه) به واشنگتن سفر خواهد نمود.

روزنامه هندلز بلات آلمان گزارش داده که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مقدمات سفر به واشنگتن برای حل مناقشات با آمریکا بر سر پروژه گازی نورد استریم2 را فراهم می نماید.

پروژه گازی نورد استریم 2 که بیش از نود درصد آن تکمیل شده است قرار است در آینده 55 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی را از روسیه به آلمان منتقل کند.

آمریکا به بهانه وابستگی اروپا به گاز روسیه شدیدا با این پروژه گازی مخالف است.

اجرای پروژه خط لوله گازی نورد استریم 2 به ارزش بیش از 9 میلیارد یورو و با طول بیش از 1200 کیلومتر که از یک سال پیش و در پی اعمال تحریم ها علیه روسیه متوقف شده بود، در اوایل ماه دسامبر 2020 از سر گرفته شده است.

آلمان اخیرا در اظهار نظرهای مختلف اعلام نموده که با وجود تشدید مناقشات با روسیه به ویژه در پرونده مربوط به آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت کرملین همچنان می خواهد به این پروژه گازی پایبند باقی بماند.

یالات متحده هم بارها تمام شرکت هایی که به نوعی در ساخت خط لوله 1220 کیلومتری نورد استریم 2 همکاری دارند را تهدید به اعمال تحریم های سنگین نموده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا البته اخیرا اعلام نموده که برای بهبود مناسبات با آلمان می خواهد از تحریم ها علیه این پروژه گازی عقب نشینی کند.

این رویکرد بایدن با اعتراضات شدید نمایندگان کنگره آمریکا روبرو شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1873

به "بلینکن: مناسبات آمریکا و چین پیچیده است، هشدار مجدد درباره اجرای پروژه گازی نورد استریم 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلینکن: مناسبات آمریکا و چین پیچیده است، هشدار مجدد درباره اجرای پروژه گازی نورد استریم 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید