تور بمبئی: پنتاگون نگران خرید اس 400 به وسیله هند است

به گزارش تور بالی اندونزی، در حالیکه پنتاگون از نگرانی واشنگتن نسبت به تصمیم دهلی نو برای خرید سامانه های اس-400 از روسیه گفته است، وزارت امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن هنوز هیچ تصمیمی درخصوص تحریم هند اتخاذ نکرده است.

تور بمبئی: پنتاگون نگران خرید اس 400 به وسیله هند است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به نقل از خبرگزاری آناتولی، براساس قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها (CAATSA) که اجازه اعمال مجازات های مالی بر کشورها و نهادهایی که تسلیحات از صنعت دفاع روسیه خریداری می نمایند را می دهد، این اقدام هند برای دریافت سامانه دفاع موشکی اس-400 از روسیه خطر روبرو با تحریم های آمریکا را برایش به همراه دارد.

یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا هنوز هیچ تصمیمی درباره معافیت بالقوه در رابطه با معاملات تسلیحاتی هند با روسیه اتخاذ ننموده است.

وی بعلاوه تاکید نمود که قانون کاتسا مفاد معافیت کلی یا خاص کشوری ندارد.

این سخنگو اضافه نمود: ما از تمامی متحدان و شرکایمان می خواهیم تا از معامله تسلیحاتی با روسیه اجتناب نمایند چرا که این اقدام خطر تحریم شدن تحت قانون کاتسا را به همراه دارد.

وی توضیح داد: مشارکت دفاعی آمریکا-هند در سال های اخیر متناسب با صندلی دهلی نو به عنوان یک شریک دفاعی مهم به طور چشمگیری پیشرفته است. ما انتظار داریم این پیوند قوی در مشارکت دفاعی مان ادامه داشته باشد. ما برای مشارکت استراتژیک مان با هند ارزش قائل هستیم.

یکی از مقامات روسیه روز یکشنبه تایید کرد که مسکو تامین سامانه دفاع موشکی اس-400 برای هند را شروع نموده است.

دمیتری شوگایف، رئیس سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه در یک نمایشگاه تجاری هوا-فضا در دبی گفت: این ارسال ها طبق برنامه پیش می فرایند. ارسال نخستین محموله در حال حاضر شروع شده است.

وی اضافه نمود: هند تا خاتمه امسال میلادی نخستین واحد از سامانه دفاع موشکی اس-400 را در اختیار خواهد داشت.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: من فکر می کنم که ما با شرکای هندی خود در خصوص نگرانی خود در خصوص این سیستم بسیار شفاف بوده ایم. من هیچ حرف تازه ای ندارم. ما مطمئناً در خصوص این سیستم نگرانی هایی داریم، اما من هیچ حرف تازه ای ندارم.

مسکو و دهلی نو در سال 2018 میلادی یک توافق 5.5 میلیارد دلاری در رابطه با سامانه دفاع موشکی اس-400 امضا کردند؛ اقدامی که هند را در روبرو با تحریم های احتمالی آمریکا قرار داد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر ماه مارس خود به هند تاکید نموده بود که تمامی متحدان و شرکای آمریکا باید از خریداری هرگونه سخت افزارهای روسی که ممکن است باعث اعمال تحریم شوند، اجتناب نمایند.

ترکیه نیز سال گذشته به خاطر خرید سامانه دفاع موشکی اس-400، از سوی آمریکا تحریم و در سال 2019 میلادی از برنامه جنگنده های اف-35 واشنگتن کنار گذاشته شد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2023

به "تور بمبئی: پنتاگون نگران خرید اس 400 به وسیله هند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: پنتاگون نگران خرید اس 400 به وسیله هند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید