تشدید تنش های میان انگلیس و ایرلند درباره برگزیت

به گزارش تور بالی اندونزی، توافقات انجام شده درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث اختلاف میان لندن و دوبلین شده است.

تشدید تنش های میان انگلیس و ایرلند درباره برگزیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه مقامات انگلیس اعلام کردند باید درباره پروتکل ایرلند شمالی دوباره با اتحادیه اروپا مذاکره نمایند، اختلافات میان جمهوری ایرلند و انگلیس از یکسو و اتحادیه اروپا و انگلیس از سوی دیگر بالا گرفت.

بر این اساس، پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال 2020 به امضای نخست وزیر انگلیس رسید، بخشی از توافق نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد.

بر اساس این پروتکل، نباید واردات کالا و خدمات از اتحادیه اروپا به ایرلند شمالی مشمول تعرفه های گمرکی انگلیس گردد و لندن ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا در زمینه تجارت کالا و خدمات است که تعرفه گمرکی صفر درصدی را برای واردات و صادرات کالا و خدمات در نظر گرفته است.

از طرف دیگر ، مقامات انگلیس اصرار دارند نمی توانند واردات کالا از اتحادیه اروپا به ایرلند شمالی را تحمل نمایند، زیرا این امر می تواند بر بازار داخلی انگلیس آسیب برساند. از سوی دیگر، لندن می خواهد بسیاری از کالا های خود را به ایرلند شمالی بدون رعایت استاندارد های اروپایی ارسال کند که عملاً به عنوان بخشی از بازار واحد اروپا، ملزم به اجرای قوانین گمرکی این اتحادیه و پیروی از قوانین آن در خصوص استاندارد های محصول است.

دولت های انگلیس و جمهوری ایرلند بر سر اظهارات دیوید فراست، وزیر امور برگزیت انگلیس به انتقاد از هم پرداختند. دیوید فراست بر تمایل کشورش برای دستیابی به تغییرات قابل توجه در پروتکل ایرلند شمالی تاکید نموده است که مقامات ایرلندی و اروپایی با آن مخالفند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1983

به "تشدید تنش های میان انگلیس و ایرلند درباره برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید تنش های میان انگلیس و ایرلند درباره برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید