تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا

به گزارش تور بالی اندونزی، ژاپن با ساخت لابراتواری در غنا به دنبال مقابله با ویروس کرونا و یافتن راه حلی برای درمان این ویروس مرگبار هستند.

تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، مبارزه با بیماری ها یک تلاش جهانی است و ژاپن در غنا لابراتوری ساخته است که نقشی منطقه ای بازی می کند. این لابراتور نام دکتر هیدیو نوگوچی را برخود دارد که در دهه 1920 به دنبال درمانی برای تب زرد در این منطقه بود. در حال حاضر تیم بین المللی این لابراتور در غرب آفریقا کار می کند.

لابراتور نوگوچی سال گذشته یک آزمایشگاه جدید افتتاح کرد و کارهایش را در زمینه اپیدمولوژی، ایمونولوژی، ویروس شناسی و باکتری شناسی گسترش داده است.

آبراهام آنانگ، مدیر موسسه تحقیقات پزشکی نوگوچی می گوید: این لابراتور با ارائه ظرفیت های برتر در زمینه تحقیق و ظرفیت سازی، نقشی اساسی در این منطقه دارد.

آنانگ می افزاید: در حال حاضر ما آموزش کشور ثالت را داریم و در حال آموزش دانشمندان آزمایشگاهها در غرب آفریقا در شرایط پس از ابولا هستیم. منطقه غرب آفریقا را آماده می کنیم تا بتوانیم به هر موردی سریعا پاسخ دهیم.

تخصص این تیم همچنین شامل روشهای مدیریت ژاپنی است. یکی از این روش ها کایزن یا تغییر برای بهبود است و همچنین نظام پنج اس که شامل: سازماندهی، نظم و ترتیب، انضباط، پاکیزه سازی و استاندارد سازی می باشد.

با روش کایزن، هر کارمندی می تواند نوآوری هایش را پیشنهاد کند و همراه با روش پنج اس بهره وری افزایش می یابد.

محققان غنایی این روشها را هنگامی که برای آموزش در توکیو بودند، آموختند.

کریستوفر زاب ین آبانا، معاون پژوهشی بخش ویروس شناسی موسسه تحقیقات پزشکی نوگوچی می گوید: این روش کاملا به شما کمک می کند که فضای کار آزمایشگاه را طبقه بندی و مرتب کنید. و از همه مهمتر در شرایط شیوع کووید19، این رویکرد به ما کمک می کند تا هزاران نمونه را با هم تطبیق دهیم تا بتوانیم آنها را پردازش کنیم.

روشهای کایزن و پنجاس به همان اندازه که در آزمایش ها مفید است در بیمارستان ها نیز کارایی دارد.

آبانا می افزاید: این روش ها به ما کمک کرده است که که قادر به تشخیص بیماری های عفونی مانند آنفلوآنزا یا تب زرد شویم و سپس روی کووید 19 کار کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1283

به "تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش ژاپن برای شکست کرونا با کمک غنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید