سزارین مناسبتی پیگرد قانونی دارد

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس اداره سلامت مادران وزارت بهداشت گفت: در صورت بروز عارضه بر اثر سزاین انتخابی و مناسبتی با متخلفان برخورد قضایی می گردد.

سزارین مناسبتی پیگرد قانونی دارد

به گزارش ایلنا، نسرین چنگیزی رئیس اداره سلامت مادران در خصوص سزارین های انتخابی در تاریخ های خاص بیان نمود: این موضوع منجر به ایجاد عوارض برای جنین، نوزاد و حتی مادر می گردد، اما در زمان شیوع کرونا معضل چند برابر می گردد، چون تعدادی از مادران بدون علامت هستند و به دلیل مداخله های غیر ضروری و جراحی های بی موردی که امکان دارد انجام گردد، کووید 19 در این افراد می تواند شعله ور گردد و جان مادر را به خطر بیاندازد و در عین حال باعث آسیب های جنینی و نوزادی گردد.

وی ادامه داد: بستری مادر در آی سی یو، عوارض خاص کووید19 و بحث های مربوط به استفاده از دستگاه های تنفسی، امکان دارد مرگ مادر و خطر بستری نوزادان را در پی داشته باشد.

چنگیزی اضافه نمود: معاونت های بهداشت و درمان مکاتباتی را با دانشگاه ها انجام داده اند که در پی آن تاریخ های مناسبتی و افزایش تعداد سزارین ها باعث می گردد تا گزارش هایی به معاونت درمان برسد، بنابراین با افرادی که سزارین و مداخله غیر ضروری دارند حتی تا معرفی هیات های عالی انتظامی، نظام پزشکی برخورد جدی صورت می گیرد.

وی ادامه داد: این زایمان ها عارضه برای مادر و جنین ایجاد می نماید و حتی اگر تعداد سزارین های اجرا شده توسط یک پزشک از حد متعارف بالاتر نباشد، اما مسائلی برای مادر و نوزاد ایجاد گردد، گزارش هایی برای دانشگاه ارسال خواهد شد و خود به خود تا انتها آذر ماه بعد از انتقال اطلاعات، وزارت بهداشت به عنوان شاکی و مدعی العمومی وارد عمل خواهد شد که بحث برخورد به مراجع قضایی سپرده می گردد، اما در عین حال بحث برخورد های مربوط به عوارض و مسائل ایجاد شده و بازخورد آن به وزارت بهداشت مربوط است.

چنگیزی گفت: وقتی مناسبت های سال گذشته را آنالیز کردیم به دلیل رعایت اخلاق حرفه ای تعداد تخلفات بسیار کم بود، اما در نظر داشته باشید که عوارض این زایمان ها در کنار کووید 19 بسیار خطرناک تر خواهد بود.

وی افزاد: از مادران می خواهیم تا 99/9/9 را برای خودشان به بدترین تاریخ تبدیل نکنند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1481

به "سزارین مناسبتی پیگرد قانونی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سزارین مناسبتی پیگرد قانونی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید