سمند پلاس وارد خط فراوری شد

به گزارش تور بالی اندونزی، دقیقاً سه سال قبل از خداحافظی ایران خودرو با پیکان، شاهد ورود سمند به بازار کشورمان بودیم؛ خودرویی که 2 دهه از زندگی اش گذشته است. علی رغم تغییرات اساسی اندک در طول زمان زندگی اش ، همچنان هم یکی از پرفروش ترین خودروهای داخلی است. سمند اولین خودرویی بود که خودروسازی داخلی صفر تا صد ساختش را مدیریت می کرد؛ به همین علت به آن لقب اولین خودرو ملی دادند و به فراوری انبوه می رسید.

سمند پلاس وارد خط فراوری شد

سمند پلاس که به سمند بهینه معروف شده، نمونه ای نو از LX سابق است که به زودی به بازار عرضه می گردد. سال گذشته ایران خودرو طی فرایندهای مختلفی، تحقیقات بازار سمند فیس لیفت را انجام داد و ویدئوهایی را برای این اتفاق در فضای مجازی منتشر نمود. باتوجه به صحبت های گذشته مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر عرضه سمند بهینه در هفته های آینده، احتمال آن زیاد است که این خودروساز سرعت فراوری سمند نو را افزایش داده باشد تا بتواند مقدمات عرضه این خودرو را فراهم کند.

بعد از عرضه سورن پلاس که از پاییز 99 به بازار آمد، سمند پلاس دومین سمندی است که ایران خودرو پسوند پلاس را روی آن گذاشته است. سمند بهینه نمونه فیس لیفت از سمند LX به شمار میرود که در آستانه 20سالگی اولین خودروی ملی، پا به خط فراوری ایران خودرو گذاشته است. این خودرو نسبت به سایر نسخه ها تفاوت چندانی ندارد و فقط بعضی ویژگی ها به آن اضافه شده و حداقل های استانداردهای 85 گانه در آن رعایت شده است. این خودروی فیس لیفت در بخش ظاهر بیرونی و کابین متفاوت از نسخه های قبلی سمند است و بعضی ویژگی های سورن به آن اضافه شده است.

بیشتر بخوانید: نسخه اولیه سمند اتوماتیک آماده شد

سمند بهینه بیشترین تغییر را در بخش چراغ ها دارد و استاندارد چراغ روشنایی روز به آن اضافه شده است. بعلاوه گرافیک چراغ های جلو و عقب تغییر نموده و طراحی کلی کاسه چراغ روی در صندوق متفاوت از نمونه های فعلی شده است. جلوپنجره سمند فیس لیفت هم متفاوت از نسخه های SE و LX این سدان ملی است و با طرحی کرومی و قالبی نو بر روی این خودرو حضور دارد. قاب چراغ سمند بهینه که بر روی در صندوق عقب نصب شده است، به خاطر تغییرات کاسه چراغ عقب شکلی نو به خود گرفته و متناسب با آن طراحی شده است.

بیشترین بخش به روزرسانی در سمند، مربوط به داخل خودرو است. کابین سمند پلاس اجزایی مشابه به سورن دارد و بیشترین تفاوت در بحث رنگ کرمی کابین دیده می گردد. رودری ها، داشبورد و جایگاه ها مشابه به سورن ELX است و فقط بعضی از اجزای سمند فیس لیفت متفاوت از سورن به نظر می رسد. جلو آمپر نسخه نو سمند با سبکی متفاوت در این خودرو دیده می گردد و از سویی رودری ها تزیینات طرح چوب دارند. بعلاوه دستگیره های داخلی مانند سورن ELX، به رنگ نقره ای در آمده است.

بخش میانی داشبورد سمند پلاس هم متفاوت از سورن پلاس و سورن های ELX نو است که الگوی قدیمی داشبوردهای سورن ELX در این خودرو وجود دارد. این الگوی قدیمی باعث شده است تا تنظیمات تهویه در بخش پایین داشبورد نصب گردد. از سویی بخش مربوط به سیستم صوتی از نوع تک دین (Single Din) است و امکان نصب نمایشگر لمسی یک پارچه بر روی سمند فیس لیفت وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: قیمت FMC SX5 خودروسازی شرکت فردا در بازار آزاد

به گفته مدیران ایران خودرو فراوری سمند بهینه در نسخه پایه با پیشرانه ارتقایافته XU7 خواهد بود. پیشرانه ارتقایافته این خودرو XU7 پلاس نام دارد که به استاندارد آلایندگی یورو 5 مجهز شده است و تا حدودی قدرت بیشتری را نسبت به نسخه های قبلی فراوری می نماید. این پیشرانه 1.8 لیتر حجم دارد و 4 سیلندر و 8 سوپاپ در آن دیده می گردد. بعلاوه XU7 پلاس نسبت به نسخه قبلی حدود 10 درصد قوی تر شده است و می تواند قدرتی در محدوده 110 اسب بخار را با گشتاور 158 نیوتن متر فراوری کند. به گفته مهندسان ایران خودرو، این پیشرانه تا حدودی مصرف سوخت بهینه تری را دارد و می تواند با استهلاک کمتری نسبت به گذشته بر روی سمند نو نصب گردد.

سمند فیس لیفت در بحث امکانات رفاهی و ایمنی متفاوت از سایر نسخه ها نیست. بیشتر تغییرات اعمال شده بر روی این خودرو، به خاطر تطبیق اولین سدان ملی با استانداردهای نو بوده و آن چنان آپشن های مدرنی بر روی نمونه نو سمند نصب نشده است. ازجمله امکانات رفاهی و ایمنی سمند پلاس نو می توان به 2 کیسه هوا، ترمز ABS، EBD و BA، ترمز دیسکی جلو، ترمز کاسه ای عقب، فرمان هیدرولیک، شیشه ها و آینه های برقی، تهویه دستی، زیر آرنجی جلو و عقب، تزیینات طرح چوب داشبورد، رودری ها و دسته دنده، سیستم صوتی با قابلیت پخش بلوتوث، USB و AUX، جایگاه 6حالته دستی راننده (پشتی برقی به صورت آپشن)، جایگاه 4حالته دستی شاگرد (پشتی برقی به صورت آپشن)، رینگ فولادی (رینگ آلومینیومی به صورت آپشن)، چراغ روشنایی روز، سنسور پارک عقب (آپشن) و راهنمای تعویض لاین اشاره نمود.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2247

به "سمند پلاس وارد خط فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمند پلاس وارد خط فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید