ضرورت تنظیم سیاست های پولی در راستای تقویت فراوری، سهم بالای واحد های خُرد در اشتغال و فراوری

به گزارش تور بالی اندونزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تاثیر سیاست های پولی کشور در حوزه فراوری و صنعت به اقدامات وزارت صمت در راستای راهنمایی سرمایه ها به بخش فراوری اشاره نمود و گفت: استفاده از بازار سرمایه برای تحقق این امر مورد توجه وزارت صمت است.

ضرورت تنظیم سیاست های پولی در راستای تقویت فراوری، سهم بالای واحد های خُرد در اشتغال و فراوری

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علیرضا رزم حسینی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت صمت با سازمان بورس و اوراق بهادار در جهت تامین اقتصادی فراوری با سرمایه های خرد مردمی، اجرای این طرح را یکی از برنامه های مهم برای راهنمایی نقدینگی سرگردان به حوزه فراوری در راستای مقابله و کنترل تورم و گرانی دانست و گفت: هرگونه تصمیم گیری در حوزه سیاست های پولی و اقتصادی باید در راستای تقویت صنعت، فراوری، صادرات و واردات باشد که در غیر این صورت با افزایش نقدینگی در جامعه تورم و گرانی ایجاد می گردد.

وی اجرای طرح تامین اقتصادی فراوری با سرمایه های خُرد و طرح اقتصاد مقاومتی با شرکت های برتر را از برنامه های مهم وزارت صمت برای راهنمایی نقدینگی به حوزه فراوری اسم کرد و آن ها را موجب افزایش فراوری ناخالص داخلی، اشتغال و توسعه اقتصادی دانست.

رزم حسینی سهم واحد های خُرد در جهان و ایران در حوزه اشتغال و فراوری را بالا توصیف کرد و ایجاد یک بستر مناسب برای جذب سرمایه های خُرد در این واحد ها را از وظایف وزارت متبوع خود بیان کرد و اضافه کرد: تحقق این هدف با استفاده از بازار سرمایه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر صمت در بخش دیگر صحبت های خود به موضوع بیمه سرمایه گذاری و تضمین حفظ اصل سرمایه مردم تاکید نمود و آن را موضوعی مهم و عملیاتی دانست.

وی در ادامه با اشاره به خدمات مناسب مشاوره ای در حوزه فراوری در شهرک های صنعتی کشور گفت: ظرفیت فراوری در کشور قابل ملاحظه است و سیاست وزارت صمت در بخش تجارت بین المللی، واردات مدیریت شده و مبتنی بر فراوری داخل است و واردات را بر اساس سیاست های بالادستی، در راستای تقویت واحد های فراوریی مدیریت خواهد نمود.

رزم حسینی در انتها ضمن ابراز امیدواری از تحقق اهداف این طرح، رشد صنعتی کشور در سال گذشته را 7.1 درصد بیان کرد و اضافه کرد: در سه ماه نخست سال جاری، علی رغم همه مسائل و محدودیت هایی که وجود داشت، در 24 رشته صنعتی شاهد رشد بیش از 50 درصد بودیم و در بخش تجارت بین المللی هم دستاورد های خوبی حاصل شده است و امیدواریم این فرایند همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1875

به "ضرورت تنظیم سیاست های پولی در راستای تقویت فراوری، سهم بالای واحد های خُرد در اشتغال و فراوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت تنظیم سیاست های پولی در راستای تقویت فراوری، سهم بالای واحد های خُرد در اشتغال و فراوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید