عرضه بیش از 900 میلیارد ریال محصولات شرکت های دانش بنیان به صنایع

به گزارش تور بالی اندونزی، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: بیش از 900 میلیارد ریال محصولات شرکت های دانش بنیان از طریق شبکه فن بازار به صنایع کشور عرضه شده است.

عرضه بیش از 900 میلیارد ریال محصولات شرکت های دانش بنیان به صنایع

اصغر مصاحب، سرپرست سازمان صنایع کوچک اعلام کرد: یکی از مهم ترین عوامل پایداری نظام مالی یک کشور که آن را در نظام مالی حاکم بر جهان تثبیت می کند، اقتصاد مبتنی بر فنآوری و نوآوری است.

وی گفت: بر اساس تجارب جهانی، در بعد حاکمیت و سیاست گذاری، دولت مکلف به تدوین قوانین و رویکردهای تسهیل کننده و حمایت از این مهم است.

مصاحب گفت: یکی از مأموریت های اصلی این سازمان علاوه بر اقدامات انجام گرفته در تأمین زیرساخت موردنیاز شهرک ها و نواحی صنعتی، توسعه فناوری است که در این راستا، ایجاد و توسعه فن بازارها و مراکز مبادله فناوری را در دستور کار خود دارد.

وی با اشاره به هزینه بر بودن توسعه فناوری برای بنگاه های کوچک و متوسط، به نقش فن بازارها و مشاوران توسعه فناوری به عنوان تسهیل گران این عرصه اشاره کرد و ادامه داد: این مشاوران با شناسایی نیازهای صنایع در بازار، راه را برای انتخاب فناوری مناسب برای صنعتگر تسهیل می کنند.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: 15 فن بازار منطقه ای با هدف تأمین نیاز فناوری صنایع با تولی گری شرکت شهرک های صنعتی 15 استان کشور راه اندازی شده که با انجام برنامه های توسعه ای در حوزه تأمین نیازهای صنایع، جذب سرمایه و به هم رسانی فناوران و متقاضیان در نیمه نخست سال جاری نزدیک به 500 میلیارد ریال گردش مالی داشته اند.

وی، با اشاره به بستر ایجاد شده در درگاه خدمات الکترونیکی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای اعلام نیاز صنعتگران و حضور فناوران برای رفع نیازها، اعلام کرد: یک هزار و 100 نیاز فناورانه بنگاه ها شناسایی شده که با انجام فعالیت های به هم رسانی توسط مشاوران و فن بازارها، تا کنون 270 نیاز رفع شده است.

این مقام مسئول همچنین به حمایت مالی این سازمان از رفع مسائل فناورانه صنعتگران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری 177 نیاز فناورانه شناسایی شده و در حال رفع است که تا به امروز منجر به 200 میلیارد ریال افزایش فروش، 50 هزار دلار صرفه جویی ارزی و کیفی سازی محصولات، جلوگیری از تعطیلی و تثبیت اشتغال بنگاه های هدف شده است.

وی، طراحی و ساخت مخازن چند جداره استیل در صنایع دارویی، تولید پارچه آنتی باکتریال کیسه جاروبرقی با فناوری نانو، پوشش دهی لوله های فولاد با استفاده از پلی آمید، اصلاح عملکرد خشک کن تونلی خط تولید پنل گچی، تولید پمپ هیدرولیک و رفع مشکل زیست محیطی صنایع کاغذسازی، تبادل فناوری دانش فنی آنتی باکتریال سازی ورق های استیل و تولید رول فیلم پلی اتیلن با طرح برجسته را از جمله نیازهای رفع شده صنایع کوچک و متوسط در سال جاری بیان نمود که توسط شرکت های دانش بنیان و فناور یا اساتید دانشگاه های کشور به نتیجه رسیده است.

مصاحب، در ادامه به مطالعات شناسایی گلوگاه های فناوری در شهرک های صنعتی و فناوری نیز اشاره کرد و اضافه کرد: با انجام این مطالعات که تا سطح محصول ورود می کند، فناوری های کلان مورد نیاز صنایع شناسایی و با برگزاری نشست های به هم رسانی با شرکت های داخلی و خارجی، زمینه انتقال فناوری و رفع گلوگاه های شناسایی شده فراهم می شود.

سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: تا کنون در صنایع رنگ، پلاستیک، قطعات خودرو، محصولات پروتئینی صنایع غذایی، تولید پارچه مبلی در صنایع نساجی و سازندگان قطعات فلزی، گلوگاه های فناوری شناسایی شده و هم اکنون نیز هم زمان با هفته پژوهش و فناوری رویدادهای به هم رسانی در صنایع مختلف در استان ها به صورت مجازی درحال برگزاری است.

به گفته وی، توسعه فن بازار و مراکز مبادله فناوری به عنوان یکی از برنامه های توسعه فناوری در معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران درحال پیگیری است که شرکت های دانش بنیان و فناور و نیز واحدهای صنعتی دارای نیازهای فناورانه می توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیک این سازمان به نشانی eservice.isipo.ir از ظرفیت های به وجود آمده بهره مند شوند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکت های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن 501 شهرک و 322 ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه مالی درحال بهره برداری، 77 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، 6 شهرک فناوری، 37 مرکز خدمات فناوری و کسب وکار، دو مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، 87 هزار و 863 قرارداد منعقده و بهره برداری از 46 هزار و 413 واحد صنعتی و سه هزار و 55 واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم 935 هزار و 557 نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1543

به "عرضه بیش از 900 میلیارد ریال محصولات شرکت های دانش بنیان به صنایع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه بیش از 900 میلیارد ریال محصولات شرکت های دانش بنیان به صنایع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید