عوارض رژیم خام گیاه خواری، آیا امکان برگشت وزن در رژیم خام گیاه خوری و کتوژنیک وجود دارد؟

به گزارش تور بالی اندونزی، مریم محمودی گفت:کمبود شدید ویتامین B 12 قطعا در رژیم خام گیاه خواری به وجود می آید، چون منبع گیاهی برای B 12 نداریم و معمولا فقط منبع گیاهی دارد.

عوارض رژیم خام گیاه خواری، آیا امکان برگشت وزن در رژیم خام گیاه خوری و کتوژنیک وجود دارد؟

به گزارش، مریم محمودی، متخصص تغذیه درباره عوارض رژیم خام گیاه خواری و رژیم هایی که بدون اینکه تحت نظر پزشک باشد انجام شود اظهار کرد: رژیم خام گیاه خواری رژیم کاملی نیست برای اینکه پروتئین کامل گیاهی را فقط در سویا یا ترکیب غلات و حبوبات داریم که معمولا در رژیم خام گیاه خواری تامین نمی شود.

وی در ادامه بیان نمود: کمبود شدید ویتامین B 12 قطعا در رژیم خام گیاه خواری به وجود می آید، چون منبع گیاهی برای B 12 نداریم و معمولا فقط منبع گیاهی دارد.

محمودی در ادامه بیان نمود: این رژیم حتما باید تحت نظر متخصص تغذیه باشد تا درست و اصولی تنظیم شود.

رژیم کم کربوهیدرات را فقط می توان در کوتاه مدت استفاده کرد.

این متخصص تغذیه در ادامه گفت: رژیم کم کربوهیدرات را فقط می توان در کوتاه مدت استفاده کرد (البته نه مثل رژیمی مثل کتوژنیک که بسیار کم کربوهیدرات است و بعد از مدتی این رژیم با باید به رژیمی با کربوهیدرات متوسط تغییر دهیم) که در رژیم خام گیاهی خواری نیز حجم مصرف کربوهیدارت پایین است.

وی در ادامه تاکید نمود: بعد از مدتی باید کربوهیدرات به رژیم غذایی اضافه شود البته نوع کربوهیدارت مصرفی هم مهم است اگر این مسائل رعایت شود معمولا میزان وزن کم شده دیگر باز نمی شود.

محمودی در ادامه بیان نمود: این متخصص تغذیه در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگشت وزن در این رژیم ها وجود دارد؟ اظهار کرد: اگر رژیم شدید و غیر علمی بگیرند و تنوع غذایی نداشته باشند وزن کم شده سریعا برمی شود و به همین دلیل رژیم های غیر استاندارد را توصیه نمی کنیم.

وی در ادامه درباره درستی و یا نادرستی رژیم برای بچه ها گفت: این رژیم ها نیز در صورتی که کودک اضافه وزن بالایی داشته باشد آن هم زیر نظر متخصص توصیه می شود تا به روند رشد کودک ضربه ای وارد نکند.

منبع :میزان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 618

به "عوارض رژیم خام گیاه خواری، آیا امکان برگشت وزن در رژیم خام گیاه خوری و کتوژنیک وجود دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض رژیم خام گیاه خواری، آیا امکان برگشت وزن در رژیم خام گیاه خوری و کتوژنیک وجود دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید