ماسک های دست دوز را با این روش فراوری کنید

به گزارش تور بالی اندونزی، ماسک ها برای مقابله با ویروس کرونا تاثیر دارند؛ بنابراین در این روزهای کمبود ماسک تهیه خانگی آن توصیه می گردد.

ماسک های دست دوز را با این روش فراوری کنید

به گزارش خبرنگار حدود 3 ماهی می گردد که ویروس کرونا جان هزاران انسان را در این کره خاکی گرفته و افراد زیادی را به خود مبتلا نموده است با این حال سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه ای اعلام نموده است که مهم ترین و بهترین راه چاره ها برای مقابله با این ویروس شستشوی مداوم دست ها با آب و صابون یا مایع به مدت حداقل 20 تا 30 ثانیه در طول روز است که اگر هر یک ساعت به انجام چنین کاری اقدام کرد می توان گفت که فرد به هیچ عنوان به ویروس کرونا مبتلا نخواهد شد.

از موارد دیگری که می توان برای پیشگیری از ابتلا به کرونا اشاره نموده استفاده از ماسک، دستکش و ژل های ضدعفونی نماینده است که هنگام حضور در اماکن عمومی و اجتماعی بایستی از آن ها استفاده کرد؛ با این حال روش هایی برای تهیه و فراوری ماسک های خانگی توصیه می شوند.

قبل از هر چیز باید به این نکته توجه کنیم که استفاده از ماسک به تنهایی باعث پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید نخواهد شد و در کنار آن شستشوی حتمی دستان نباید فراموش گردد و بر اساس توصیه های سازمان بهداشت جهانی استفاده از ماسک تنها برای افراد بیمار و مشکوک به کووید 19 ضروری خواهد بود و افرادی که سالم هستند فقط در شرایط ویژه باید از ماسک استفاده نمایند.

به این نکته توجه داشته باشید که فقط ماسک های استاندارد تنفسی می توانند در مقابل ویروس کرونا نقش داشته باشند و ماسک های معمولی افراد را در برابر این ویروس محافظت نخواهند کرد. اما ناگفته هم نماند که استفاده از ماسک های معمولی هم در برابر بیماری ها تا حدودی از انتشار بیماری جلوگیری خواهند کرد.

توصیه سازمان های بهداشتی به خصوص مرکز کنترل بیماری های آمریکا این است که ماسک ها حتی ماسک های جراحی فقط یک بار باید استفاده و سپس دور انداخته شوند و حتما قبل از دور انداختن آن ها را در کیسه ای در بسته گذاشت و بعد در سطل زباله انداخت. هر چند سازمان بهداشت توصیه می نماید که فقط افراد بیمار از ماسک استفاده نمایند، اما استفاده همگانی از ماسک توسط همه افراد بی تاثیر نخواهد بود.

برای دوختن ماسک می توان از حوله حمام، پارچه های میکروفیبر که به منظور تمیزکردن سطوح استفاده می شوند و پارچه های کتان با بافت تنگ و چندلایه، استفاده کرد.

بهتر است بدانید که پیش از بریدن و دوختن ماسک ها حتما پارچه ها را بشویید و 10 دقیقه آن ها را در آب بجوشانید. توجه کنید که ماسک ها باید به اندازه ای باشند که از بالای بینی تا زیر چانه و نزدیکی گوش را بپوشاند؛ بنابراین میزان پارچه بریده شده باید حدود 30 در 15 سانتی متر باشند.

برای اینکه ماسکی که می سازید تاثیر مفیدی داشته باشند، بهتر است از سه لایه پارچه بهره ببرید؛ چرا که هر لایه این پارچه ها به اندازه یک سوم یک ماسک استاندارد کارایی دارد و درصورتی که پارچه بافت بسیار تنگ و سفت بود می توان از دو لایه استفاده کرد.

تحریم های ظالمانه آمریکا خللی در درمان بیماران کرونا به وجود نیاورده است

بهترین راه چاره برای درمان کم خونی در روزهای کرونایی

چه نکاتی در خصوص ویروس کرونا کاملا نادرست هستند؟

دایر کردن انبار های موقت، جهت نگهداری از ملزومات مصرفی مقابله با کرونا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1083

به "ماسک های دست دوز را با این روش فراوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک های دست دوز را با این روش فراوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید